3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Δεκ 201028

«ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΑΙ ΒΑΣΙΛΗ»

Η εκπαιδευτική αξία του παιχνιδιού

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

ΚΙΝΗΣΗΣ Ποδήλατα, πατίνια, μπάλες, σχοινάκια, συρόμενα βαγονέτα
ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ Παζλ, τόμπολες, κατασκευαστικά, μνήμης, κύβοι, ντόμινο, τηλεκατευθυνόμενα
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ Κούκλες, αυτοκινητάκια, σπιτάκια, ζωάκια, πλαστικές φιγούρες, κουζινικά
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑΣ Επιτραπέζια (σκραμπλ, γκρινιάρης, φιδάκι)
ΤΕΧΝΗΣ Σετ ζωγραφικής, γλυπτικής, κοπτικής, μουσικά όργανα, πλαστελίνες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ Μαγνητικοί πίνακες με γράμματα και αριθμούς, βιβλία, κασέτες, CD, κασετόφωνο, τηλεσκόπιο, πειράματα.

 

Να θυμάστε :

τα ακριβότερα παιχνίδια δεν είναι και τα καλύτερα,

τα πιο δημοφιλή δεν είναι τα μόνα, που ευχαριστούν τα παιδιά,

το πιο μαγευτικό δώρο είναι αυτό, που δίνει φτερά στη φαντασία και δημιουργικότητα των παιδιών μας. Το πιο απλό δώρο μπορεί να γίνει το πιο αγαπημένο του παιδιού, μόνο εάν αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να «παίξουμε» και εμείς μαζί με το παιδί. Μέσα από το παιχνίδι μας θα μάθει και το παιδί μας την αξία του κάθε παιχνιδιού, θα ταξιδέψει μαζί του σε κόσμους «μαγικούς» και θα ανακαλύψει μόνο του πια νέους τρόπου χρήσης και λειτουργίας του. Τότε να είστε σίγουροι ότι όχι μόνο δεν θα το καταστρέψει, αλλά θα το εκτιμήσει, θα το προσέξει και θα το τακτοποιήσει, όταν τελειώσει το παιχνίδι του. Για να ανανεώνεται το ενδιαφέρον του μπορείτε να το αποσύρετε για λίγο καιρό μέχρι να το εμφανίσετε και πάλι, όταν είναι βέβαιο, ότι θα το έχει επιθυμήσει.

Καλές γιορτές!

Πρακτικές οδηγίες αξιοποίησης του παιχνιδιού στο σπίτι:

Τα παιχνίδια της ηλικίας αυτής (συναρμολογούμενα, παζλ, συσχετισμοί, κατασκευές) από την εμφάνισή τους μπροστά στα παιδιά δίνουν ευκαιρίες ανάπτυξης όλων των πλευρών της προσωπικότητάς του. Γιατί η δράση τους είναι πολυδιάστατη (ψυχαγωγική, εκπαιδευτική, κοινωνική). Αρκεί ο γονιός να παίξει, όποτε χρειαστεί, το ρόλο του καθοδηγητή στην πορεία αυτή :

–         Αφήστε το παιδί να ερευνήσει μόνο του το παιχνίδι του, να το περιεργαστεί, να το δοκιμάσει, να ανακαλύψει τις δυνατότητές του και τις λειτουργίες του.

–         Αν το παιχνίδι χρειάζεται συναρμολόγηση παρακολουθήστε τη στρατηγική, που εφαρμόζει, διακριτικά. Έχει μπροστά του ένα πρακτικό πρόβλημα να επιλύσει.

1)     Δώστε του το χρόνο να περάσει από το στάδιο της «δοκιμής και του λάθους». Εάν συναντήσει πρόβλημα προκαλέστε το να βρει εναλλακτικές λύσεις.

2)     Δείξτε του ένα μοντέλο εργασίας :  να ταξινομήσει τα μέρη του    παιχνιδιού ανάλογα με το σχήμα ή το μέγεθος ή το χρώμα –> να διακρίνει τα μέρη, που μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους, αφού τα συγκρίνει -> να εργαστεί αναλογικά με πρότυπο την εικόνα της συσκευασίας (αυτό ισχύει και για τα παζλ). Αυτή η καθοδήγηση το βοηθάει να αναπτύξει ανώτερα στάδια σκέψης (αναλογική, παραγωγική) αλλά και εφοδιάζει το γνωστικό ρεπερτόριο του παιδιού με μεθοδικούς τρόπους εργασίας, πολύ χρήσιμους για τη σχολική τους επίδοση στα μαθηματικά. 

–         Αν το παιχνίδι διαθέτει οδηγίες χρήσης και με εικόνες και σύμβολα αφήστε το να τα επεξεργαστεί και να κάνει υποθέσεις. Μετά διαβάστε το τις γραπτές οδηγίες δίπλα από κάθε σύμβολο ή εικόνα.

–         Τα παιχνίδια φαντασίας πρέπει να έχουν κάποιο σκοπό, μια πλοκή με τέλος. Ξεκινήστε εσείς την ιστορία, αν χρειαστεί, ορίζοντας το χώρο, το χρόνο και τους ήρωες. Σιγά σιγά θα βάζουν τα ίδια αυθαίρετους κανόνες, όρια και συμβάσεις (το χαλί είναι η ξηρά και το γυμνό πάτωμα η θάλασσα, τα μαξιλάρια τα βουνά κλπ).

–         Προτείνετε να εμπλακούν στην ιστορία τους και παλαιότερα παιχνίδια των παιδιών για να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον τους για αυτά σκηνοθετώντας νέους ρόλους. Έτσι αξιοποιείται το παιχνίδι σε κάθε του διάσταση (ψυχαγωγική, εκπαιδευτική, κοινωνική).

από κάτω από: ΓΟΝΕΙΣ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

on TIME

Δεκέμβριος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kατηγορίες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΑ

ΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ (1) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1) ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ (1) ΑΤΥΠΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (1) ΑΦΙΣΑ (1) ΒΙΒΛΙΟ (1) ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (1) ΓΟΝΕΙΣ - ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ (1) ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΓΛΩΣΣΑ (1) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (1) ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΑΙΔΙ (1) ΕΓΓΡΑΦΕΣ (1) ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΟΝΕΩΝ (2) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΤΗΣΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ (1) Εξ Αποστάσεως Επαφή (22) Εξ Αποστάσεως Επαφή-Μαθαίνω Σπίτι (15) ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1) ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (1) ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ (1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1) Μένουμε Σπίτι Δημουργικά -Δραστηριότητες (5) Νεανικός διαβήτης (1) ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ (1) ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (1) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ (1) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1) ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1 (1) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ (1) ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (1) Συγγραφή παραμυθιού (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (1) ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)

Ιστορικό

3 12 1

Καλωσορίσατε στον ιστότοπό μας και  σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση !

Σύμφωνα με την με Αριθ. πρωτ. Φ.10/103443/Δ1/25-08-2022  Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4582Β/30-08-2022,

αποφασίστηκε η συγχώνευση των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων μας, του 3ου και του 10ου Ελευθερίου-Κορδελιού. 

Πλέον, τα δύο νηπιαγωγεία θα αποτελούν ένα νηπιαγωγείο με την ονομασία :

3ο 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου-Κορδελιού

Επίσης σύμφωνα με την με Αρ.πρωτ.:14241/27-09-2022 ΑΠΟΦΑΣΗ της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ορίστηκε η Προϊσταμένη του 10ου Νηπιαγωγείου, Θωμαή Καραγεώργου, ως  Διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου.  

Για να μας γνωρίσετε : 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :

  • 4 ΠΡΩΪΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
  • 3 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 
  • 2 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ
  • 2 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (χωρίς Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ακόμη…)

   ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2 ΤΚ 56334

  ΣΥΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 12ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

 ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310 762120    

 e-mail: 3nipelef@sch.gr

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 :

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Θωμαή Καραγεώργου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :

1ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ :  Αναστασία Μαραζοπούλου

2ο ΠΡΩΪΝΟ  ΤΜΗΜΑ : Τριάδα (Λίτσα) Κατσαούνου

3ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ  : Αντωνία (Τάνια) Μπιτζιώνη

4ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ : Στυλιανή (Στέλλα) Τσιγάρα

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Κυριακή (Κική) Αναστασιάδου – Δούκισσα Μαργαρίτου

2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ :  Στυλιανή (Στέλλα) Λαζαρίδου – Δέσποινα Μουρούζη

3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Θωμαή Καραγεώργου –  Σύλβια Γραμματικοπούλου

ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ :   Κατερίνα Χατζίνα & Ευτυχία Τσαπνίδου

1ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ : Αθηνά Μπεμπλιδάκη

2ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ :  (χωρίς εκπ/κό)

ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΕΠ-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ): Δήμητρα Μαργαριτίδη-Μπρώβα

ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ):  Θεοδώρα (Ντόρα) Μίσχου – Κων/να Μπίσκου – Λιζέτα (Ζέτα) Νέτα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ : Φωτεινή Φέλλια

 

 

 

images

 

 

 

ΠΡΟΦΙΛ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:profil

 

Το προφίλ του σχολείου μας χαρακτηρίζεται από τρεις παράλληλες λειτουργίες :

1) το ολοήμερο πρόγραμμα

2) την ειδική αγωγή

3) τη διαπολιτισμική εκπαίδευση

 

Μέσω του Υπουργείου Παιδείας συμμετέχει στα προγράμματα ΕΣΠΑ ανάπτυξης υποστηρικτικών δομών (Σύσταση ΕΔΕΑΥ : Επιτροπή διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης) και εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλη Στήριξη μαθητών).

DimosiotitaEDEAY_1617_Afisa

 

 

DimosiotitaEKSEID_1617_Afisa

 

Επιπλέον συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και φιλοξενεί τελειόφοιτους του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για την πρακτική άσκησή τους, τη διπλωματική εργασία τους ή τη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών. Η αλληλεπίδραση αυτή με το Πανεπιστήμιο προάγει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και την εμπειρία με τη σύγχρονη τεχνογνωσία στις επιστήμες της μάθησης.

 

 

 pencil ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

 

Όλες οι παραπάνω δράσεις συντονίζονται με σημείο αναφοράς το γενικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας.  

Ο σχεδιασμός αυτός αναλύεται στους παρακάτω επιμέρους προγραμματισμούς :

 

– το διδακτικό προγραμματισμό ανά τρίμηνο

– τον προγραμματισμό των σχολικών δραστηριοτήτων

– χρονοδιάγραμμα σχολικών εκδηλώσεων και επισκέψεων

– προγραμματισμό τακτικών συναντήσεων και ενημερώσεων γονέων 

 

Για την καλύτερη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου δημιουργήσαμε τους παρακάτω οδηγούς σε ηλεκτρονική μορφή : 

Οδηγός μάθησης

 – Σχέδια εργασίας

Διδασκαλία γραπτού λόγου

Διδασκαλία προφορικού λόγου

Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών

Διδασκαλία εννοιών φυσικών επιστημών

Διδασκαλία πληροφορικής

– Θεατρική αγωγή και ρεπερτόριο θεατρικών παιχνιδιών ανά στόχο

– Μουσική αγωγή και ασκήσεις

 – Φυσική αγωγή και ρεπερτόριο ασκήσεων

 – Συναισθηματική αγωγή

Ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό (αλφάβητο σε διάφορες μορφές, ταξινόμηση γραμμάτων, κάρτες ανάγνωσης, αριθμοί, φύλλα εργασίας)

– Εκπαιδευτικό λογισμικό (φωνολογία, αριθμητικές πράξεις, παρουσιάσεις εθνικών και θρησκευτικών εορτών) 

– Οδηγός διαδικτυακών συνδέσεων και ιστότοπων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων