4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τίτλος: «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά»
Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον, Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:
1. Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
2. Δεξιότητες του Νου
Στο πλαίσιο του τέταρτου εργαστηρίου καλλιέργειας δεξιοτήτων οι μαθητές του τμήματος Α’:
- Παρατήρησαν και διάβασαν γεωφυσικούς και πολιτικούς χάρτες της Ελλάδας
- Εντόπισαν στον χάρτη τον τόπο τους
- Περιηγήθηκαν στο πρόγραμμα google maps και εντόπισαν την ήπειρο, τη χώρα, τον νομό και την πόλη όπου ζουν αλλά και το νηπιαγωγείο τους
- Ενημερώθηκαν για την ιστορική εξέλιξη της ανθρώπινης κατοικίας μελετώντας εποπτικό υλικό και αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών
- Παρατήρησαν εικόνες αρχαίων παιχνιδιών αλλά και κεραμικά σκεύη και αγγεία των αρχαίων Ελλήνων διαπιστώνοντας την παλαιότητα της κεραμικής τέχνης
- Συμμετείχαν σε εργαστήρι κεραμικής τέχνης στο σχολείο, κατά το οποίο πειραματίστηκαν με τον πηλό και εξοικειώθηκαν με τον τροχό
- Επισκέφτηκαν το Λαογραφικό μουσείο Ασπροπύργου, όπου περιηγήθηκαν σε μια παραδοσιακή κατοικία του τόπου τους και ενημερώθηκαν για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων στο παρελθόν.
- Παρατήρησαν παλιά βιβλία και παιχνίδια (ξύλινες σβούρες και γιο-γιο) και προχώρησαν σε συγκρίσεις με τα σύγχρονα.
- Κατασκεύασαν σπίτια στη γωνιά του οικοδομικού υλικού την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων
- Επιμελήθηκαν την εσωτερική διακόσμηση του κουκλόσπιτου της τάξης μας
- Ενημερώθηκαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και για τους τρόπους αξιοποίησής τους.
- Αντιλήφθηκαν την έννοια του βιοκλιματικού σχεδιασμού και τη σημασία του στην εξοικονόμηση ενέργειας
- Εντόπισαν βιοκλιματικά στοιχεία στο σχεδιασμό των κατοικιών και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον
- Συζήτησαν και έδωσαν παραδείγματα οικονομίας ενέργειας στο σπίτι τους και στο σχολείο
- Προσδιόρισαν το αστικό περιβάλλον και το σύγκριναν με το αγροτικό
- Χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν ψηλούς ουρανοξύστες
- Διέκριναν τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των διάφορων περιοχών
- Συζήτησαν, περιέγραψαν και πρότειναν βιώσιμες λύσεις και πρακτικές για το ανθρωπογενές και αστικό περιβάλλον




















