Μάρτιος: Χελιδόνια

 Άνοιξη: Τα Χελιδόνια

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

Δραστηριότητα 1:Ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών

Διδασκαλία 2η: Διδασκαλία

Προβάλλουμε στα παιδιά ένα ακουστικό ηλεκτρονικό παραμύθι σχετικά με τα χελιδόνια. Το ακούμε και τους ζητάμε να μας το αφηγηθούν.

πηγήhttps://youtu.be/j7OGgrfjQj8

Στο τέλος τους δείχνουμε ένα χάρτη και τους ζητάμε να φανταστούν και να μας δείξουν με βελάκια τη διαδρομή των χελιδονιών μέχρι να φτάσουν στη χώρα μας. Τους ζητάμε να μετρήσουν τα βελάκια ως μονάδα μη συμβατής μέτρησης απόστασης και να αντιστοιχήσουν το αριθμητικό σύμβολο του πλήθους των βελών. Τα ρωτάμε να μας πουν τι καιρό έχει τώρα που έρχονται στην Ελλάδα και με τι καιρό φεύγουν από αυτή. Σημειώνουμε τις απόψεις τους, για να τις επαληθεύσουν τα ίδια στην επόμενη δρααστηριότητα.

IMG 20230307 114154 COLLAGE

Δραστηριότητα 3η Διδασκαλία

Παρακολουθούμε το παρακάτω βίντεο για να πληροφορηθούν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου τη ζωή των Χελιδονιών και να επαληθεύσουν την υπόθεση που έκαναν για τον τόπο προέλευσής τους στην προηγούμενη δραστηριότητα.

πηγήhttps://www.youtube.com/watch?v=KE5Atjaftt8&t=88s

Στο τέλος του βίντεου τα παιδιά μας μας απαντούν για την υπόθεση που είχαν κάνει και την επαλήθευση ή τη διαψευσή της και απαντούν σε ερωτήσεις κατανόησης. Μετά παίρνουν τα κρουστά μουσικά όργανα και προσπαθώντας να έχουν ένα κοινό ρυθμό τραγουδούν το τραγούδι της Χελιδόνας!

Δραστηριότητα 4η εμπέδωσης

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και παίζουμε το παιχνίδι ο εκατομμυριούχος….

https://learningapps.org/29388989

Το κάθε παιδί από την ομάδα του θα απαντάει σε μία ερώτηση που θα τους κάνουμε και εάν είναι σωστή θα παίρνει ένα χελιδόνι. Η ομάδα που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα χελιδόνια θα είναι η νικήτρια ομάδα. Τα παιδιά από την κάθε ομάδα θα μετρήσουν τα χελιδόνια και θα βάλουν το αντίστοιχο αριθμητικό σύμβολο. 

Δραστηριότητα 5η Διδασκαλίας του αριθμού Οχτώ

Τοποθετούμε στο πάτωμα της γωνιάς της παρεούλας  χελιδόνια και τουβλακια. Ζητάμε από τα παιδιά να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε μια γειτονιά όπου θα κατοικούν τα χελιδόνια που ήρθαν από την Αφρική. Τους εξηγούμε ότι στη γειτονιά αυτή μπορούν να κατοικήσουν μόνο 8 χελιδόνια. Επόμένως θα πρέπει να φτιάξουν μια φωλιά για κάθε χελιδόνι σε ομάδες των 3 παιδιών και στο τέλος να βρουν τον αριθμό 8 και να το βάλουν στη γειτονιά αυτή για να ξέρουμε πόσα χελιδόνια μένουν εκεί.

IMG 20230309 100816 COLLAGE  IMG 20230309 103401

IMG 20230309 101320 COLLAGEIMG 20230309 103419

IMG 20230309 090550 COLLAGE

Δραστηριότητα 6η Εμπέδωση του αριθμού 8

Τα παιδάκια κάθονται στα τραπεζάκια εργασίας και σχηματίζουν τον αριθμό 8 με πλαστελίνη. Στη συνέχεια τους λέμε ότι η Χελιδόνα γέννησε 8 αυγά, τα οποία καλούνται να τα σχηματίσουν και να τα βάλουν δίπλα από τον αριθμό για να ξέρει η χελιδόνα πόσα αυγά έχει γεννήσει. 

IMG 20230310 114804 COLLAGE

Δραστηριότητα 7η Εμπέδωση της Εποχής άνοιξη

Τοποθετούμε στα τραπεζάκια εργασίας τους μήνες και τις εποχές. Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες και τους ζητάμε όσο χτυπάμε το ταμπουρίνο να μου φέρουν την εποχή της άνοιξης, τους 3 μήνες της και κάτω από τον κάθε μήνα να βάλουν καρτέλες με γεγονότα που συμβαίνουν στον κάθε μήνα. Η δυάδα που θα φέρει σωστά έστω και ένα στοιχείο από αυτά που τους ζητάμε θα πάρει ένα πόντο. Νικήτρια είναι η δυάδα των παιδιών που θα έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους. Όταν ολοκληρωθεί το παιχνίδι και η ταξινόμηση ανά μήνα, διαβάζουμε με τα παιδιά της καρτέλες και κάνουμε φωνολογική επίγνωση και γραφωφωνημική αντιστοίχηση για να επαληθεύσουμε την ορθότητα των απαντήσεών.

IMG 20230313 123933 IMG 20230313 123228 COLLAGE

Δραστηριότητα 8η Αξιολόγησης