3nipionias blog

3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΑΒΑΤΩΝ–Ταξίδι στη χαρά της δημιουργίας και της μάθησης

Καλώς ήρθες 2020! Χειμώνιασε για τα καλά!!!

Ιαν 202014

Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και αισιοδοξία!

— Η νέα χρονιά μας υποδέχτηκε με πολύ κρύο! Μιλήσαμε για το πώς περάσαμε στις γιορτές, για τα δώρα που μας έφερε ο Άγιος Βασίλης, για το καινούργιο έτος. Προσπαθούμε να συνθέσουμε την νέα ημερομηνία, το 2020!

— Ευκαιρία να φτιάξουμε καπελάκια για το 2020 γράφοντας πάνω τους τα όνειρα και τις ευχές μας γι` αυτό ! Το κάθε παιδί κόβει όπως μπορεί τους αριθμούς, τους κολλάει στην σωστή σειρά και εμείς καταγράφουμε σε συννεφάκια τις ευχές του και τα όνειρά του! Τα κολλάμε και αυτά στο καπέλο.

–Παιχνίδι για τον χειμώνα: «Ντύσου όσο πιο γρήγορα μπορείς!» Ανά δύο παιδιά διαγωνιζόμαστε στο ποιος θα ντυθεί πιο γρήγορα και θα κερδίσει. Αφού προηγουμένως έχουμε συζητήσει τι ρούχα φοράμε το χειμώνα, τοποθετούμε μπροστά στα παιδιά από ένα μπουφάν, ένα κασκόλ και ένα σκουφί, και τα παρακινούμε να ντυθούν ταχύτατα!

–Συζήτηση για την αναγκαιότητα της γνώσης των μηνών: Πότε έχεις γενέθλια; Μήπως θα ήταν χρήσιμο να γνωρίσουμε τους 12 μήνες του χρόνου; Αναγνωρισιμότητα με βάση κάποια χαρακτηριστικά, που μας βοηθούν να τους θυμόμαστε κάθε φορά: Ερ.: Τι μας φέρνει κάθε μήνας; Ο Ιανουάριος την Πρωτοχρονιά και τον Αη-Βασίλη, αλλά και τα χιόνια…. Ο Απρίλιος το Πάσχα… Ο Μάιος τα λουλούδια και τις πεταλούδες… κλπ.

–Ανάγνωση του βιβλίου: «Η κυρα-Καλή και οι 12 μήνες»

Αναπαράσταση των χαρακτηριστικών κάθε μήνα από τα παιδιά: Ντύνουμε ανάλογα ή/και δίνουμε σε κάθε παιδί να κρατάει κάποιο αντικείμενο που χαρακτηρίζει τον μήνα που αναπαριστά. (Π.χ. ο Ιούνιος κρατάει στάχυα, ο Μάρτιος την ελλην. σημαία και ένα χελιδόνι, ο Σεπτέμβριος ένα σταφύλι και μία σχολική τσάντα). Όταν εμφανίζεται κάθε παιδί, τονίζουμε ποια είναι αριθμητικά η σειρά του στο χρόνο…. Και τώρα ο Αύγουστος που είναι 8ος στη σειρά!

Χειροτεχνία-μόμπιλε: «Ο χειμώνας και τα παιδιά του». Για το χειμώνα χρησιμοποιούμε την εικόνα ενός χιονάνθρωπου ή ενός σκουφιού μεγάλου (τα παιδιά χρωματίζουν και κόβουν). Κάτω από αυτό που αντιπροσωπεύει το χειμώνα κρεμάμε 3 τετράγωνες εικόνες που αντιπροσωπεύουν τους 3 μήνες του χειμώνα. Στο Δεκέμβριο εικονίζεται ένα χριστ. δένδρο, στον Ιανουάριο ένας χιονάνθρωπος και στον Φεβρουάριο ένας κλόουν. Τα παιδιά τα χρωματίζουν και εμείς τα κρεμάμε με κορδελάκια.

–Ντύνουμε τον χιονάνθρωπο

Οι μήνες του Χρόνου 

Γλωσσικά και Μαθηματικά  παιχνίδια : Παρατηρούμε ότι οι μήνες του χρόνου ακολουθούν μια συγκεκριμένη σειρά και μαθαίνουμε τους τακτικούς αριθμούς πρώτος, δεύτερος , τρίτος ..  Έπειτα αντιστοιχούμε ονόματα μηνών και αριθμούς. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν εικόνες που αντιστοιχούν σε κάθε μήνα. Αφορμή ένα ποίημα και τα επίθετα που ακούγονται και προσδιορίζουν τον καθένα απ` αυτούς.

Οι μήνες του Χρόνου (ποίημα) :

Γενάρης με χιόνια ,
Φλεβάρης κουτσός,
Μάρτης χαδιάρης,
Απρίλης γελαστός.
Μάης με λουλούδια,
Ιούνης χρυσός,
Ιούλης με μπάνιο ,
Αύγουστος καυτός,
Σεπτέμβρης με γέλια ,
Οκτώβρης μουντός,
Νοέμβρης μ’ ομπρέλα ,
Δεκέμβρης παγερός.

Παίζουμε και δύο παιχνίδια αντιστοίχισης. 1. Έχουμε το ταμπλό στο πάτωμα… δίνουμε στα παιδιά τυχαία να κρατήσουν από μία καρτέλα με τα ονόματα των μηνών. Ζητάμε να βρουν και να αντιστοιχίσουν την καρτέλα τους με τον αντίστοιχο μήνα στο ταμπλό και ακόμη να προσπαθήσουν να μαντέψουν (από την εικόνα) ή να διαβάσουν ποιος μήνας είναι. 2. Αντιστοίχιση μηνών με αριθμούς. Τα παιδιά καλούνται να μπουν στη σωστή σειρά ανάλογα με το μήνα που κρατούν στα χέρια τους. Έχουμε στο πάτωμα αριθμούς σε καρτέλες από το 1 ως το 12 και τα παιδιά χρησιμοποιώντας τη βοήθεια του ταμπλό και ανάλογα με τον μήνα που κρατούν στα χέρια τους πρέπει να σταθούν στη σωστή θέση αριθμητικά. Δηλ. ο Απρίλιος θα σταθεί μπροστά στο 4.

–«Το δέντρο του Χρόνου». Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες με τους μήνες και παράλληλα μιλώντας για τις εποχές χωρίζουμε τους 12 μήνες του χρόνου σε τέσσερις ομάδες, τρεις σε κάθε εποχή (διαίρεση) και κάνουμε την επαλήθευση μετρώντας τους όλους πάλι. Φτιάχνουμε το δέντρο του χρόνου αντιστοιχώντας σε κάθε μεγάλο κλαδί μία εποχή και στα παρακλάδια του μήνες της!

(Πρόταση διδασκαλίας: Α!!!!!! Αυτός ο καινούριος χρόνος είναι πολύ απαιτητικός. Πάνω που είπαμε ότι βρήκαμε τα εγγόνια του και θα είναι χαρούμενος τώρα, μας είπε ότι κάνουν πολύ φασαρία και οι 12 μαζί και ζήτησε από μας να τους χωρίσουμε. Τώρα, τι γίνεται;

Συνεχίσαμε….. λοιπόν και ομαδοποιήσαμε τους μήνες ανάλογα με την εποχή… χτίζοντας δικά τους σπίτια, έτσι ώστε να μην πονοκεφαλιάζει ο Χρόνος μας).

 

–Εικαστική προσέγγιση του χειμώνα: Δίνουμε στα παιδιά χαρτόνια και τέμπερες, αλλά και διάφορα εργαλεία (μπατονέτες, πομ-πομ…) να ζωγραφίσουν και να αναπαραστήσουν το χειμώνα! Οι καλλιτέχνες μας σε μεγάλες στιγμές έμπνευσης!!!

Πηγή για το Δέντρο του χρόνου και τα πρώτα γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια: Popi-it.

 

Copyright © 2020. Με την επιφύλαξη όλων των δικαιωμάτων.

Αφήστε μια απάντηση



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων