«ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2021-2022- Εργαστήρια Δεξιοτήτων»

Σχέδιο Δράσης ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2021-2022

«ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ»

Θεματική : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

1ο Εργαστήριο : «Είμαι εγώ ….. είμαι μοναδικός»

Τα παιδιά γνώρισαν τον εαυτό τους ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά . Παρατήρησαν τον εαυτό τους στον καθρέπτη και τον περιέγραψαν

IMG 20211012 092037  

και κατανόησαν τη διαφορά του ενός με τον άλλο, καταγράφοντας σε έναν πίνακα διπλής εισόδου τα χαρακτηριστικά τους και στο τέλος τα συγκρίναμε και βγάλαμε συμπεράσματα.

IMG 20211104 110109IMG 20211012 092119

Παρουσίασαν στους φίλους τους μια κατασκευή όμοια με την αστυνομική ταυτότητα των γονέων τους  όπου έγραφαν όνομα και ηλικία, ζωγράφισαν αγαπημένο χρώμα, φαγητό και μέτρησαν το ύψος του συμμαθητή τους με ένα κομμάτι νήμα.

 

Στη συνέχεια τα παιδιά γνώρισαν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τον ξεχωριστό τρόπο κάθε ατόμου να αντιλαμβάνεται το κόσμο.

Παρακολούθησαν βίντεο με τυφλά παιδιά, βαρήκοα/κωφά. Έμαθαν το αρχικό γράμμα του ονοματός τους στη νοηματική.

 

IMG 20211115 112149

Έφτιαξαν το αρχικό γράμμα του ονόματος τους στη γλώσσα braille.

Έκλεισαν τα μάτια και οδήγησαν το συμμαθητή τους που κρατούσε ένα μπαστούνι και είχε κλειστά μάτια με μάσκα. Επίσης παίξαμε  παιχνίδια μαντέματος με κλειστά μάτια.

IMG 20211123 090819a InkedIMG 20211123 090752a

Σαν αξιολόγηση αναφέραμε τους τρόπους σωστής συμπεριφοράς προς τα άτομα Αμεα  και ζωγράφισαν το σωστό τρόπο με ένα πράσινο χαμόγελο και το λάθος με ένα κόκκινο χαμόγελο.

IMG 20211110 121720

Επίσης, στα πλαίσια της αξιολόγησης ρωτήσαμε τα παιδιά πώς θα συμπεριφέρονταν εκείνα σε κάποιο παιδί ΑΜΕΑ που θα συναντούσαν και τι θα μπορούσαν να κάνουν τα παιδιά ΑΜΕΑ. Τις απόψεις τους αποτύπωσαν σε ζωγραφιές τις οποίες συνθέσαμε σε μια διαδικτυακή αφίσα, μια για κάθε τάξη, βάζοντας και έναν τίτλο, ένα σύνθημα!!

Copy of Weekly Lesson Plan for Kindergarten Made with PosterMyWall 1 ΑΜΕΑ ΤΜΗΜΑ 1 ΖΩΗ

Θεματική: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

2ο Εργαστήριο: » Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική»

Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες της οικογένειας τους όπου αφού σύστησαν τα μέλη της οικογένειας στους συμμαθητές τους μέτρησαν τον αριθμό των μελών και σε ένα χαρτόνι δίπλα στο όνομα τους ζωγράφισαν τόσα κυκλάκια όσα τα άτομα . Επίσης, μιλήσαμε για το που ζει κάθε οικογένεια και παρατηρήσαμε διάφορα σπίτια, ο καθένας περιέγραωε το σπίτι του και το ζωγράφισε σε ένα φύλλο εργασίας και το παρουσίασε στους συμμαθητές του.

IMG 20220210 094645 IMG 20220210 094655

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής που παρουσιάζουν διάφορα είδη οικογένειας. Τα παιδιά περιέγραψαν το κάθε πίνακα, δώσαμε τίτλο  στο πίνακα και τον αναπαραστήσαμε. Στο τέλος ζωγράφισαν τον πίνακα που τους άρεσε περισσότερο.

IMG 20220211 120408  IMG 20220214 093455

IMG 20220214 110428a

IMG 20220214 111403aIMG 20220214 112247c IMG 20220215 091000a

IMG 20220215 092220a 1IMG 20220215 113542a IMG 20220215 114602 1

Τα παιδιά κατασκεύασαν το οικογενειακό  τους  δέντρο , έβαψαν με τέμπερα το δέντρο και κόλλησαν φωτογραφίες. Στο τέλος  παρουσίασαν το οικογενειακό δέντρο στους συμμαθητές τους.

IMG 20220211 121326     IMG 20220225 122551

Σαν αξιολόγηση του προγράμματος ζωγράφισαν δίπλα σε κάθε δραστηριότητα ένα χαμογελαστό προσωπάκι  ή ένα λυπημένο ανάλογα αν τους άρεσε ή όχι.

Αξιολόγηση Οικογένεια 1

Αξιολόγηση Οικογένεια 2

 

Θεματική; ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

3ο Εργαστήριο: Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων.

Σαν αφόρμηση παρουσιάστηκαν στα παιδιά πίνακες ζωγραφικής του Σπ. Βασιλείου. Παρατηρήσαμε ότι δείχνει τα ζώα της αυλής , καταγράψαμε τί γνωρίζουν τα παιδιά.  Έμαθαν τί τρώνε, τα ονόματα των μικρών τους και πως ωφελούν τον άνθρωπο. Στη συνέχεια μάθαμε το τραγούδι ΄’Οι φίλοι μου τα ζώα» του Σπ. Λάμπρου. Επικεντρωθήκαμε στα γαϊδουράκια και στο τρόπου που βοηθούσαν τον άνθρωπο ιδίως τα παλαιότερα χρόνια. Έπειτα δείξαμε φωτογραφίες με γαϊδουράκια που κουβαλούν υπερβολικό βάρος. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι αυτή είναι λάθος συμπεριφορά. Επισκεφθήκαμε τη «Γαϊδουροχώρα» που φιλοξενούνται κακοποιημένα και γέρικα γαϊδουράκια που δεν τα θέλουν πια οι ιδιοκτήτες τους. Οι υπεύθυνοι του κέντρου ενημέρωσαν τα παιδιά για την ιστορία του γάιδαρου , τη χρησιμότητα του για τον άνθρωπο και τα παιδιά τάισαν, χτένισαν τα γαϊδουράκια και τα  χάιδεψαν.

IMG 20220408 112210 1

IMG 20220408 112444 1 IMG 20220408 100023 1IMG 20220408 100307

Θεματική: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

4ο Εργαστήριο:    «STEAM – και γη γυρίζει»

Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο θέλαμε να δώσουμε ένα ερέθισμα στα παιδιά και στείλαμε έναν σύνδεσμο με ένα παραμύθι για την δανειστική βιβλιοθήκη σχετικό με το θέμα των εργαστηρίων. Τα παιδιά το είδαν στο σπίτι και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση. Το παραμύθι είναι το εξής: https://www.youtube.com/watch?v=VrRbcWRtbl4

Η αφόρμηση για την έναρξη του εργαστηρίου στο χώρο του σχολείου πια ήταν ζεύγη με  όμοιες  κάρτες  που δόθηκαν στα παιδιά. Με την έναρξη της μουσικής τα παιδιά έγιναν ζευγάρι με το συμμαθητή που είχε την ίδια κάρτα. Στη συνέχεια παρατήρησαν τις κάρτες, συζήτησαν σχετικά με αυτό που απεικόνιζε η κάρτα τους και παρουσίασαν στην ολομέλεια τα σχόλια τους.

Έγινε διακτίνωση σε Α3 σχετικά με το «Τι γνωρίζουμε;»  για τους πλανήτες και το διάστημα. Παρακολουθήσαμε όλοι μαζί και ένα βίντεο σχετικά με το νέο θέμα: https://www.youtube.com/watch?v=8Ewgh-hLQAc

Σε επόμενη φάση μετρήσαμε τις κάρτες των πλανητών (8) και σειροθετήσαμε τους πλανήτες από το 1 ως το 8 .Διαβάσαμε κι ένα βιβλίο σχετικά με τη δημιουργία του Γαλαξία. Τα παιδιά προθυμοποιήθηκαν κι έφεραν στο σχολείο αρκετά βιβλία από τη προσωπική τους βιβλιοθήκη σχετικά με το θέμα.

Συνδεθήκαμε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα της ΝΑΣΑ και είδαμε μέσω μιας εφαρμογής τους πλανήτες και τον ήλιο από κοντά και από διάφορες γωνίες. Φαντάζεστε τον ενθουσιασμό μικρών και μεγάλων.  Αφού γνωρίσαμε το ηλιακό σύστημα, γίναμε και ίδιοι πλανήτες και ήλιος. Πως;

Αρχικά χωριστήκαμε σε δυο ομάδες, κάθε ομάδα έκατσε οκλαδόν σε κύκλο και διάλεξαν μια κάρτα με το όνομα ενός  πλανήτη και ένα παιδί ήταν ο ήλιος. Σε ένα κομμάτι χαρτί έγραψαν το όνομα του πλανήτη τους, φόρεσαν καπέλο με την εικόνα του πλανήτη  και η μουσική ξεκίνησε…. Ό «ήλιος» μπήκε στο κέντρο και οι υπόλοιποι «πλανήτες» ανάλογα με την απόσταση που έχουν από τον ήλιο πήραν θέσεις. Αρχικά κάθε πλανήτης κινήθηκε σε τροχιά γύρω από τον ήλιο μόνος του και σε β΄ φάση  κινήθηκαν σε τροχιά όλοι μαζί. Έπειτα κόλλησαν το όνομα που είχαν γράψει σε Α4 και ζωγράφισαν το πλανήτη τους. IMG 20220517 111256 IMG 20220518 094853w

Διαβάσαμε το βιβλίο που έφερε ένας συμμαθητής μας «Ταξίδι στο διάστημα με τη Πέπα», ήταν μια πολύ καλή αφόρμηση να μάθουμε για το δορυφόρο της Γης πληροφορίες και να παίξουμε ένα κινητικό παιχνίδι αφού πρώτα μάθαμε τις φάσεις της Σελήνης.  Στο κινητικό ένα παιδί ήταν ο ήλιος, ένα η γη κι ένα η σελήνη, ανάλογα με τη θέση της Σελήνης ως προς τον ήλιο τα παιδιά έβρισκαν αν έχουμε νέα σελήνη, ημισέληνο ή πανσέληνο. Οι φάσεις της Σελήνης έγιναν και κατασκευή. IMG 20220517 111720aIMG 20220517 110638a

IMG 20220518 093505m

Στα πλαίσια της ανεστραμμένης  τάξης  στείλαμε ένα βίντεο στα παιδιά με τη στολή που φορούν οι αστροναύτες, αφού το παρακολούθησαν μαζί με τους γονείς  τους  κατασκεύασαν με όποιο τρόπο και υλικό τη στολή του αστροναύτη. Το αποτέλεσμα ήταν απίστευτα δημιουργικό και μοναδικό. IMG 20220614 102125 IMG 20220614 102131IMG 20220614 110935 IMG 20220614 110958

Μάθαμε το τραγούδι «ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ» που το ανακαλύψαμε στην ιστοσελίδα της συναδέλφου κας Μαρίνας Ζαχαρία. Έγινε αγαπημένο τραγούδι των παιδιών και το τραγουδήσαμε και στη γιορτή μας. Επίσης ακούσαμε το τραγούδι «ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ» του Σακελαρίδη, τα παιδιά καθισμένα οκλαδόν σε κύκλο με κλειστά μάτια και πιασμένοι χέρι- χέρι κινούνταν στο ρυθμό και «ταξίδευαν»….όταν η μουσική έκανε παύση, όποιος άκουγε το όνομα του έλεγε  σε ποιο πλανήτη ή σε ποιο φανταστικό μέρος ταξίδεψε. Επίσης, κάναμε μια κατασκευή πύραυλο, τα παιδιά κόψαν σχήματα ορθογώνια και τρίγωνα και συνέθεσαν τον πύραυλο, με το δάχτυλό τους έκαναν τις φλόγες χρησιμοποιώντας τέμπερα και στον πύραυλο τοποθετήσαμε και φωτογραφία τους, για να ταξιδέψουν στο διάστημα. IMG 20220524 104858a IMG 20220614 102152a

Στο τέλος του εργαστηρίου έγινε η τελευταία διακτίνωση «Τι μάθαμε;» σχετικά με τους πλανήτες και καταγράψαμε τί μας άρεσε περισσότερο.