Απρ 13
19

«Γνωρίζομαι …. με την πόλη μου» 3

ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ σε μικρή κλίμακα

Στην πρώτη σχολική ηλικία η επιλογή της μεθόδου διδασκαλίας είναι το κλειδί για την προσαρμογή κάθε γνωστικού αντικειμένου στο αναπτυξιακό επίπεδο της ηλικίας, που αντιστοιχεί. Επιλέξαμε λοιπόν εναλλακτικά τη μέθοδο της αναπαράστασης σε μικρή κλίμακα με αντικείμενα της τάξης με ταυτόχρονη αφήγηση των κυριότερων γεγονότων των τριών βασικών ιστορικών περιόδων.

Υλικά : χαρτόκουτες, ξυλάκια διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων από το οικοδομικό υλικο, χαλί, ακάλυπτο πάτωμα, παιχνίδι – σιδηρόδρομος, μικρά ακίνδυνα πυροτεχνήματα.

Η παρουσίαση – αναπαράσταση πραγματοποιείται με τη βοήθεια εκπαιδευτικού υλικού από αυτό, που έχουν φτιάξει τα παιδιά (κάστρα και πύργοι από χαρτόκουτα) και από αντικείμενα φυσικά (χαλιά κλπ) ή από επιτραπέζια παιχνίδια και οικοδομικό υλικό (πιόνια, ξυλάκια, τουβλάκια κλπ).

Σκοπός είναι να έλξουμε το ενδιαφέρον όσων περισσότερων παιδιών είναι δυνατό με τρόπο απλό, αφηγηματικό, παραστατικό. Η ιστορία ξεκινάει από το Μέγα Αλέξανδρο και τους Μακεδόνες, όταν οδηγήθηκαν στην ίδρυση μιας νέας πόλης, από την ανάγκη να είναι κοντά στους θαλάσσιους δρόμους. Και η πόλη αυτή πήρε το όνομα Θεσσαλονίκη, από την αδερφή του Μ.Αλεξάνδρου. Τα παιδιά ωθούνται να αναζητήσουν τρόπους για να παραστήσουν τη ξηρά, τη θάλασσα, τα σπίτια της πόλης, τους στρατιώτες κλπ. Με την αλλαγή των καθεστώτων (ρωμαίοι, βυζαντινοί, οθωμανοί) προστίθεται στην πόλη και κάποιο χαρακτηριστικό κτίριο αντίστοιχα (αψίδα, κάστρα – εκκλησίες, λευκός πύργος, σύγχρονα κτίρια), του οποίου το ομοίωμα έχουν φτιάξει τα παιδιά.

Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο καλλιεργείται η φαντασία των παιδιών, που είναι απαραίτητη στη διήγηση ετεροχρονισμένων γεγονότων ή αφηρημένων εννοιών, αλλά και εμπεδώνουν καλύτερα τη γνώση με αναπαραστατικό τρόπο, που είναι ο πλέον αποτελεσματικός σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο.

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο :  οργάνωση και περιγραφή της δραστηριότητας



Δεν επιτρέπονται σχόλια.