Μαρ 10
04

ΒΙΒΛΙΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Κάτω από (ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ) από στις 04-03-2010 και με ετικέτα

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ :«ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ»                                                                  Α) Εισαγωγικά Το να διαβάζει το παιδί βιβλία δεν είναι γενετικά προκαθορισμένο, αλλά είναι τέχνη, που αποκτιέται. Με την εκδήλωση αυτή ευελπιστούμε να μεταδώσουμε στα παιδιά όχι μόνο τη χαρά της ανάγνωσης αλλά και την απόλαυση της εξερεύνησης του κόσμου των λέξεων και των ιδεών. Η εφαρμογή εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας, η αξιοποίηση της εικόνας και του έντεχνου λόγου μαζί και η ίδια η θεματολογία από μόνη της (Άνοιξη και βιβλίο ή βιβλίο και Άνοιξη) δίνει ίσως απεριόριστες διαστάσεις στη μαθησιακή διαδικασία. Επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να εκφράσει τις ιδέες του, να ταυτιστεί με ήρωες, να επέμβει στην πλοκή της ιστορίας και να την επεκτείνει, να πλάσει με το νου του εικόνες, παραστάσεις και σκηνές, να φανταστεί πιθανά σενάρια, να «παίξει» την ιστορία, που άκουσε, να συγκρίνει τα γεγονότα της ιστορίας με τα δικά του βιώματα, να αυτοσχεδιάσει, να συνθέσει, να δημιουργήσει και γενικά να περάσει όμορφα μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου. Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να αναδείξουμε το βιβλίο ως πηγή γνώσης και ευχαρίστησης. Σε αντιδιαστολή με την τηλεόραση, που διαμορφώνει παθητικούς δέκτες, το βιβλίο καλλιεργεί γλώσσα πλούσια, αρμονική με λέξεις προσεχτικά διαλεγμένες, οι οποίες μπορούν να εκφράσουν έννοιες και συναισθήματα, που στην καθημερινή τους χρήση ισοπεδώνονται κυριολεκτικά.  Β) Στόχοι 

Ευρύτεροι

           Να αγαπήσουν το παιδικό βιβλίο και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στο διάβασμα.          Να μάθουν να συνεργάζονται           Να εκφράζονται με διαφορετικούς τρόπους (προφορικός και γραπτός λόγος, ζωγραφική, θέατρο, τραγούδι, κίνηση)          Να αποκτήσουν βασικές γνωστικές δεξιότητες όπως να είναι ικανά να συγκεντρώνονται, να φτιάχνουν παραστάσεις, να αντιλαμβάνονται οπτικοακουστικά ερεθίσματα, να τοποθετούν στη σειρά τα γεγονότα, να συλλογίζονται, να αιτιολογούν, να κρίνουν, να προβλέπουν, να συμπεραίνουν κλπ    

Διδακτικοί

           Να αναπτύξουν γνώσεις γύρω από τα βιβλία (εξώφυλλο, τίτλος, συγγραφέας, σελίδες, περιεχόμενα, εικονογράφηση κλπ)          Να εξοικειωθούν με τα διαφορετικά είδη του γραπτού λόγου (μύθοι, μυθολογία, παραδοσιακά παραμύθια, πεζός και έμμετρος λόγος, αφηγηματικά και επεξηγηματικά κείμενα κλπ)          Να αναπτύξουν γνώσεις για το τεχνικό κομμάτι της ανάγνωσης (διαβάζουμε από πάνω προς τα κάτω, από αριστερά προς τα δεξιά, διαβάζουμε το κείμενο και όχι τις εικόνες, γνωρίζουν την αρχή και το τέλος του βιβλίου, αναγνωρίζουν τα ονόματα ηρώων και στερεότυπες εκφράσεις, αναπτύσσουν οπτικό λεξιλόγιο, αντιλαμβάνονται τη διαφορά εικόνας – κειμένου και τη σύνδεση εικόνας – περιεχόμενου κλπ)          Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο με τη συμμετοχή τους στη συζήτηση, με αποστήθιση στίχων και διαλόγων, με διατύπωση ερωτήσεων και υποθέσεων, με επαναδιηγήσεις κλπ  Γ) Μέθοδοι και τεχνικές παρουσίασης Πορεία διδασκαλίας 1)   Κάνουμε μια εισαγωγή για το βιβλίο (μορφή, τίτλος, συγγραφέας, εικόνα εξώφυλλου κλπ)2)   Δίνουμε πληροφορίες σχετικά με το θέμα (ποιοι είναι οι ήρωες, προσδιορίζουμε τον τόπο και το χρόνο της ιστορίας κλπ) για να τονώσουμε το ενδιαφέρον και τα παιδιά κάνουν υποθέσεις3)   Επιλέγουμε τρόπο παρουσίασης : 

Αφήγηση

           Τονισμός φωνής :  αυξομειώνουμε την ένταση της φωνής (ψιθυριστά ή δυνατά ανάλογα με την πλοκή), κάνουμε παύσεις με σκοπό να προκαλέσουμε αγωνία ή να τονίσουμε κάποιο κεντρικό σημείο της ιστορίας          Δραματοποιημένη αφήγηση :  αλλάζουμε τη χροιά της φωνής μας στους διάλογους ανάλογα με το ποιος μιλά (γέρος – βαριά, δικαστής αυστηρή), χρησιμοποιούμε κινητικά σχήματα και ήχους σε σκηνές της ιστορίας, όπου χρειάζεται          Παρεμβάλλουμε προσωπικά σχόλια για να δείξουμε προσωπικό ενδιαφέρον (Άραγε παιδιά τι θα γίνει μετά. Για να δούμε τι θα γίνει, έχω μεγάλη περιέργεια), ευχαρίστηση, αγωνία ή λύπη (επιφωνήματα) Άλλοι τρόποι παρουσίασης           Ανάγνωση με ταυτόχρονη επίδειξη εικόνων          Ανάγνωση κειμένου κάθε σελίδας ακολουθούμενη με επίδειξη εικόνας          Ανάγνωση ολόκληρου του βιβλίου και παρουσίαση εικόνων στο τέλος 4)   Επαναδιηγούνται τα παιδιά την ιστορία.5)   Σχολιάζουμε τους χαρακτήρες και τα συναισθήματα των ηρώων6)   Σχολιάζουμε τις ενέργειες του ήρωα και τα αποτελέσματα και προκαλούμε τα παιδιά να προβλέψουν την εξέλιξη της ιστορίας αν ο ήρωας ενεργούσε διαφορετικά.7)   Διηγούνται προσωπικές εμπειρίες, που συνδέονται με κάποιο από τα γεγονότα8)   Παρεμβάλλουν ή επεκτείνουν με επεισόδια από άλλες γνωστές ιστορίες (παραμυθοσαλάτα)  Δ) Εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης – επεκτάσεις           Ακρόαση ιστορίας (σύμφωνα με την παραπάνω πορεία) και δραματοποίηση ή / και κουκλοθέατρο          Ακρόαση ιστορίας χωρίς εικόνες Ú εικονογράφηση της ιστορίας και ασκήσεις διαδοχής των γεγονότων          Συγγραφή κειμένου (φτιάχνω μια ανοιξιάτικη ιστορία) από :„  Παρατήρηση εικόνας ή πίνακα ζωγραφικής, που έχει ένα ανοιξιάτικο θέμα. Εργάζονται κατά ομάδες, επιλέγουν πρώτα έναν τίτλο.„ Τρία στοιχεία, που δίνονται μέσα σε φράσεις για την αρχή, τη μέση και το τέλος (ιστορία σάντουιτς) „ Συνδυασμό στοιχείων :  εικόνα – φράση – λέξη (σύνθεση ιστορίας)„ Μια παρέα ανοιξιάτικων λέξεων (σχετικές, παράγωγες, συνώνυμες, αντίθετες)  Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες ολοκληρώνονται με την έκδοση ενός βιβλίου.          Ακούω ποιήματα και φτιάχνω το δικό μου ποίημα (συμπληρώνουν τις ομοιοκαταληξίες -> φτιάχνουν δίστιχα κατά ομάδες και τα συνδυάζουν για να φτιάξουν ολόκληρο ποίημα) 

Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.


Αφήστε μια απάντηση