1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΤΜΗΜΑ Β

1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων

Τίτλος: «Εγώ και οι συμμαθητές/τριες μου»

Θεματική: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες μάθησης, δεξιότητες ζωής (σεβασμός, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα)

Στο πλαίσιο του πρώτου εργαστηρίου καλλιέργειας δεξιοτήτων οι μαθητές του νηπιαγωγείου:

  • Παρουσίασαν τον εαυτό τους στην ολομέλεια και συζήτησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, τα οποία είχαν φέρει στην τάξη.
  • Έγιναν ζευγάρια και έφτιαξαν συνεργατικά χειροτεχνία/ζωγραφιά με τα πράγματα που τους αρέσουν.
  • Είδαν φωτογραφίες τους ως μωρά και έκαναν συγκρίσεις με το πώς είναι τώρα (αναγνώριση, διαφορές-ομοιότητες).
  • Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται την ιστορία «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας» του Ντέιβιντ Μακ Κι, συζήτησαν για αυτόν τον διαφορετικό ελέφαντα και το κατασκεύασαν ομαδικά με υλικά που υπήρχαν στην τάξη (χρωματιστά τουβλάκια).
  • Είδαν, σε μορφή παρουσίασης, φωτογραφίες από διάφορες και διαφορετικές οικογένειες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «οικογένεια είναι μια ομάδα ανθρώπων που αγαπάνε και προσέχουν ο ένας τον άλλον». Το κάθε παιδί μίλησε για την οικογένεια του (μέλη – ονόματα) και κατασκεύασε την οικογένεια του, στο δικό του σπίτι.
  • Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται την ιστορία «Ένα σχολείο ταρακουνημένο» της Άλκηστης Χαλικιά, περιέγραψαν το δικό τους σχολείο και τη δική τους τάξη, και όλοι μαζί δημιούργησαν (με την τεχνική του κολάζ και με τέμπερες) το σχολείο τους όπως θα ήθελαν να είναι.
  • Άκουσαν τη νηπιαγωγό να τους αφηγείται την ιστορία «Ο Τριγωνοψαρούλης» του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, έπαιξαν παιχνίδια μίμησης στον καθρέπτη αλλά και σε ζευγάρια, μίλησαν για τα σχήματα και εντόπισαν μερικά από αυτά μέσα στην τάξη τους. Τέλος, δημιούργησαν τις νέες τους ομάδες βασισμένες στα σχήματα και στα χρώματα.