Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών με αφορμή ένα ποίημα του Ναζιμ Χικμετ: Ας δώσουμε τον κόσμο στα παιδιά. Δημιουργήσαμε μια μεγάλη αφίσα που απεικόνιζε τα δικαιώματα των παιδιών και μιλήσαμε για κάποιες χώρες που αυτά δεν εφαρμόζονται και δεν θεωρούνται κατοχυρωμένα και αναφαίρετα.

Δημιουργία αφίσας με τα παιδιά για τα δικαιώματα

Έπειτα, αναφερθήκαμε στα παιδιά του κόσμου και γνωρίσαμε φυλές από διάφορα μέρη της γης. Ακούσαμε το τραγούδι της Αρβανιτάκη, το δέντρο. Αυτά που για εμάς θεωρούνται δεδομένα (τροφή, στέγη, φροντίδα) για άλλα παιδιά είναι ζητούμενο. Παρατηρήσαμε έναν παγκόσμιο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα. Συνδέσαμε την εικόνα με την εικόνα από το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ (τα παιδιά να κρατούν τη γη στα χέρια σαν ένα μπαλόνι). Έγιναν στα παιδιά ορισμένες ερωτήσεις όπως:

Πού υπάρχουν παιδιά; Πώς είναι τα παιδιά άλλων χωρών, άλλων ηπείρων; Πώς μοιάζουνε; Με εποπτικό υλικό ταξιδέψαμε σε διάφορες ηπείρους και είδαμε παιδιά διαφόρων χωρών, με διαφορετικές συνήθειες, διαφορετικά σπίτια, διαφορετικές συνθήκες.

Σε επόμενη δραστηριότητα, ταξιδέψαμε πάνω στον χάρτη της γης και συγκεκριμένα σε διάφορες ηπείρους που συναντήσαμε. Μιλήσαμε για τις φυλές των παιδιών και κάναμε ένα φύλλο αξιολόγησης για όσα μάθαμε. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τους εσκιμώους, τους ινδιάνους και τους κινέζους με τους οποίους και ασχοληθήκαμε ξεχωριστά και γνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά τους αλλά και τις συνθήκες διαβίωσης στην ιδιαίτερη πατρίδα τους.

Εσκιμώοι στο σχολείο μας Ο πολιτισμός των κινέζων Οι Ινδιάνοι

Στην συνέχεια, στα πλαίσια της διαφορετικότητας υλοποιήσαμε το προτελευταίο εργαστήριο της θεματικής μας με τίτλο: “Μπαίνω στα παπούτσια του άλλου”. Δείξαμε στα παιδιά ένα unfairy tales της Unicef με τίτλο: H Μαλακ και η βάρκα. 

Στο σημείο αυτό μιλήσαμε για το φαινόμενο της μετανάστευσης και τους τρόπους βοήθειας των παιδιών που έχουν χάσει την πατρίδα τους. Δραματοποιήσαμε σε θεατρικό το παραμύθι αυτό και σκεφτήκαμε το δικό μας τέλος για την ιστορία της Μαλακ που έψαχνε καταφύγιο στην χώρα μας. Στο τέλος φτιάξαμε ένα κολλάζ για το πως θα υποδεχόμασταν στο σχολείο μας την Μαλακ αν ερχόταν!

Υποδοχή της Μαλακ στο νέο της σχολείο

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο δεξιοτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών φτιάξαμε το βιβλίο μας, το κάθε παιδί ξεχωριστά όπου μέσα ζωγραφίσαμε όλα τα δικαιώματα μας.