3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΟΝΕΙΣ – ΠΑΙΔΙ – ΒΙΒΛΙΟ

Μαρ 20104

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 Κριτήρια επιλογής βιβλίων           Καλή εικονογράφηση (απλές και ξεκάθαρες εικόνες με έντονα και φωτεινά χρώματα), που να αντιστοιχεί στο περιεχόμενο          Μικρά κείμενα ανά σελίδα (τουλάχιστον στην αρχή) και ευανάγνωστα γράμματα (ικανοποιητικό μέγεθος γραμμάτων)          Απλή γλώσσα, ενδιαφέρουσες λέξεις, κωμικά στοιχεία, φαντασία          Σαφήνεια στη διατύπωση και γλαφυρότητα στις περιγραφές          Συγκεκριμένη και οικεία θεματολογία (ο εαυτός, οι φίλοι, η οικογένεια)            Κάθετη πλοκή στην ιστορία (διαδοχή γεγονότων με χρονική σειρά) με καλό τέλος          Χαρακτήρες με λίγα και ξεκάθαρα χαρακτηριστικά  Ενεργός συμμετοχή του γονέα στο διάβασμα 1) Προκαταρκτικά :          Διαβάζουμε μόνοι μας μια φορά το βιβλίο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι κατάλληλα για να δώσουμε χρώμα στη φωνή μας και περισσότερο τόνο και ένταση στα σημεία που πρέπει          Δίνουμε γενικές πληροφορίες για το βιβλίο:  του δείχνουμε το εξώφυλλο και αφήνουμε να περιγράψει την εικόνα του, να το αγγίξει και να χαρακτηρίσει την υφή του, διαβάζουμε τον τίτλο και τα περιεχόμενα, αναφέρουμε το συγγραφέα και άλλα έργα του          Δίνουμε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε για το θέμα : προσδιορίζουμε τον τόπο και το χρόνο, που εξελίσσεται η ιστορία, περιγράφουμε με λίγα λόγια τους ήρωες για να το προδιαθέσουμε, το συνδέουμε με προσωπικές εμπειρίες και ενθαρρύνουμε να κάνει το ίδιο και το παιδί, το αφήνουμε να κάνει υποθέσεις.  2) Κατά τη διάρκεια :          Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης κρατούμε το βιβλίο έτσι ώστε να μπορεί το παιδί να παρακολουθεί τη διαδικασία της ανάγνωσης (δείχνουμε αυτά που διαβάζουμε με το δάχτυλο) και να συσχετίζει τις εικόνες με το περιεχόμενο            Αυξομειώνουμε την ένταση της φωνής (μιλούμε ψιθυριστά ή δυνατά), κάνουμε παύσεις με σκοπό να δημιουργήσουμε αγωνία ή να τονίσουμε κάποιο σημείο της ιστορίας.           Αλλάζουμε τη χροιά της φωνής μας στους διάλογους ανάλογα με το ποιος μιλά.          Δραματοποιούμε τις σκηνές της ιστορίας με κινήσεις (περπάτημα γίγαντα), ήχους (αέρας, σειρήνα) κλπ.          Κάνουμε και προσωπικά σχόλια δείχνοντας το ενδιαφέρον μας (για να δούμε τι θα γίνει έχω μεγάλη περιέργεια), την ευχαρίστησή μας, τη λύπη μας ή τη αγωνία μας. 3) Μετά την ανάγνωση :           Συζητούμε ό,τι το εντυπωσίασε, το ενθαρρύνουμε να κάνει ερωτήσεις και τα δικά του σχόλια, να συνδέσει την ιστορία, εάν είναι δυνατό, με δικά του προσωπικά βιώματα.           Σχολιάζουμε τους χαρακτήρες (γενναίος, ευγενικός) και τα συναισθήματα των ηρώων (αγωνία, χαρά, λύπη, φόβος, περιέργεια κλπ)           Μετά την ανάγνωση ζητούμε από το παιδί να αναδηγιηθεί την ιστορία προσέχοντας τις εικόνες. Το ενισχύουμε να χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις του βιβλίου και να τονίζει τη φωνή του. Εάν χρειαστεί του δείχνουμε εμείς πώς να κάνει αναδιήγηση με τη βοήθεια των εικόνων. Σε πιο δύσκολο επίπεδο αναδιηγείται την ιστορία από το κείμενο έχοντας ως οδηγό λέξεις και στερεότυπες φράσεις, που μπορεί να αναγνωρίσει.          Σχολιάζουμε τις ενέργειες του ήρωα, το προκαλούμε να προβλέψει την εξέλιξη της ιστορίας εάν ο ήρωας ενεργούσε διαφορετικά (τι θα γινόταν αν…)           Το ωθούμε να αιτιολογήσει τις ενέργειες των προσώπων (γιατί έκανε αυτό), να εξετάσει το σκοπό των πράξεών τους και το αποτέλεσμα.           Ζητούμε από το παιδί να τοποθετήσει τα γεγονότα σε χρονική σειρά χρησιμοποιώντας αντίστοιχους χρονικούς προσδιορισμούς (και μετά…ύστερα…έπειτα τι έγινε).          Το βοηθούμε να επεκτείνει όσο μπορεί την ιστορία με δικά του λόγια από προσωπικά βιώματα ή επεισόδια από άλλες ιστορίες (παραμυθοσαλάτα).           Το προτρέπουμε να ζωγραφίσει εικόνες από την ιστορία, να τις βάλει στη σωστή σειρά και να φτιάξει το δικό του παραμύθι (το βοηθούμε να κάνει το εξώφυλλο, να γράψει το όνομά του κλπ).            Επαναλαμβάνουμε στερεότυπες εκφράσεις και λέξεις ή ομοιοκαταληξίες και τις υπογραμμίζουμε στο κείμενο          «Παίζουμε» την ιστορία με λόγια και χωρίς λόγια (μόνο με κινήσεις).          Σε επόμενες αναγνώσεις, όταν το παιδί θα έχει απομνημονεύσει μεγάλα κομμάτια του κειμένου, αφήνουμε το παιδί να συνεχίσει ή αλλάζουμε λέξεις για να καταλάβει την αλλαγή  4) Ενεργός συμμετοχή του γονέα στη γραπτή απόδοση ιδεών Ενθαρρύνουμε το παιδί να ζωγραφίσει την ιστορία του βιβλίου, που άκουσε όπως μπορεί. Στη συνέχεια το κατευθύνουμε να ζωγραφίσει κι άλλες εικόνες που βγαίνουν από την ιστορία. Του ζητούμε να τις βάλει σε διαδοχική σειρά και να αφηγηθεί με τη βοήθεια των εικόνων, που σχεδίασε, την ιστορία. Με τον απλό αυτό τρόπο επιτρέπουμε στο παιδί μας κατ’ αρχήν να αυτενεργήσει και επιπλέον να εκφραστεί με γνώριμα σύμβολα και έτσι να καταλάβει ότι ο προφορικός λόγος (αφήγηση ιστορίας) μπορεί να μετασχηματιστεί σε γραπτά σύμβολα (εικόνες και γράμματα). Έτσι αποκλείουμε το γεγονός να έρχονται στο σχολείο παιδιά, τα οποία δε γράφουν, γιατί «δεν ξέρουν να γράφουν ακόμη, αφού είναι μικρά» ή παιδιά, που διστάζουν να γράψουν αυτό, που σκέφτονται, αφού πάντοτε παρενέβαινε ένας μεγάλος και του έδινε έτοιμες λύσεις.    

από κάτω από: ΓΟΝΕΙΣ| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΓΟΝΕΙΣ – ΠΑΙΔΙ – ΒΙΒΛΙΟ    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

on TIME

Μάρτιος 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Kατηγορίες

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

ΑΡΧΕΙΑ

ΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ (1) ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1) ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ (1) ΑΤΥΠΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ (1) ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (1) ΑΦΙΣΑ (1) ΒΙΒΛΙΟ (1) ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (1) ΓΟΝΕΙΣ - ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ (1) ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΓΛΩΣΣΑ (1) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (1) ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΑΙΔΙ (1) ΕΓΓΡΑΦΕΣ (1) ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΟΝΕΩΝ (2) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΤΗΣΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΓΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ (1) Εξ Αποστάσεως Επαφή (22) Εξ Αποστάσεως Επαφή-Μαθαίνω Σπίτι (15) ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ (1) ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (1) ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ (1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1) Μένουμε Σπίτι Δημουργικά -Δραστηριότητες (5) Νεανικός διαβήτης (1) ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ (1) ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (1) ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ (1) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1) ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (1) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1 (1) ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ (1) ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ : ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ (1) ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ (1) Συγγραφή παραμυθιού (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (1) ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (1)

Ιστορικό

3 12 1

Καλωσορίσατε στον ιστότοπό μας και  σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση !

Σύμφωνα με την με Αριθ. πρωτ. Φ.10/103443/Δ1/25-08-2022  Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4582Β/30-08-2022,

αποφασίστηκε η συγχώνευση των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων μας, του 3ου και του 10ου Ελευθερίου-Κορδελιού. 

Πλέον, τα δύο νηπιαγωγεία θα αποτελούν ένα νηπιαγωγείο με την ονομασία :

3ο 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου-Κορδελιού

Επίσης σύμφωνα με την με Αρ.πρωτ.:14241/27-09-2022 ΑΠΟΦΑΣΗ της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, ορίστηκε η Προϊσταμένη του 10ου Νηπιαγωγείου, Θωμαή Καραγεώργου, ως  Διευθύντρια του 3ου Νηπιαγωγείου.  

Για να μας γνωρίσετε : 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ :

  • 4 ΠΡΩΪΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
  • 3 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 
  • 2 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ
  • 2 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ (χωρίς Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ακόμη…)

   ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2 ΤΚ 56334

  ΣΥΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ 12ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ

 ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310 762120    

 e-mail: 3nipelef@sch.gr

ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023-2024 :

ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Θωμαή Καραγεώργου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :

1ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ :  Αναστασία Μαραζοπούλου

2ο ΠΡΩΪΝΟ  ΤΜΗΜΑ : Τριάδα (Λίτσα) Κατσαούνου

3ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ  : Αντωνία (Τάνια) Μπιτζιώνη

4ο ΠΡΩΪΝΟ ΤΜΗΜΑ : Στυλιανή (Στέλλα) Τσιγάρα

1ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Κυριακή (Κική) Αναστασιάδου – Δούκισσα Μαργαρίτου

2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ :  Στυλιανή (Στέλλα) Λαζαρίδου – Δέσποινα Μουρούζη

3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ : Θωμαή Καραγεώργου –  Σύλβια Γραμματικοπούλου

ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ :   Κατερίνα Χατζίνα & Ευτυχία Τσαπνίδου

1ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ : Αθηνά Μπεμπλιδάκη

2ο ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ :  (χωρίς εκπ/κό)

ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΕΠ-ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ): Δήμητρα Μαργαριτίδη-Μπρώβα

ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ):  Θεοδώρα (Ντόρα) Μίσχου – Κων/να Μπίσκου – Λιζέτα (Ζέτα) Νέτα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ : Φωτεινή Φέλλια

 

 

 

images

 

 

 

ΠΡΟΦΙΛ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:profil

 

Το προφίλ του σχολείου μας χαρακτηρίζεται από τρεις παράλληλες λειτουργίες :

1) το ολοήμερο πρόγραμμα

2) την ειδική αγωγή

3) τη διαπολιτισμική εκπαίδευση

 

Μέσω του Υπουργείου Παιδείας συμμετέχει στα προγράμματα ΕΣΠΑ ανάπτυξης υποστηρικτικών δομών (Σύσταση ΕΔΕΑΥ : Επιτροπή διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης) και εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης (Παράλληλη Στήριξη μαθητών).

DimosiotitaEDEAY_1617_Afisa

 

 

DimosiotitaEKSEID_1617_Afisa

 

Επιπλέον συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο και φιλοξενεί τελειόφοιτους του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για την πρακτική άσκησή τους, τη διπλωματική εργασία τους ή τη διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών. Η αλληλεπίδραση αυτή με το Πανεπιστήμιο προάγει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και την εμπειρία με τη σύγχρονη τεχνογνωσία στις επιστήμες της μάθησης.

 

 

 pencil ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

 

Όλες οι παραπάνω δράσεις συντονίζονται με σημείο αναφοράς το γενικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου μας.  

Ο σχεδιασμός αυτός αναλύεται στους παρακάτω επιμέρους προγραμματισμούς :

 

– το διδακτικό προγραμματισμό ανά τρίμηνο

– τον προγραμματισμό των σχολικών δραστηριοτήτων

– χρονοδιάγραμμα σχολικών εκδηλώσεων και επισκέψεων

– προγραμματισμό τακτικών συναντήσεων και ενημερώσεων γονέων 

 

Για την καλύτερη υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου δημιουργήσαμε τους παρακάτω οδηγούς σε ηλεκτρονική μορφή : 

Οδηγός μάθησης

 – Σχέδια εργασίας

Διδασκαλία γραπτού λόγου

Διδασκαλία προφορικού λόγου

Διδασκαλία μαθηματικών εννοιών

Διδασκαλία εννοιών φυσικών επιστημών

Διδασκαλία πληροφορικής

– Θεατρική αγωγή και ρεπερτόριο θεατρικών παιχνιδιών ανά στόχο

– Μουσική αγωγή και ασκήσεις

 – Φυσική αγωγή και ρεπερτόριο ασκήσεων

 – Συναισθηματική αγωγή

Ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό (αλφάβητο σε διάφορες μορφές, ταξινόμηση γραμμάτων, κάρτες ανάγνωσης, αριθμοί, φύλλα εργασίας)

– Εκπαιδευτικό λογισμικό (φωνολογία, αριθμητικές πράξεις, παρουσιάσεις εθνικών και θρησκευτικών εορτών) 

– Οδηγός διαδικτυακών συνδέσεων και ιστότοπων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων