Το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε την μέλισσα και την συμβολή της στην ανθρωπότητα. Αρχικά, έγινε καταγραφή των πρότερων γνώσεων των παιδιών και δημιουργήθηκε ψηφιακός εννοιολογικός χάρτης σχετικά με το τι θα ήθελαν να ξέρουν για αυτή τα παιδιά.
Δείξαμε στους μαθητές εικόνες με την ιεραρχία των μελισσών και συζητήσαμε για τα διάφορα μέρη του σώματος της. Κάναμε ένα φύλλο αξιολόγησης για τα μέρη της μέλισσας με αντιστοίχιση και καρτέλες και το αφήσαμε στον πίνακα αναφοράς. Ζητήσαμε από τους μαθητές να μας φέρουν αν έχουν κάτι σχετικό σε έντυπο υλικό από το σπίτι τους για την μέλισσα.
Οι μαθητές στην συνέχεια παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο στον υπολογιστή με τη ζωή και την εργασία των μελισσών. Έγινε ανάγνωση βιβλίων πληροφοριών για τη μέλισσα, τα είδη, τις εργασίες, την κυψέλη της.
https://www.youtube.com/watch?v=i1fHX62qNAU
Στην συνέχεια μαζί με τους μαθητές δημιουργήσαμε το σπίτι των μελισσών, την κυψέλη. Κατασκευάζουμε εξάγωνα με γλωσσοπίεστρα και στη συνέχεια προχωράμε στην συνένωσή τους για τη δημιουργία κυψέλης.
Φτιάξαμε την δική μας μέλισσα και στην συνέχεια κάναμε αντιστοίχιση μιας μέλισσας σε κάθε εξάγωνο (Μαθηματικά). Για την κατασκευή της μέλισσας χρησιμοποιήσαμε πομ πομ, σύρμα πίπας και πλαστελίνη για πόδια καθώς και κεραίες.
Αφού οι μαθητές κατασκεύασαν με απλά υλικά (γλωσσοπίεστρα, σύρμα χρώματα), τις δικές τους μέλισσες, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε και μερικά λουλούδια από καπάκια, χαρτόνι και σύρμα πίπας. Να φτιάξουμε δηλαδή ένα αυτοσχέδιο λιβάδι όπου οι μέλισσες μας θα πιάσουν δουλειά.
Το κάθε παιδί πήρε την μέλισσα και την ταξίδεψε από λουλούδι σε λουλούδι, συλλέγοντας γύρη (καλαμποκάλευρο) με τα πόδια και μεταφέροντάς την, βοηθώντας έτσι στη δημιουργία των λουλουδιών. Μόλις το παιχνίδι μας τελείωσε κάναμε με τα παιδιά μια συζήτηση. Συζητήσαμε τι γίνεται με την σκόνη αυτή που μεταφέρεται και αν θεωρούν εύκολη την διαδικασία της επικονίασης.
Δώσαμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας μαθηματικών που περιέχει οδηγίες με βάση τα χρώματα για τον σχεδιασμό της μέλισσας και λαβύρινθους για να φτάσει η κάθε μέλισσα στο σωστό της λουλουδάκι. Επίσης, ζωγραφίσαμε την κυψέλη και τον μελισσοκόμο.
Δώσαμε στα παιδιά διάφορα μοτίβα και εκείνα προσπάθησαν να τα αναπαράξουν βάζοντας τις κυψέλες στην σωστή σειρά.
Δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τη σωστή διαδρομή, ώστε να συλλέξουν όλα τα λουλούδια αποφεύγοντας τα εμπόδια και φτάνοντας στην κυψέλη με το νέκταρ. Ακόμα, διαβάσαμε στα παιδιά ένα παραμύθι για την μέλισσα και συγκεκριμένα το: Άψου, γιατί η γύρη μετράει.
Στο τέλος, τα παιδιά σε ομαδικό επίπεδο απεικόνισαν εικαστικά την κοινωνία των μελισσών όπως την είχαν αντιληφθεί αναδύοντας και την προσωπική τους αξιολόγηση σχετικά με το τι είχαν μάθει. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλά από τα παιδιά ανέφεραν ότι μεγαλώνοντας θα ήθελαν να γίνουν μελισσοκόμοι.