Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων εν όψει Χριστουγέννων, εντάχθηκε και η εκπαιδευτική επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο παραμυθένιο “Δέντρο των Ξωτικών” στην Πάτρα!!
Πρώτος σταθμός, η φάτνη με τα αληθινά ζωάκια και τις εντυπωσιακές φιγούρες της γέννησης!!
Δεύτερος σταθμός, το σπίτι του Άι Βασίλη με τον επιβλητικό θρόνο και την λαμπερή διακόσμηση!!
Στη συνέχεια, στο εργαστήρι του γερο-Τζεπέτο…………………..
…..και στις περιπέτειες του Πινόκιο, υπό τους ήχους του ακορντεόν και της μελωδικής φωνής της νεράιδας!!
Στάση για face painting…………..
….και παιχνίδι με τα αξιαγάπητα Πόνυ!!
Για το τέλος……. παράσταση Καραγκιόζη και ζωγραφική σε φιγούρες του θεάτρου σκιών!!
Σκοπός των εργαστηρίων δεξιοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Α’ θεματικού κύκλου: Ζω καλύτερα-Ευ ζην και της υποθεματικής ενότητας Υγεία: Διατροφή, είναι η γνωριμία των μαθητών με την υγιεινή διατροφή και η υιοθέτηση ενός ισσοροπημένου προγράμματος διατροφής για την προάσπιση της υγείας τους. Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων που πραγματοποιήθηκαν σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων, οι μαθητές ανέπτυξαν ικανότητες συνεργασίας και επικοινωνίας και καλλιέργησαν την δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη.
Καθ’ όλη την διάρκεια των εργαστηρίων οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με επιλεγμένα βιβλία μέσα από τα οποία προσέγγισαν την σημασία της διατροφής και αποτέλεσαν αφορμή για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων δραστηριοτήτων.
Γνώρισαν τις ομάδες τροφίμων και τη θέση τους στη διατροφική πυραμίδα, ζωγράφισαν τις δικές τους πυραμίδες και έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια ταξινόμησης.
Μίλησαν για τα φρούτα και τα λαχανικά, τα χώρισαν σε ομάδες….
……και διασκέδασαν με παιχνίδια παρατηρητικότητας και μνήμης!!
Κατανόησαν την διατροφική αξία των ζωικών τροφών και συμπλήρωσαν πίνακες διπλής εισόδου με τα ζώα και τα προιόντα τους, χρησιμοποιώντας καρτέλες ανάγνωσης.
Με τη βοήθεια του Σάκη του Γαλατάκη διέκριναν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, ζωγράφισαν κατά ομάδες το Φαστφουντοχωριό και τη Μεγαλομπουκιά………
……..και δημιούργησαν ομαδικά κολάζ ομαδοποιώντας τις εικόνες με τα υγιεινά και τα ανθυγεινά τρόφιμα, που έκοψαν από περιοδικά.
Με αφορμή την ιστορία του παππού Ιπποκράτη με τη Μαγική Συνταγή…………
……….έκοψαν εικόνες με τρόφιμα από περιοδικά και τα ταξινόμησαν στις αντίστοιχες ομάδες της Μαγικής Συνταγής.
Έφτιαξαν το δικό τους πιάτο, ακολουθώντας την συνταγή της υγείας και μία ομαδική αφίσα που αναρτήθηκε στην τάξη για να τους θυμίζει όσα πρέπει να τρώνε για να είναι υγιείς.
‘Εμαθαν επίσης το ποιηματάκι της υγιεινής διατροφής και το τύπωσαν στις “ποδίτσες” που κατασκεύασαν με ψαλίδια και μπογιές!!
Τα ελαιόδεντρα στην αυλή του σχολείου, μας έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσουμε με βιωματικό τρόπο την ελιά, τον καρπό και τα μέρη της. Μαζέψαμε ελιές, κόψαμε φύλλα και κλαδιά, τα φέραμε στην τάξη και ξεκινήσαμε τη διερεύνηση.
Παρατηρήσαμε τους καρπούς και τα φύλλα, τα περιγράψαμε, καταγράψαμε τις προτάσεις μας σε εννοιολογικό χάρτη,διαβάσαμε βιβλία, γνωρίσαμε το μάζεμα της ελιάς άλλοτε και τώρα μέσα από τους πίνακες του ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ…..
…….και τον μιμηθήκαμε, ζωγραφίζοντας τους δικούς μας πίνακες με ελαιώνες……
……..και δημιουργώντας διάφορα εικαστικά έργα!
Μάθαμε το “Εε” της ελιάς, το αναγνωρίσαμε φωνολογικά,το γράψαμε, κάναμε συλλαβισμούς, αντιγράψαμε τις λέξεις “ελιά” και “λάδι” και παίξαμε παιχνίδια αναγραμματισμού και ανασύνθεσης.
Ταξιδέψαμε πίσω στο χρόνο και γνωρίσαμε τον Ποσειδώνα και την Αθηνά που χάρισε το ιερό δέντρο στους Αθηναίους.
Ο μύθος του Ηρακλή που φύτεψε την ελιά στην Ολυμπία, μας έφερε σ’ επαφή με τα αγωνίσματα των Αρχαίων Ελλήνων, τον τρόπο διεξαγωγής τους και αποτέλεσε αφορμή για την αναβίωσή τους. Η αυλή του σχολείου μετατράπηκε σε στάδιο για δισκοβόλους, δρομείς και αθλητές της πάλης. Επιστρέφοντας στην τάξη, αναπαραστήσαμε την τελετή στέψης των νικητών, ζωγραφίσαμε τους κότινους και στο τέλος πήραμε όλοι ένα στεφάνι για την συμμετοχή μας και την ευγενή άμιλλα !!
Παρακολουθήσαμε τη διαδικασία και τα στάδια παραγωγής του λαδιού σε ένα σύγχρονο ελαιοτριβείο…………..
……….και γνωρίσαμε τις ιδιότητες του μέσα από πειράματα…….
………………και αισθητηριακά παιχνίδια!!
Μιλήσαμε και για τη χρήση του λαδιού στα μυστήρια της εκκλησίας και στο άναμα του καντηλιού που χρησίμευε ως φωτιστικό μέσο τα παλιά χρόνια, ανάψαμε το δικό μας καντήλι, ακούσαμε και αποστηθίσαμε το παραδοσιακό τραγούδι “Ντίλι-ντίλι το καντήλι”…….
……παίξαμε με κάρτες διαδοχής και αποτυπώσαμε στο χαρτί μας την ακολουθία τηρώντας την σωστή σειρά.
Η επίσκεψή μας στη φάρμα “Άμπελος Βοχαϊκού” πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Θεματικού Κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα-Ευ Ζην” και της θεματικής ενότητας Διατροφή-Αυτομέριμνα.
Το ταξίδι………ξεκίνησε με πολύ ενθουσιασμό, θετική ενέγεια και λαμπερά χαμόγελα!!
Πρώτος σταθμός τα αξιαγάπητα γαϊδουράκια Πέτρος και Τέρψη και ο κολλητός τους, ο Speedy το λάμα, σε ρόλο επιστάτη αφού τίποτα δεν περνάει απαρατήρητο από το άγρυπνο βλέμμα του!!
Ελάφια βγαλμένα από τα παραμύθια……….
………..και υπερήφανα άλογα!!
Λίγο παρακάτω, πάπιες, μαύροι κύκνοι, ορτύκια, παπαγάλοι και βασιλικοί φασιανοί!!
Και για το τέλος, κατσίκες, προβατάκια και το πανέμορφο Πόνυ, η Λόλα, που μας επέτρεψε να την χτενίσουμε και να την χαϊδέψουμε!!
Γνωρίσαμε και τα φύτρα, την πολύτιμη τροφή όχι μόνο για τα ζώα αλλά και για τους ανθρώπους, μάθαμε πως καλλιεργούνται και βάλαμε κι εμείς ένα χεράκι για να αυξηθεί η παραγωγή….!!!
Διάλειμμα για κολατσιό και παιχνίδι στον αγαπημένο μας χώρο!!
Ζωγραφίζοντας τους τετράποδους και τους φτερωτούς μας φίλους!!
Στο δρόμο της επιστροφής, πλημμυρισμένοι από όμορφες εικόνες και χαρούμενες αναμνήσεις!!
Νοέμβρης, Βροχάρης ή Σποριάς κι ο γεωργός πάει στον αγρό………….κι εμείς τον ακολουθήσαμε για να μάθουμε τα μυστικά του οργώματος, της σποράς και του ψωμιού, άλλοτε και τώρα!!
Γνωρίσαμε τα είδη των σπόρων, τους ομαδοποιήσαμε και παίξαμε με τα ονόματά τους!!
Μάθαμε τι χρειάζονται για να μεγαλώσουν, τους φυτέψαμε σε χώμα και βαμβάκι, τους ποτίσαμε, τους βάλαμε σε μέρος ευήλιο και ευάερο ….
………κι αρχίσαμε να παρατηρούμε ανυπόμονα την ανάπτυξή τους !!
Με τα 4 στοιχεία που χρειάζεται ο σπόρος για να μεγαλώσει, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες γραφής και ανάγνωσης και κατασκευάσαμε το δικό μας βιβλιαράκι-οδηγό!!
Αξιοποιώντας τις γνώσεις μας στην πληροφορική δημιουργήσαμε και ένα ψηφιακό βιβλίο. Το εικονογραφήσαμε με τις ζωγραφιές μας, το διακοσμήσαμε με γραφικά που επιλέξαμε και ηχογραφήσαμε την φωνή μας για να το αφηγηθούμε!!
Επετείων συνέχεια……….με την γιορτή της 17ης Νοέμβρη 1973!!
Εκπαιδευτικά βίντεο, ηχητικά ντοκουμέντα, φωτογραφικό υλικό, αφηγήσεις, κατασκευές και τραγούδια έφεραν σε επαφή τους μαθητές με τα γεγονότα της εποχής και τους βοήθησαν να κατανοήσουν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας αλλά και τη σημασία του διαχρονικού συνθήματος: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
Στο νηπιαγωγείο η γνωριμία με ιστορικά γεγονότα και επετείους αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος. Μέσα από βιβλία, τραγούδια, ποιήματα, αρχειακό και ψηφιακό υλικό, παρουσιάσαμε το χρονικό της 28ης Οκτωβρίου 1940, με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία και να κατανοήσουν τις έννοιες του Πολέμου και της Ειρήνης.
Οι μικροί μαθητές συμμετείχαν σε γλωσσικές δραστηριότητες, παιχνίδια και κατασκευές που υλοποιήθηκαν με αφορμή το ηρωικό ΟΧΙ των Ελλήνων και σε δραστηριότητες διάκρισης καταστάσεων που σχετίζονται με τον Πόλεμο και την Ειρήνη!!
Διακρίνανε τα χρώματα του Πολέμου και της Ειρήνης, χωρίστηκαν σε αντίστοιχες ομάδες και ζωγράφισαν τον Πόλεμο και την Ειρήνη. Τέλος προγραμμάτισαν την Beebot ώστε να φτάσει στο σύμβολο της Ειρήνης, περνώντας μόνο από τα τετράγωνα που έχουν τα χρώματα της Ειρήνης!!
Στο πλαίσιο των δράσεων της εβδομάδας σχολικού αθλητισμού επισκεφτήκαμε το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. όπου οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα με μπάλα”. Στόχος του προγράμματος είναι να φέρει σε επαφή τους μαθητές γενικής εκπαίδευσης με την έννοια της συμπερίληψης, καθώς και της συμμετοχικότητας σε πολλά διαφορετικά αθλήματα με μπάλα.
Παράλληλα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο πάρκο με τις αθλητικές εγκαταστάσεις και την πλούσια βλάστηση, στο κτιριακό συγκρότημα που φιλοξενεί την Εθνική Βιβλιοθήκη και την Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς και να απολαύσουν τα χορογραφημένα σιντριβάνια που παρουσιάζουν εντυπωσιακές χορογραφίες εμπνευσμένες από μελωδίες μεγάλων δημιουργών!!
Φθινοπωρινή φύση… αέρας, πεσμένα φύλλα και βροχή!!
Τα χρώματα του φθινοπώρου (κόκκινο, κίτρινο, καφέ, πορτοκαλί) είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις δραστηριότητές μας. Παρατηρήσαμε τα δέντρα στην αυλή, μαζέψαμε φύλλα μεγάλα και μικρά, κόκκινα, κίτρινα και καφετιά, τα ομαδοποιήσαμε, τα ζωγραφίσαμε και κάναμε ομαδικά κολάζ. Τα φυσήξαμε όπως ο αέρας να πάνε μακριά, ανακαλύψαμε την φωνούλα Φφ, την γράψαμε, βρήκαμε λέξεις και προγραμματίσαμε τη φίλη μας τη Beebot να πάει στο φύλλο του φθινόπωρου, περνώντας από τις εικόνες που το όνομά τους αρχίζει από Φφ.
Αναρωτηθήκαμε γιατί τα φύλλα χάνουν το χρώμα τους, κάναμε υποθέσεις, διατυπώσαμε προτάσεις, τις καταγράψαμε και πήραμε τις απαντήσεις μας παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο.
Φτιάξαμε ομαδικό κολάζ με τα σύννεφα και τη βροχή και διαβάσαμε την ιστορία “Τομ το σαλιγκάρι” σε ψηφιακή μορφή.
Το ουράνιο τόξο έγινε αφορμή για διερευνήσεις, πειράματα, τραγούδι, ομαδική ζωγραφική και δραματοποίηση!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή