1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη (Ανθρώπινα Δικαιώματα)
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:
- Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα – 4Cs: συνεργασία, κριτική σκέψη, επικοινωνία και δημιουργικότητα
- Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία
Στο πλαίσιο του πρώτου εργαστηρίου καλλιέργειας δεξιοτήτων οι μαθητές του τμήματος Α’:
- Μίλησαν για την έννοια της οικογένειας και ανέφεραν λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούν τη συγκεκριμένη λέξη.
- Ζωγράφισαν την οικογένειά τους και την κόλλησαν μέσα σε ένα σπιτάκι, δημιουργώντας μια όμορφη χειροτεχνία.
- Παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης φωτογραφίες της οικογένειάς τους. Μέτρησαν πόσα μέλη ή παιδιά έχει η οικογένειά τους και εντόπισαν τον αντίστοιχο αριθμό ανάμεσα σε πλήθος καρτελών. Σχολίασαν τυχόν ομοιότητες και διαφορές στις οικογένειες των συμμαθητών τους.
- Αντιστοίχισαν/ταύτισαν όμοιες λέξεις και χώρισαν λέξεις σε φωνούλες/συλλαβές.
- Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια” και συζήτησαν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούσαν στο παραμύθι.
- Δραματοποίησαν το ταξίδι του Έλφι του Ουρανοκατέβατου υποδυόμενοι τις οικογένειες ζώων που συνάντησε κατά τη διάρκειά του ταξιδιού του.
- Με αφορμή το παραμύθι, έμαθαν πληροφορίες για τα ζώα πρωταγωνιστές και γνώρισαν τα διαφορετικά είδη οικογένειας (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή).
- Υποδύθηκαν διαφορετικά είδη οικογένειας και συμμετείχαν σε οικογενειακά συμβούλια προκειμένου, συζητώντας, να βρουν λύση σε διάφορα οικογενειακά προβλήματα.
- Συζήτησαν για τις δυσκολίες που μπορεί να έχει μια οικογένεια, αλλά και για τις όμορφες στιγμές της.
- Με αφορμή τα χελωνάκια του παραμυθιού που μεγάλωναν χωρίς τους γονείς τους, συζήτησαν για τα ορφανά παιδιά και τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.
- Ομαδοποίησαν εικόνες οικογενειών ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους και τον τύπο της οικογένειας.
- Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται τα βιβλία α) “Μια τσέπη γεμάτη φιλάκια” (νέο μέλος στην οικογένεια) της Audrey Penn, β) “Μετέωρα” (διαζύγιο) του Μάριου Μάζαρη και γ) “Κάποιος να με αγαπάει” (υιοθεσία) της Brigitte Weninger.
- Διαπίστωσαν ότι στο σχολείο είμαστε σαν μια μεγάλη οικογένεια και δημιούργησαν μια ομαδική εργασία με όλους τους συμμαθητές τους και τις εκπαιδευτικούς.
- Κατανόησαν τη μοναδικότητα κάθε οικογένειας και έμαθαν ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα σε μια οικογένεια.
- Χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αφίσες για την αξία της οικογένειας αλλά και τη μοναδικότητα κάθε οικογένειας.


































