«Μες στο μουσείο μια μέρα μπήκα κι εγώ, τα Παναθήναια και τη Ζωφόρο να μάθω και να βρώ»

Κατά τη διάρκεια των μηνών  Απριλίου και Μάϊου 2017 υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το πολιτιστικό πρόγραμμα » Μες στο μουσείο μια μέρα μπήκα κι εγώ , τα Παναθήναια και τη Ζωφόρο να μάθω και να βρώ». Σκόπος του προγράμματος ήταν να επισκεφθούν τα παιδιά το Μουσείο της Ακρόπολης για να δουν από κοντά τη Ζωφόρο και τα εκθέματα, να γνωρίσουν τη γιορτή των Παναθηναίων και τους 12 θεούς του Ολύμπου.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν αφορούσαν όλα τα πεδία του αναλυτικού προγράμματος και συγκεκριμένα ήταν οι ακόλουθες:

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ

  • Διαβάσαμε ιστορίες από διάφορα βιβλία για την Κοσμογονία και τους 12 θεούς του Ολύμπου.
  • Διαβάσαμε την Ιστορία για το όνομα της πόλης της Αθήνας.
  • Διαβάσαμε τη «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ » της Σ. Ζαραμπούκα.
  • Διαβάσαμε πληροφορίες για τη γιορτή των Παναθηναίων και το Παρθενώνα.
  • Χωρίσαμε σε συλλαβές και συνθέσαμε τα ονόματα των θεών όπως Δίας, Αθηνά κ.λ.π.
  • Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας  με καινούριες λέξεις όπως σοφία, κυρήκειο, δόρυ κ.α.
Ζωγραφίζοντας τη Κοσμογονία

Ζωγραφίζοντας τη Κοσμογονία

Πως πήρε το ονομα της η πόλη της Αθήνας;

Πως πήρε το όνομα της η πόλη της Αθήνας;

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Αντιστοιχίσαμε κάθε θεό με το σύμβολο του.
  • Συνθέσαμε εικόνες με τους θεούς χωρισμένες σε 3, 4 κομμάτια.
  • Αντιστοίχισαν από το 1-10 κουκουβάγιες , τόσες όσες δείχνει ο αριθμός.
  • Μέτρησαν αγγεία και έγραψαν τον αριθμό.
  • Σειροθέτησαν από το μικρότερο στο μεγαλύτερο τον Παρθενώνα.
  • Μέτρησαν και σχεδίασαν πόσους κίονες έχει στη μπροστά όψη ο Παρθενώνας.
Αντιστοίχιση από το 1-10.

Αντιστοίχιση από το 1-10.

Φτιάχνοντας σε puzzle τους θεούς.

Φτιάχνοντας σε puzzle τους θεούς.

P5260047

 

Πόσοι είναι οι κίονες;;

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΚΦΡΑΣΗ

  • Ζωγράφισαν τις ιστορίες που διαβάσαμε.
  • Έφτιαξαν ένα κεραυνό με τη τεχνική της κηρομπογιάς και νερομπογιάς.

P5260042

  • Έκοψαν και έφτιαξαν κουκουβάγιες.
  • P5220037
  • Ζωγράφισαν αγγεία και σχεδίασαν επάνω αθλήματα από τη γιορτή των Παναθηναίων.

P6020056 P6140089

  • Έκοψαν ένα αγγείο για τη  πρόσκληση της γιορτής.

P6020063 P6020064

Στη σελίδα του μουσείου της Ακρόπολης είδαν στη ψηφιακή εφαρμογή τμήματα της Ζωφόρου και παρατήρησαν τα χρώματα.

  • Άκουσαν αρχαία μουσική από το you tube.
  • Αναπαράστησαν αγάλματα θεών κρατώντας μια πιρούνα για τρίαινα ή ένα αυτοσχέδιο σκήπτρο.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Γνώρισαν την ιστοσελίδα του μουσείου της Ακρόπολης και την ψηφιακή εφαρμογή parthenonfreeze.

Στα πλαίσια της επίσκεψης στο μουσείο της Ακρόπολης προηγήθηκε η επίσκεψη μας στο πολυχώρο «Κινητήρας» όπου τα παιδιά είχαν μία πρώτη επαφή με τους 12 θεούς του Ολύμπου και γνώρισαν σε αντίγραφο τη ζωφόρο. Η εμψυχώτρια του προγράμματος  αφού αφηγήθηκε την ιστορία ¨Ο Φίλιππος και τα μαγικά κρόταλα» τους έδωσε αντικείμενα  και αναπαράστησαν τη σκηνή της Ζωφόρου.

Αναπαρασταση της Ζωφόρου

P4240051

 

P4240057

Στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης…

Παρέα με τις Καρυάτιδες και με φόντο τον Ιερό Βράχο.

Παρέα με τις Καρυάτιδες και με φόντο τον Ιερό Βράχο.

P4240088

P4240080

Θαυμάζοντας τη Ζωφόρο.

Βιβλιογραφία

1. «ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ» Σ. ΖΑΡΑΜΠΟΎΚΑ, εκδ. ΚΕΔΡΟΣ

2.» Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης «, Μαρίζα Ντε Κάστρο, εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

3. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ , Ρεββέκα Κατσαντώνη, εκδ. ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ

4. Παραμύθια από την ελληνική Μυθολογία, «ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟ» , ΤΟΜΟΣ 2 + CDROM, NATIONAL GEOGRAPHIC.

5. «ΑΘΗΝΑ ΠΑΛΛΑΔΑ», ΑΦΟΙ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ, εκδ. Σιγμα.

6. 5ο & 7ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου, «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, «Στα μονοπάτια της μυθολογίας», «Η κρουαζιέρα των 12 θεών».(blog)

7. «ΤΩΝ ΑΘΗΝΗΘΕΝ ΑΘΛΩΝ» ΚΟΡΝΗΛΙΑ ΧΑΤΖΗΑΣΛΑΝΗ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ‘Α ΕΦΟΡΙΑ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΩΝ &ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

8.»ΑΘΗΝΑ  Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ», εκδ. Στρατίκη.

9. » ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ» εκδ. Στρατίκη.

10. Ιστοσελίδα Νέου Μουσείου Ακρόπολης.