4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΤΜΗΜΑ Α’

4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά»

Θεματική: Φροντίζω το περιβάλλον, Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:

1. Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 

2. Δεξιότητες του Νου

Στο πλαίσιο του τέταρτου εργαστηρίου καλλιέργειας δεξιοτήτων οι μαθητές του τμήματος Α’:

  • Παρατήρησαν και διάβασαν γεωφυσικούς και πολιτικούς χάρτες της Ελλάδας
  • Εντόπισαν στον χάρτη τον τόπο τους
  • Περιηγήθηκαν στο πρόγραμμα google maps και εντόπισαν την ήπειρο, τη χώρα, τον νομό και την πόλη όπου ζουν αλλά και το νηπιαγωγείο τους
  • Ενημερώθηκαν για την ιστορική εξέλιξη της ανθρώπινης κατοικίας μελετώντας εποπτικό υλικό και αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών
  • Παρατήρησαν εικόνες αρχαίων παιχνιδιών αλλά και κεραμικά σκεύη και αγγεία των αρχαίων Ελλήνων διαπιστώνοντας την παλαιότητα της κεραμικής τέχνης 
  • Συμμετείχαν σε εργαστήρι κεραμικής τέχνης στο σχολείο, κατά το οποίο πειραματίστηκαν με τον πηλό και εξοικειώθηκαν με τον τροχό 
  • Επισκέφτηκαν το Λαογραφικό μουσείο Ασπροπύργου, όπου περιηγήθηκαν σε μια παραδοσιακή κατοικία του τόπου τους και ενημερώθηκαν για τον τρόπο ζωής των ανθρώπων στο παρελθόν.
  • Παρατήρησαν παλιά βιβλία και παιχνίδια (ξύλινες σβούρες και γιο-γιο) και προχώρησαν σε συγκρίσεις με τα σύγχρονα.
  • Κατασκεύασαν σπίτια στη γωνιά του οικοδομικού υλικού την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων
  • Επιμελήθηκαν την εσωτερική διακόσμηση του κουκλόσπιτου της τάξης μας
  • Ενημερώθηκαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και για τους τρόπους αξιοποίησής τους. 
  • Αντιλήφθηκαν την έννοια του βιοκλιματικού σχεδιασμού και τη σημασία του στην εξοικονόμηση ενέργειας
  • Εντόπισαν βιοκλιματικά στοιχεία στο σχεδιασμό των κατοικιών και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον
  • Συζήτησαν και έδωσαν παραδείγματα οικονομίας ενέργειας στο σπίτι τους και στο σχολείο
  • Προσδιόρισαν το αστικό περιβάλλον και το σύγκριναν με το αγροτικό
  • Χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν ψηλούς ουρανοξύστες
  • Διέκριναν τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των διάφορων περιοχών
  • Συζήτησαν, περιέγραψαν και πρότειναν βιώσιμες λύσεις και πρακτικές για το ανθρωπογενές και αστικό περιβάλλον