Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Οι δραστηριότητες στηρίζονται μέχρι το 4ο εργαστήριο α μέρος στο σχέδιο εργασίας της συναδέλφου Βασιλικής Μαντζουράτου και έχουν τροποποιηθεί αναλόγως, σύμφωνα με το δυναμικό της δικής μας τάξης! Απο το 4ο εργαστήριο β μέρος, μέχρι το 7ο οι δραστηριότητες είναι δικές μας!
1ο Εργαστήριο Συγκρότηση Ομάδας
Δραστηριότητα 1η: Ασκήσεις για ζέσταμα: Αισθησιοκινητικές δράσεις με τη χρήση του σώματος για ζέσταμα και ως μέσο έκφρασης
Δραστηριότητα 2η: Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!
Τα παιδιά αλλάζουν θέση και συνεννοούνται μόνο με τη βλεμματική επαφή
2ο Εργαστήριο : Συμβόλαιο της ομάδας
Δραστηριότητα
Τα παιδιά δημιουργούν από κοινού τους κανόνες μέσα στους οποίες θα λειτουργήσουν εύρυθμα ως ομάδα στην τάξη
3ο Εργαστήριο: Ανίχνευση της έννοιας συνεργασίας
Δραστηριότητα
Ανίχνευση αρχικών ιδεών
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο και όταν τελειώσει η μουσική κάθονται δίπλα από τα χαρτιά Α4 και ζωγραφίζουν εντός 10 λεπτών αυτό που τους έρχεται στο μυαλό τους για την έννοια της συνεργασίας. Τις απόψεις τους τις λένε ιδιαιτέρως στη Νηπιαγωγό, η οποία τις καταγράφει για να τις συγκρίνει στο τέλος με αυτά που θα έχουν μάθει.
4ο Εργαστήριο : Ικανότητες λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας
Δραστηριότητα 1η: Καλωσορίζοντας τους Εξωγήινους: Παιχνίδι σε ομάδα των δύο ατόμων
Εξωγήινοι-Γήινοι. Το ένα παιδί είναι εξωγήινος , ο οποίος προσγειώθηκε στη γη και μιλάει την γλώσσα του και το άλλο παιδί στο ζευγάρι είναι ο γήινος ο οποίος με τη φαντασία του κάνει μετάφραση σε αυτά που του λέει ο εξωγήινος.
Δραστηριότητα 2η (β): Οι γήινοι γυμνάζουν τις γάτες που χάρισαν στους φίλους τους τους εξωγήινους (δική μας παραλλαγή).
Τα παιδιά πάλι σε ζευγάρι των δύο ατόμων συνεργάζονται για να γυμναστούν. Το ένα παιδί είναι ο γήινος και το άλλο παιδί στο ζευγάρι του είναι η γάτα που γυμνάζει.
5ο Εργαστήριο: Ψηφιακές δεξιότητες
Σχεδιάζω να χτίσω συνεργατικά ένα πλανήτη που μοιάζει με τη γη
Με αφορμή την επίσκεψη των εξωγήινων στη γη, συζητήσαμε με τα παιδιά για τους πλανήτες στο διάστημα. Αφού άκουσαν περιληπτικά τι υπάρχει εκεί, είπαμε στα παιδιά ότι εάν υποθέσουμε ότι οι ερευνητές αστροναύτες βρούν τον πλανήτη που θα μπορούσαν να επιβιώσουν οι ζωντανοί οργανισμοί, τι θα ήθελαν τα ίδια να έχει ο συγκεκριμένος πλανήτης για να είναι προσιτός στους ανθρώπους. Ακούσαμε τις απόψεις τους και τους προτείναμε να χωριστούν σε ζευγάρια ή ομάδες των 3 ατόμων να γίνουν πολιτικοί μηχανικοί και να σχεδιάσουν αυτά που θα κατασκευάσουμε στο νέο πλανήτη. Έτσι λοιπόν, τα παiδιά καλούνται σε ομάδες των δύο ή τριών ατόμων να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα του υπολογιστή Paint ένα σχέδιο με αυτό που θα ήθελαν να έχει ο πλανήτης που μοιάζει με τη γη για να γίνει προσιτός στους ανθρώπους.
Συνεργατικές δεξιότητες
Όσο εργάζονται τα ζευγάρια στον υπολογιστή τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης χωρισμένα σε ομάδες έκαναν τις δικές τους οικοδομικές κατασκευές για το νέο μας βιώσιμο πλανήτη μέχρι να πάρουν στα χέρια τους τα σχέδια των πολιτικών μηχανικών και να τα εφαρμόσουν.
Οι εργασίες των παιδιών σε ομάδες σύμφωνα με τα σχέδια τους στον υπολογιστή
6ο Εργαστήριο: Δεξιότητες του Νου
Κατασκευή ενός διαστημόπλοιου
Τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν ένα διαστημόπλοιο χωρίς να δουν την εικόνα του, αξιοποιώντας μόνο τη φαντασία τους και τα υλικά που θα τους δώσουν οι Νηπιαγωγοί τους.
Τα αποτελέσματα μας εκπλήξανε ευχάριστα!
7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση
Παιχνίδια συνεργασίας και φύλλο ανίχνευσης των γνώσεων τους































