ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : 1η Θεματική ενότητα : ” Φροντίζω το περιβάλλον ” – Φυσικές καταστροφές

Εργαστήριο 3ο : Ο σεισμογράφος …στο σχολείο μας “

Και τα εργαστήρια προχωρούν…

Αφού παίξαμε κάποια παιχνίδια με τον ήχο και αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε την ένταση του ήχου έπειτα με την βοήθεια μου προσπαθήσαμε να εστιάσουμε και στο μέγεθος του σεισμού…

  • Πότε καταλαβαίνουμε ότι ένας σεισμός είναι δυνατός; 

Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις ( πέφτουν τα σπίτια, σπάνε ποτήρια, ακούγεται βουητό κ.τ.λ.) . 

Αφού παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι στο YouTube προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι ήταν ο σεισμογράφος και που τον χρησιμοποιούμε…Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ο σεισμογράφος είναι το ” μηχάνημα που γράφει τον σεισμό” …Μιλήσαμε για το όργανο μέτρησης του σεισμού, είδαμε τον τρόπο καταγραφής και έπειτα ακούγοντας τον ήχο του ταμπουρίνου – πότε χαμηλά και πότε ψηλά- καταγράψαμε την ένταση του ήχου…σαν σεισμογράφοι….Το δοκίμασαν όλα τα παιδιά και όλα ήθελαν να γίνουν σεισμογράφοι….

Στην επόμενη δραστηριότητα αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας σεισμογράφο…χωρίστηκαν τα παιδιά σε ομάδες και κάθε ομάδα ασχολήθηκε με το δικό της κομμάτι…Η μία ομάδα κόλλησε το χαρτί για το σεισμογράφο, η άλλη ομάδα τον ζωγράφισε και όλοι μαζί αποφασίσαμε πως θα ήταν η γραφίδα…Τα παιδιά έκαναν προβλέψεις και υποθέσεις που σε κάποιες επιβεβαιώθηκαν και σε κάποιες άλλες όχι...1 2 3 4 5