Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο “Είμαι εγώ. Είμαι μοναδικός” και θέμα την διαφορετικότητα.
Αφού αφηγηθήκαμε το παραμύθι “Ένας για όλους και όλοι για έναν” τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια, άρχισαν να παρατηρούν ο ένας τον άλλον και να αναφέρουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους προκειμένου να κατανοήσουμε ότι όλοι διαφέρουμε αλλά όλοι είμαστε ίσοι. Δείξαμε στα παιδιά την αστυνομική μας ταυτότητα και αναφερθήκαμε στα στοιχεία που αναγράφονται πάνω σε αυτή ώστε να προσδιορίσουμε πως ο καθένας μας έχει την δική του ταυτότητα, για αυτό και αργότερα τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους ταυτότητα. Έπειτα, το κάθε παιδί περιέγραψε με απλές λέξεις τον εαυτό του για την εμφάνιση και τον χαρακτήρα του όπου στη συνέχεια αποτύπωσε μέσω της ζωγραφικής. Παρακολουθήσαμε βίντεο με πληροφορίες για τη γραφή Braille και τραγούδι μάθαμε τραγούδι στη νοηματική γλώσσα. Με αυτόν τον τρόπο κάναμε αναφορά στα είδη αναπηρίας ,στα άτομα με αναπηρίες, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και στον δικό τους τρόπο ζωής ο οποίος διαφέρει από τα άτομα χωρίς αναπηρίες. Μέσω της βιωματικής μάθησης παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης. Κάναμε αναπαράσταση πως είναι η ζωή ενός τυφλού ανθρώπου έχοντας έναν φίλο για οδηγό, ζωγραφίσαμε με κλειστά μάτια και δεμένα χέρια και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης αντικειμένων μέσω της αφής. Τέλος, μιλήσαμε για τα δικαιώματα του παιιδιού και φτιάξαμε αφίσα με τη ‘Σκάλα των Δικαιωμάτων’.
Στόχοι:
- Πρόκληση της ενσυναίσθησης
- Ανάλυση της κριτικής σκέψης
- Καλλιέργεια σεβασμού
- Κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αρμονικής συνύπαρξης
- Αναγνώριση της αξίας της διαφορετικής άποψης


































































