ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 2024

ΕΚΛ-2023-24  ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

Πατήστε εδώ, για να δείτε  αναλυτικά το κείμενο του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας.

ΕΚΛ 2022 2023 ΕΓΚΡΙΣΗ

Σχολικό Έτος 2020-21

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
 

3o   2/θέσιο -ΤΕ Νηπιαγωγείο     Ερέτριας

 

Διεύθυνση A/θμιας Εκπ/σης Ν. Εύβοιας

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

 

9521315

                                                    ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα τουΣχολείου (διεύθυνση)  

ΦΑΝΟΚΛΕΟΥΣ ΤΙΜΟΚΡΑΤΟΥΣ

 

Τηλέφωνο

 

22290 66383

 

Fax

 

2229066215

 

e-mail:

 

mail@3niperetr.eyv.sch.gr

 

Ιστοσελίδα

 

https://blogs.sch.gr/3niperet

Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας  

Βρεττού Μαρία

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων  

Σορλά Παναγιώτα

Εισαγωγή

Εσωτερικός κανονισμός 

Η σχολική ζωή καλό είναι να ρυθμίζεται από κανόνες,  οι οποίοι βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα μάθησης.

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος  το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητα.

 

Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία για τη λειτουργία του σχολείου.

Τον Κανονισμό εισηγήθηκε η προϊσταμένη του σχολείου: Βρεττού Μαρία.

Συντάχθηκε δε μετά από έναν γόνιμο διάλογο και με την πλήρη συμφωνία μεταξύ του Συλλόγου Διδασκόντων του Νηπιαγωγείο,  το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και του εκπροσώπου του Δήμου Ερέτριας: Καρρά Σταμάτη και  υπογράφηκε  στο βιβλίο Πράξεων Σχ. Συμβουλίου με την υπ. Αριθμ πράξη:1/29-03-2021.

Την ευθύνη για την εφαρμογή του κανονισμού την έχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι.

Η σύνταξη του κανονισμού στηρίχθηκε στην κάτωθι νομοθεσία:

 

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ: ΦΕΚ 491/9-2-2021, Αριθμ.13423/ΓΔ4 – “Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”

Προεδρικό Διάταγμα  79/1-08-2017 (ΦΕΚ Α 109) – ΄Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων”

Τροποποίηση παρ.5, άρθρου 13 του ΠΔ (ΦΕΚ Α 109)  με την παρ.1 ε), του άρθρου 204, του ν.4610 (ΦΕΚ Α 70/7-05-2019) – “Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”

Εγκύκλιος Αρ.Πρωτ.Φ.7/118216/Δ1/09-09-2020/ΥΠΑΙΘ – “Οργάνωση και Λειτουργία Νηπιαγωγείων”

Κοινή Υπουργική Απόφαση 50025/2018 – ΦΕΚ 4217/Β/2018 – “ Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες”

ΦΕΚ 5614/13-12-2018, τεύχος Β – “Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους”

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4547/12-06-2018 (ΦΕΚ Α 102) – “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης και άλλες διατάξεις”

Υπουργική Απόφαση Δ4/662/1998 – ΦΕΚ 1331/Β/31-12-1998 –”Συγκρότηση και λειτουργία οργανώσεων γονέων των μαθητών των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”

Τροποποίηση της παρ. 3, του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 με το άρθρο 33 του Νόμου Υπ’ Αριθμ. 4521/2-03-2018 (ΦΕΚ Α 38) – “Υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο”

Αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α’ 167) με το άρθρο 34, ΝΟΜΟΣ Υπ’ Αριθμ. 4704/14-7-2020 (ΦΕΚ Α 133) – “Ρύθμιση θεμάτων προσχολικής εκπαίδευσης”

ΦΕΚ 449/03-04-2007, τεύχος Γ – “Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων. α) Του εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής (ΣΜΕΑ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης), και σε προγράμματα ειδικής αγωγής (παράλληλη στήριξη και παροχή διδασκαλίας στο σπίτι)”

ΦΕΚ  2038/ 5-06-2018, τεύχος Β –  “Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης”

ΦΕΚ 3032/ 4-09-2017, τεύχος Β – “Καθήκοντα και αρμοδιότητες των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης”

Απόφαση Φ.7/495/123484 /Γ1 – 4 – 10 -2010, “Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου”

ΝΟΜΟΣ 4610/2019 – ΦΕΚ 70/7-5-2019, τεύχος Α

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Άρθρο 204 – “Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”

 

Προσχολική Αγωγή

 

Ο σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.

Σύμφωνα με το άρθρο 3, του Ν.1566, το Νηπιαγωγείο βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα κατανόησης και έκφρασης και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών. Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα.

Επιπλέον το σύγχρονο Νηπιαγωγείο επιδιώκει το σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η αυτενέργεια.

 

Προφίλ σχολείου

 

Το 3o Νηπιαγωγείο Ερέτριας  αποτελείται από δυο τμήματα πρωινά – υποχρεωτικά και Τμήμα Ένταξης Παιδιών, ένα ολοήμερο- προαιρετικό. Υπηρετούν σ’ αυτό, τέσσερις εκπαιδευτικοί, ένα άτομο ως  Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό.

  1. Βρεττού Μαρία, Προϊσταμένη – Νηπιαγωγός
  2. Μανή Παρασκευή, Νηπιαγωγός ΕΑΕ (ΤΕ)
  3. Παπαϊωάννου Δέσποινα,  Νηπιαγωγός
  4. Πολυχρόνη Άννα, Νηπιαγωγός Ολοήμερο.
  5. Καπενή Χρυσοβαλάντου ΕΒΠ

 

Όραμα σχολείου

Το όραμα και ο στόχος  των μελών της Σχολικής Κοινότητας είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης σχολικής μονάδας που να ανταποκρίνεται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτοντας τον μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών και σκοπεύοντας στη συνολική βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Στόχος είναι ένα Σχολείο που επιδιώκει την εξωστρέφεια με τη διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοικτού, εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, την ευαισθησία για το περιβάλλον-αειφορία, την τέχνη με την ενεργό συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μελών.
Ένα Σχολείο ενταξιακό που αξιοποιεί τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες ανάγκες και ικανότητες των μαθητών.
Ένα Σχολείο που θα είναι ανοιχτό στην τοπική κοινωνία και θα αλληλεπιδρά με δράσεις που θα έχουν  επίκεντρο το παιδί και τον άνθρωπο.

 

Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση

Ωράριο λειτουργίας / Προσέλευση – Αποχώρηση

 

  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται στο σχολείο από:

στις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.

  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές παραδίδουν τα παιδιά στις δύο εισόδους του σχολείου(έκαστη για κάθε τμήμα χωριστά, όπως έχει καθοριστεί σε σχετικό πρακτικό) στις Νηπιαγωγούς.
  • Τόσο η αυλόπορτα, όσο και η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνονται  στις 8:30 π.μ. και παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών.
  • Ανοίγουν μόνο κατά τις ώρες αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στις 13.00μ.μ., ώρα αποχώρησης των πρωινών τμημάτων και στις 16.00 μ.μ. ώρα αποχώρησης του ολοήμερου τμήματος.
  • Νήπια που προσέρχονται με καθυστέρηση γίνονται δεκτά με την άδεια της προϊσταμένης, αφού αναφέρουν τον λόγο της καθυστέρησης.
  • Η αποχώρηση από το Νηπιαγωγείο γίνεται στις  13.00για τους μαθητές των πρωινών τμημάτων  και 16.00 για τους μαθητές του ολοήμερου τμήματος.
  • Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στους αναγραφόμενους ενήλικεςστην υπεύθυνη δήλωση προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
  • Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και αφού συμπληρωθεί η σχετική Υ.Δ.
  • Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται ο Συντονιστής/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο Διευθυντής/Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

Φοίτηση / απουσίες

 

  • Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική.
  • Η ανελλιπής φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του προγράμματος δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.
  • Οι απουσίες ενημερώνονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του myschool, για αυτό το λόγο θα πρέπει να γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της.
  • Αν είναι άρρωστο, με συμπτώματα συμβατά με τον codid 19, υποχρεωτικά θα πρέπει οι γονείς να προσκομίσουν ιατρική βεβαίωση στην οποία θα αναφέρεται επακριβώς το είδος της ασθένειας που είχε και θα τονίζεται σαφώς από το θεράποντα ιατρό η δυνατότητά του να επανέλθει στο Νηπιαγωγείο, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης της ασθένειάς του στα άλλα παιδιά.
  • Αν το παιδί σας υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι άλλο, παρακαλούμε να ενημερώσετε για το θέμα αυτό το σχολείο.
  • Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους Νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. Σε περίπτωση ατυχήματος, ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού.2. Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

 

Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα α) Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το προεδρικό Διάταγμα 79/1-8-2017,συντάσσεται από το Σύλλογο Διδασκόντων και υπογράφεται από τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της Α/θμιαςΕκπ/σης του νομού  Εύβοιας, και β) το ωρολόγιο πρόγραμμα του ΤΕ υπογράφεται από τον αρμόδιο ΣΕΕ ειδικής αγωγής  και ενταξιακής εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)για το Νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας, τόσο για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με θρησκευτικές και επετειακές εκδηλώσεις.

Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών με τη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων και άλλων εμπλεκομένων φορέων.

 

Μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό- ασφάλεια μαθητών/τριών

 

Σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Νηπιαγωγείου είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς/κηδεμόνες  και οι μαθητές θα προσέρχονται στο χώρο του σχολείου με μάσκα προστασίας. Οι εκπαιδευτικοί των Νηπιαγωγείων παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/τριες στις δύο εισόδους του σχολείου, όπως έχει προκαθοριστεί ανά τμήμα, σε σχετικό πρακτικό και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Στη φάση της προσαρμογής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο, είναι δυνατόν να επιτραπεί σε έναν γονέα/κηδεμόνα να παραμείνει για λίγη ώρα με το παιδί στον κοινόχρηστο χώρο του Νηπιαγωγείου με σχολαστική τήρηση των κανόνων υγιεινής (τήρηση αποστάσεων γονέα-παιδιού από τα υπόλοιπα άτομα, χρήση μάσκας από τον γονέα, κατά την προσέλευση εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από τον γονέα).

Επίσης για τον περιορισμό διασποράς του COVID-19  θα αποφεύγεται η ανάμιξη και η αλληλεπίδραση  των μαθητών κάθε τμήματος  με τους μαθητές των άλλων τμημάτων.

  1. Θα αποφεύγεται η χρήση κοινόχρηστων χώρων ταυτόχρονα.
  2. Θα γίνεται τμηματική χρήση χώρων υγιεινής από συγκεκριμένες ομάδες παιδιών.
  3. Εκπαίδευση και εξοικείωση των παιδιών στη χρήση μάσκας προστασίας, υγιεινής των χεριών και  χρήση αντισηπτικού . Τήρηση κανόνων αναπνευστικής υγιεινής.
  4. Απομάκρυνση από τις αίθουσες παιχνιδιών που δεν μπορούν να απολυμανθούν και περιορισμός της ποσότητας όσων παιχνιδιών παραμείνουν ώστε να γίνεται εύκολα η απολύμανσή τους.
  5. Οι μαρκαδόροι, τα ψαλίδια και οι κόλλες θα απολυμαίνονται και θα επανατοποθετούνται προς χρήση.
  6. Για να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων κάθε τμήμα θα βγαίνει διάλειμμα διαφορετική ώρα .
  7. Θα γίνεται συστηματικός φυσικός αερισμός της αίθουσας καθ’ όλη την διάρκεια του μαθήματος.
  8. Θα αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο εξωτερικός χώρος του σχολείου.
  9. Κατά την διάρκεια της ημέρας, καθώς και μετά την λήξη των μαθημάτων θα γίνεται καθαριότητα- απολύμανση  σε χώρους, επιφάνειες και αντικείμενα  από την καθαρίστρια του Νηπιαγωγείου.

10.Ορίζεται υπεύθυνος για την διαχείριση ύποπτου κρούσματος η προϊσταμένη Βρεττού Μαρία με αναπληρώτρια την Νηπιαγωγό Παπαϊωάννου Δέσποινα.

11.Ορίζεται  χώρος προσωρινής παραμονής παιδιού ως ύποπτο  κρούσμα  το γραφείο διδασκόντων του Νηπιαγωγείου.

12.Με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, λειτουργούν και οι δύο είσοδοι του σχολείου για κάθε ένα από τα δύο τμήματα του σχολείου κατά την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών.

 

Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 θα   ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα: 

 

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού
  • Απομόνωση στον προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής
  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας
  • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ .
  • Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το Νηπιαγωγείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.
  • Σε περίπτωση που το μοριακό τεστ είναι αρνητικό το παιδί μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

 

ΠΡΟΓΕΥΜΑ – ΓΕΥΜΑ

Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική τσάντα Νηπιαγωγείου (με εύχρηστο κούμπωμα και χωρίς ροδάκια), μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα του.

Η σχολική τσάντα του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να  έχει:

  •  Τάπερ με δεκατιανό (να είναι εύκολο στη χρήση από τα ίδια τα παιδιά)
  •  Μια αλλαξιά ρούχα (με εσώρουχα και κάλτσες) ανάλογα με την εποχή του χρόνου.
  • Μια ή δύο εφεδρικές μάσκες
  • Υφασμάτινη πετσετούλα φαγητού
  •  Παγουρίνο ή μπουκάλι με νερό
  • Μωρομάντιλα
  • Ένα φακελάκι με κουμπί 20*15 για τη μάσκα που θα φορούν.
  • Τα φρούτα θα είναι καθαρισμένα και κομμένα σε μπουκίτσες. Η ποσότητα του φαγητού πρέπει να είναι τόση, όση μπορεί να φάει το παιδί .

Τα παιδιά που παρακολουθούν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα θα έχουν επιπλέον μια τσάντα φαγητού(προτείνεται ισοθερμική) που θα έχει μέσα:

  • Μεταλλικό σκεύος με καπάκι με το μεσημεριανό φαγητό, κατάλληλο για να ζεσταίνεται στον ηλεκτρικό φούρνο του σχολείου, όπου θα αναγράφεται (με ανεξίτηλο μαρκαδόρο) το όνομα και το επίθετο του παιδιού στο καπάκι και στο πλαϊνό μέρος του σκεύους
  • Κουτάλι ή πιρούνι.
  • Υφασμάτινο πετσετάκι φαγητού
  • Το κρέας θα είναι κομμένο σε μπουκίτσες (χωρίς κόκαλα).
  • Ενιαίες μερίδες φαγητού πχ πίτες, καλό είναι να τεμαχίζονται σε μικρότερα κομμάτια για τη διευκόλυνση του παιδιού. Η ποσότητα του φαγητού πρέπει να είναι τόση, όση μπορεί να φάει το παιδί. Οι ώρες του προγεύματος και του γεύματος είναι ιδιαίτερες στιγμές της ημέρας. Παρακαλούμε να μη δίνετε στο παιδί σας τρόφιμα τα οποία δεν του αρέσουν ή τα οποία δυσκολεύεται να φάει, γιατί αυτό είναι πιθανόν να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις του προς το Νηπιαγωγείο. Φροντίζετε να παίρνει μαζί του υγιεινές τροφές – ως επί το πλείστον – και σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία για τα επιτρεπόμενα προϊόντα των σχολικών κυλικείων.

Δεν πρέπει να έχει μαζί του: ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών. Ελέγχετε καθημερινά το περιεχόμενο της τσάντας του παιδιού για τυχόν ανακοινώσεις από το σχολείο.

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ – ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

  • Να φορούν καθημερινά ρούχα απλά και άνετα, παπούτσια χωρίς κορδόνια, προκειμένου να αυτοεξυπηρετούνται. Τα μπουφάν και οι ζακέτες να έχουν θηλιά για να κρεμιούνται εύκολα από τα παιδιά στις κρεμάστρες και στην ετικέτα να αναγράφεται το όνομά τους.
  • Να γίνεται καθημερινή σχολαστική καθαριότητα στις τσάντες.
  • Φροντίστε η τσάντα που μεταφέρει καθημερινά το παιδί να έχει μικρό μέγεθος, (χωρίς ροδάκια) για καλύτερη διαχείριση από το ίδιο, αλλά και για το λόγο ότι υπάρχει περιορισμένος χώρος στα ράφια.
  • Να μην φορούν κοσμήματα αξίας π.χ. χρυσαφικά, βραχιολάκια, σκουλαρίκια κ.λπ.
  • Να μην φέρνουν παιχνίδια ή άλλα αντικείμενα από το σπίτι.
  • Να κάνετε καθημερινά έλεγχο στα μαλλιά των παιδιών για ψείρες και να ακολουθείτε τις οδηγίες του παιδιάτρου για προληπτική κάλυψη.
  • Η σωστή χρήση της τουαλέτας είναι αυτονόητη επίσης για αυτή την ηλικία.
  • Κατά τις βροχερές μέρες τα παιδιά μετά την είσοδό τους φορούν παντοφλάκια που βρίσκονται στις παπουτσοθήκες των εισόδων, ώστε ο χώρος του σχολείου να διατηρείται καθαρός. Οι γονείς με δική τους ευθύνη επιλέγουν παντόφλες, ει δυνατόν κλειστού τύπου και αντιολισθηρές.

Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο. Στις Εθνικές γιορτές αλλά και στις θρησκευτικές μετά τη λήξη της γιορτής αποχωρούν τα παιδιά και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο.

Ειδικότερα:

  1. Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
  2. Έκτακτες εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Νομάρχη όταν πρόκειται για εκδήλωση τοπικού ενδιαφέροντος.
  3. Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν επίσης κλειστά όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Δ/νσης ή των ΣΕΕ και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές, Συνδικαλιστικές).

Διδακτικές επισκέψεις

Για όσο διάστημα επιβάλλει η εξέλιξη της πανδημίας, δεν πραγματοποιούνται εκδρομές  και  εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Διδακτικές επισκέψεις και περίπατοι δύνανται να διεξάγονται ανά τμήμα με υποχρεωτική χρήση μάσκας.

 

Ονομαστικές εορτές – γενέθλια

Κατά τις ονομαστικές γιορτές και τις ημέρες των γενεθλίων των νηπίων μπορούν αυτά  να προσφέρουν κεράσματα στα υπόλοιπα παιδιά, στο σχόλασμα κατά την έξοδό τους από το Νηπιαγωγείο, με την επιτήρηση και ευθύνη των συνοδών τους.

 

Διδακτικό προσωπικό-προϊσταμένη

 

Οι εκπαιδευτικοί του 3ου Νηπιαγωγείου Ερέτριας αποτελούν πρότυπα για τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες με το ήθος τους, το ύφος και γενικότερα τη συμπεριφορά  τους.

Συνεισφέρουν στη δημιουργία ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος στο σχολείο.

Οι μεταξύ τους σχέσεις, καθώς και οι σχέσεις τους με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου είναι σχέσεις αμοιβαίου σεβασμού, συναδελφικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.

Ειδικότερα:

α. Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που       επικρατούν,

  • εφαρμόζουν δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία σεβόμενοι τα ενδιαφέρονται,

τις κλίσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, το μαθησιακό τους προφίλ και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους.

β. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν ( την εκπαιδευτική

διαδικασία)

  • εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας,
  • αξιοποιώντας τα εποπτικά μέσα και τις νέες τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

γ. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται,

  • τόσο στον προγραμματισμό και στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και
  • συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη
  • και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.
  • Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης, με τη συνεργασία όλων των συνεργαζόμενων φορέων : ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ ΣΕΕ, ΣΕΕ ΕΑ κ΄Ενταξιακής Εκπαίδευσης.

δ. Συμμετέχουν στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής  μονάδας.

  • Συμμετέχουν  στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

ε. Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα,

  • εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τηρούν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Καταγράφουν καθημερινά τις απουσίες των μαθητών.
  • Λαμβάνουν μέρος σε όλα τα προγράμματα και στις εκδηλώσεις του σχολείου, και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

στ. Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη, με παιδαγωγικό τρόπο.

  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρησή τους από το σχολείο.
  • Επιμελούνται την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ό,τι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών.
  • Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου γενικά.

ζ. Ενημερώνουν τους γονείς σχετικά με  τον χρόνο  που έχει αποφασιστεί από το σχολείο να  πραγματοποιούνται ενημερώσεις  για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους (Κάθε πρώτη Παρασκευή του μήνα).Δύναται να πραγματοποιηθεί έκτακτη συνάντηση αν ο/η εκπαιδευτικός ή ο γονέας κηδεμόνας το αιτηθεί.

  • Συνεργάζονται με τον/την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.
  • Για θέματα που αφορούν την τάξη τους (επισκέψεις, εκδηλώσεις) προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους μαθητές και τους γονείς .

η. Ενημερώνονται από τη Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου, και από την ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα διατάγματα, τις οδηγίες, τις ανακοινώσεις και τις εγκυκλίους.

  • Αναλαμβάνουν εξωδιδακτικές εργασίες του σχολείου, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στη συλλογική λειτουργία του.
  • Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης απουσίας τους από το σχολείο ενημερώνουν έγκαιρα τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας συναδέλφου και αδυναμίας αναπλήρωσής του από τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης, δίνεται προτεραιότητα στη λειτουργία των πρωινών τμημάτων, πάντα σε συνεννόηση με τη αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

θ. Τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και τυχόν συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για την εν γένει πορεία  των μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα. Επικοινωνούν με τους γονείς όταν απουσιάζει ο μαθητής πλέον των τριών (3) ημερών και δεν έχουν ενημερωθεί για την αιτία της απουσίας.

ι. Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους. Ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους και προσπαθούν να συνεργαστούν με σκοπό την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων και την εκπαίδευσή τους ώστε να τους καταστήσουν ενεργούς πολίτες του κόσμου.

ια. Για την εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου έχουν διανεμηθεί αρμοδιότητες σε κάθε εκπαιδευτικό: βιβλιοθήκη, διαχείριση αναλώσιμων υλικών, σχολικής βίας, εκπαιδευτικών επισκέψεων κ.λπ.

Ειδικότερα ο/η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης, αξιολογεί τους μαθητές για τη διερεύνηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με βάση τις προτάσεις οι οποίες έχουν υποβληθεί στο σύλλογο διδασκόντων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Ενημερώνει, σε συνεργασία με την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητή σχετικά με τις διαδικασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για να φοιτήσει στο Τ.Ε.. Συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματος ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον. Ενισχύουν τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών του Τ.Ε. στο κοινό σχολικό περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής.

 

Η Προϊσταμένη 

  • Η Προϊσταμένητου Σχολείου  ενδιαφέρεται για την οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο, καθώς και για την διευκόλυνση του έργου των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού και γι’ αυτό έχει και τις περισσότερες ευθύνες.
  • Οι εντολές και οι οδηγίες της  είναι σύννομες και απορρέουν από τη νόμιμη εξουσία της .
  • Η Προϊσταμένη οφείλει να έχει όραμα για τη σχολική μονάδα που προΐσταται και να συνεργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να κάνει πραγματικότητα το όραμα αυτό που έχει ως μοναδικό σκοπό και στόχο το καλό των μικρών μαθητών και μαθητριών.
  • Το έργο της, τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές της  περιγράφονται και καθορίζονται από τα άρθρα 27-32 σ της υπ’ αριθμ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/8-10-2002 Υ.Α. ή από κάθε άλλη τροποποιητική νομική διάταξη.

 

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

 

Όταν  το παιδί έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον και μεταβαίνει από την οικογένεια στο Νηπιαγωγείο-ανοίγει την πόρτα της Εκπαιδευτικής κοινότητας . Αλλάζει ρόλο και γίνεται μαθητής. Την ίδια αλλαγή έχει και ο γονεϊκός ρόλος. Οι γονείς θα πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες καταστάσεις και να βοηθήσουν το παιδί να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον.

Ορίζονται ως πρωτόκολλο συνεργασίας της σχολικής μονάδας  με τους γονείς:

  • Αρχική συγκέντρωση γονέων για ενημέρωση από τη Διευθύντρια των θεμάτων που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας
  • Από τις εκπαιδευτικούς ανά τμήμα για γνωριμία και διευκρινήσεις για την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου-πρόγραμμα
  • Έκτακτες συναντήσεις με γονείς παρουσία της Διευθύντριας και της εκπαιδευτικού του τμήματος για συνεργασίες που αφορούν θέματα μαθητών.
  • Τακτές προβλεπόμενες ενημερωτικές –ατομικές συναντήσεις με γονείς ανά τρίμηνο– από τις Νηπιαγωγούς των τμημάτων.

 

 

Η δεοντολογία για συνεργατικές σχέσεις με τους γονείς προβλέπει:

 

  • Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη Νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών θα είναι τακτικές και εκτός διδακτικού ωραρίου, ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να παρευρίσκονται σ’ αυτές.

 

  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με την δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.
  • Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου του σχολείου και στη σχολική ιστοσελίδα και τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.
  • Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία.
  • Οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στο σχολείο κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ.λπ.), προκειμένου η Νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ’ αυτές.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου και το email, είναι πάντα στη διάθεση για τον αντίστοιχο σκοπό.
  • Προσκομίζουν στο σχολείο τους αριθμούς τηλεφώνων τους για άμεση επικοινωνία μαζί τους και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε αλλαγή του αριθμού τηλεφώνου τους.
  • Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο, δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη Νηπιαγωγό ή την προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.
  • Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

 

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν.  Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων, σε κοινές δράσεις που πραγματοποιεί το σχολείο με άλλους φορείς,(εκπαιδευτικούς, τοπικής κοινότητας), στηρίζοντας την εξωστρέφεια του σχολείου. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Προϊστάμενο/η, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο/της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου

 

Σχολικό Συμβούλιο

 

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

 

Η σημασία της συνέργειας όλων.

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, τον Προϊστάμενο/η, τον Πρόεδρο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

 

Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Νηπιαγωγείου αποτελεί βασική υποχρέωση                  όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Φροντίζουμε να διατηρούνται  όλοι  οι χώροι καθαροί  και να υπάρχει  τάξη οργάνωση και καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες  και τους κοινόχρηστους χώρους και να προωθούνται έγκαιρα  από την  προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου στην αρμόδια σχολική επιτροπή, οι ανάγκες εξοπλισμού, τεχνολογικού και μη, βελτιώσεις εγκαταστάσεων, επιδιόρθωση βλαβών και εξασφάλιση όλων των απαραίτητων αναλώσιμων υλικών και εποπτικού υλικού για την εκπαιδευτική πράξη.

 

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

 

Για την προστασία  από σεισμούς ή έκτακτα φαινόμενα επικαιροποιείται το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου ή έκτακτων αναγκών, κατατίθεται  στο γραφείο Α/θμιαςΕκπ/σης Ν. Εύβοιας   και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας, κάθε τρίμηνο, όπου οι μαθητές/τριες ενημερώνονται  για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης.

 

Επικοινωνία με το σχολείο –Σχολικός Ιστότοπος

Το σχολείο διαθέτει και λειτουργεί επίσημο ιστολόγιο (https://blogs.sch.gr/3niperet)

 

  • Η Προϊσταμένη και το προσωπικό του σχολείου δε φέρουν καμία ευθύνη για κάθε άλλο ιστολόγιο ή ιστοσελίδα που εμφανίζεται με τα στοιχεία του σχολείου μας στο Διαδίκτυο.
  • Υπεύθυνη για τη διαχείριση του παραπάνω επίσημου είναι η Προϊσταμένη του σχολείου.
  • Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά, σε συνεννόηση με την Προϊσταμένη, στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου ό,τι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό έργο του σχολείου ή θέματα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος.
  • Η Προϊσταμένη και όλο το προσωπικό μεριμνά για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο και ακολουθεί τις σχετικές οδηγίες του ΠΣΔ.

 

Ο εσωτερικός κανονισμός  κοινοποιείται:

  • Στο γραφείο Α/θμιαςΕκπ/σης Ν. Εύβοιας και εγκρίνεται
  • στην συντονίστρια εκπ/κού έργου και εγκρίνεται.

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

 

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους  και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

 

31  Μαρτίου 2021

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση