Τον Νοέμβριο 2014, με αφορμή μια ηλιόλουστη μέρα στην αυλή του σχολείου κατά την οποία τα παιδιά παρατήρησαν ένα δέντρο που είχε ρίξει όλα τα φύλλα, ξεκίνησε μια ωραία συζήτηση για τον κήπο του σχολείου, τι περιέχει και τι θα θέλαμε να αλλάξει!!!! Έτσι κάπως ξεκίνησε και το πρόγραμμα μας, που είχε επιγραμματικά σαν στόχους:
Α.
• Αναδιαμόρφωση κήπου σχολείου,
• Γνωριμία με θάμνους και δενδρύλλια που υπάρχουν και γνωριμία με άλλες κατηγορίες όπως λουλούδια, σπόρους, βολβούς,
• Διαδικασία σποράς- μεταφύτευσης- ανάπτυξης φυτών,
• Φροντίδα κήπου με ανάθεση καθηκόντων και ανάρτηση πινακίδων,
• Γνωριμία με βιολογική λίπανση.
Β.
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε καλλιέργειες φυτικών ειδών μέσα από διερεύνηση και κατανόηση εννοιολογικών περιεχομένων και κυρίως μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, στο οικείο περιβάλλον του σχολείου.
Οι πιο σημαντικοί στόχοι είναι:
Να αναγνωρίσουν βασικά είδη φυτών και κατηγοριοποίησή τους,
Να φυτέψουν σπόρους και φυτά σε σπορεία και στον κήπο,
Ακρόαση παραμυθιών και εικονογράφησή τους και ανάγνωση ποιημάτων,
Παρατήρηση και καταγραφή ανάπτυξης φυτών,
Διάφορες κατασκευές όπως φυτολόγιο, ταΐστρες πουλιών κ. ά.
Γ.
Μεθοδολογία: Διερεύνηση παιδιών για πληροφορίες, δημοκρατικός διάλογος και παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας στην ολομέλεια της τάξης, χωρισμός παιδιών σε ομάδες εργασιών, ενθάρρυνση μαθητικής πρωτοβουλίας.
Δ.
Επίσκεψη στο σχολείο ομάδας ΚΕΑΝ για φύτευση αρωματικών φυτών και λαχανικών.
Συνεργασία με γονείς και Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
ΣΤ.
Παιδί και Γλώσσα : να έρθουν σε επαφή με γραπτό λόγο, είδη γραπτού λόγου, να μπορέσουν να εκφραστούν με προφορικό και γραπτό λόγο κ. ά.
Παιδί και Μαθηματικά: να μπορέσουν να προβούν σε ομαδοποιήσεις, αντιστοιχίσεις και ταξινομήσεις.
Παιδί και Μελέτη περιβάλλοντος: Να παρατηρήσουν το περιβάλλον γύρω τους, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σποράς, ανάπτυξης, περιποίησης, να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.
Παιδί και Πληροφορική: εξοικείωση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και τις πληροφορίες που μπορεί να μας παρέχει
Παιδί και Δημιουργία- Έκφραση: Ανάγνωση παραμυθιών και εικονογράφηση, ακρόαση ποιημάτων, κατασκευή φυτολογίου κ. ά.
Ζ.
Κοινοποίηση προγράμματος και αποτελεσμάτων στους γονείς σε έκθεση κατασκευών και ξενάγηση στον νέο κήπο του σχολείου από τα παιδιά.
Το πρόγραμμα ενθουσίασε τόσο τα παιδιά, που κάθε εποχή για λίγες μέρες ήθελαν να μιλάμε για τον κήπο, τα φυτά…….Το αγάπησαν πολύ!!!!!!
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!