ΙΟΥΝΙΟΣ
Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Βοτανικό Κήπο του Ζέλιου
Στις 5 ιουνίου είναι η παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος.Με αφορμή αυτό το νηπιαγωγείο πραγματοποίησε επίσκεψη στον Κήπο του Ζέλιου όπου τα παιδιά είδαν έναν μοναδικό κήπο μέσα στη φύση με διαφορά φυτά.Ο βοτανικός κήπος “Ζέλιος” αποτελεί δημιούργημα ανθρώπων που θέλησαν μέσα απ’ αυτό να ξετυλίξουν την ιστορία των φυτών.Πέρα από τον ωραίο κήπο τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν διαφορά ζωάκια όπως ελάφια και μικρές κατσίκες.Επιπλέον ασχολήθηκαν και με κεραμική κατασκευάζοντας αντικείμενα με εξιδικευμένους τεχνίτες που γνωρίζουν τα μυστικά της τέχνης.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες και βίντεο.
ΜΑΙΟΣ
Παγκόσμια ημέρα οικογένειας
Στις 15 μαίου γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα οικογένειας.Με αφορμή την συγκεκριμένη ημέρα διαβάστηκε το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη “Μια ωραία οικογένεια”.Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά γιατί είναι σημαντική η οικογένεια προχωρήσαμε σε μια ατομική κατασκευή όπου τα παιδιά ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειας τους.Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.
Γιορτή της μητέρας
Στα πλαίσια της γιορτής της μητέρας διαβάστηκε στα παιδιά το παραμύθι “θα σ’αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”.Αφού συζήτησαν έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα όπου έγραψαν γιατί αγαπάνε την μαμά τους.Σε δεύτερη φάση ζωγράφισαν παπαρούνες τις οποίες κόλλησαν σε γλωσσοπίεστρα και έγραψαν πάνω σ’αυτό.Παράλληλα ζωγράφισαν την μαμά τους και έφτιαξαν ένα πορτέτρο που την απεικονίζει.Τέλος το νηπιαγωγείο είχε την χαρά να συμμετέχει σε μια έκθεση για την γιορτή της μητέρας που διοργανώθηκε από την Δημοτική Επιτροπή Ισότητας και τον σύλλογο “Οι φίλοι της Λιμνοθάλασσας’ του Μεσολογγίου με τίτλο “Η μαμά μέσα από τα μάτια μου”.Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.
Δραστηριότητες για την ημέρα Υπαίθριας Τάξης “Outdoor Classroom Day”
Η ημέρα υπαίθριας τάξης είναι ένα παγκόσμιο κίνημα για να γίνει το μάθημα σε εξωτερικούς χώρους.Έτσι την πέμπτη 8 μαίου το μάθημα έγινε στην αυλή του σχολείου μας.Αρχικά διαβάστηκε το παραμύθι “Μια μέλισσα μια λύση” της Λήδα Βαρβαρούση.Μέτα γίναμε μέλισσες και χορέψαμε το γνωστό τραγούδι “Περνά περνά η μέλισσα”.Σε δεύτερη φάση τα παιδιά έφτιαξαν κηρήθρες από τις μέλισσες.Επίσης σχεδίαζαν ένα λουλούδι και κόλλησαν διάφορα πέταλα από τα λουλούδια που μάζεψαν από την αυλή του σχολείου.Τέλος έψαξαν να βρουν τι έχει η αυλή και συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας.Παράλληλα μάζεψαν κουκουνάρια μετρώντας τα,παίζοντας δηλαδή ένα παιχνίδι αρίθμησης και δημιούργησαν ένα πορτρέτο με υλικά της φύσης.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
Πρωτομαγιά
Στα παιδιά ζητήθηκε να φέρουν λουλούδια για να φτιάξουν στεφάνι για να γιορτάζουν την πρωτομαγιά που είναι η πρώτη ημέρα της άνοιξης.Έτσι τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους και δημιούργησαν ένα ωραίο στεφάνι που τοποθετήθηκε στην πόρτα του σχολείου.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Πάσχα
Το πάσχα είναι μεγάλη γιορτή για την ανάσταση του Ιησού Χριστού.Ξεκινώντας με τα παιδιά μιλήσαμε για αυτά που γίνονται το πάσχα καθώς και για τα έθιμα που ακολουθούνται.Τα παιδιά μιλώντας για την ανάσταση του Λαζάρου έφτιαξαν μια κατασκευή.Συγκεκριμένα έφτιαξαν ατομικούς Λάζαρους όπου τους ζωγράφιζαν.Πάνω στο χαρτόνι υπήρχαν τα κάλαντα που λέγονται.Σε δεύτερη φάση έφτιαξαν ατομικές πασχαλινές κάρτες όπου έγραψαν ευχές και την διακόσμησαν.Έπειτα μιλήσαμε για την ιστορία του πάσχα και τι γίνεται την μεγάλη εβδομάδα.Παράλληλα έφτιαξαν επιταφίους και μίλησαν για το τι γίνεται την μεγάλη παρασκευή στην εκκλησία.Τέλος τα παιδιά έβαψαν αυγά και τα στολίζαν.Τα καλαθάκια ήταν σε σχήμα κότας και μέσα είχε διάφορα γλυκίσματα. Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες από αυτές τις δραστηριότητες.
Εκπαιδευτική επισκέψη στον Κήπο των Ηρώων.
Το νηπιαγωγείο στις 10 απριλίου πραγματοποίησε εκδρομή στον Κήπο των Ηρώων στο Μεσολόγγι. Τα παιδιά έμαθαν για την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου όπου γιορτάζεται στις 11 απριλίου.Είδαν τον χώρο και το μνημείο που υπάρχει για να τιμήσει τους ανθρώπους αυτούς.Συγκεκριμένα έμαθαν ότι οι πολιορκημένοι στρατιώτες και άμαχοι λόγω εξάντλησης των τροφίμων προχωρήσαν σε μια ηρωική έξοδο.Αφού άκουσαν την ιστορία που υπάρχει πίσω από αυτό το μνημείο έκαναν ένα φύλλο εργασίας.Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.
Άνοιξη
Μιλώντας στα παιδιά για την άνοιξη διαβάστηκε το παραμύθι του Eric Carle “Το σποράκι ταξιδεύει”. Το βιβλίο μιλάει για τις τέσσερις εποχές του χρόνου και μας αφηγείται το ταξίδι που κάνει το σποράκι στις τέσσερις εποχές και τις περιπέτειες που πέρασε. Μετά την ανάγνωση τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα σχετική με το παραμύθι.Σε δεύτερη φάση μιλήσαμε για τα χελιδόνια και έκαναν μια κατασκευή.Τέλος μιλώντας για την πασχαλίτσα που είναι έντομο της άνοιξης τα παιδιά με την βοήθεια της νηπιαγωγού έφτιαξαν μόνα τους μια ωραία πασχαλίτσα.Τέλος τα παιδιά έφτιαξαν με γκοφρέ χαρτί μια ομαδική αφίσα σχετική με την άνοιξη. Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και Αυτισμού στις 2 Απριλίου
Στις 2 απριλίου έχουμε δυο γιορτές.Αρχικά είναι η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου όπου τα παιδιά μαζί με τις νηπιαγωγούς επισκέφτηκαν την βιβλιοθήκη και διαβάζαν διάφορα παιδικά βιβλία και ζωγράφιζαν την αγαπημένη τους σκηνή από αυτά.Σε δεύτερη φάση ζωγράφιζαν σελιδοδείκτες για τα αγαπημένα τους βιβλία.Στα αλλά δυο τμήματα τα παιδιά έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι για να τιμήσουν την ημέρα.Επίσης για την ημέρα του αυτισμού τα παιδιά μαζί με τους νηπιαγωγούς διαβάζαν στο πάρκο το ωραίο βιβλίο της Άδα Σταματάτου “Τι έχει ο Γιάννης”.Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για τον Αυτισμό προχωρήσαμε στην κατασκευή μιας ομαδικής αφίσας.Τα παιδιά ζωγράφιζαν το χέρι τους και σε ένα χαρτάκι έγραψαν τι θα μπορούσαν να κάνουν με τον γιάννη και τα κόλλησαν στην αφίσα.Από την δραστηριότητα υπάρχει και ένα μικρό βίντεο.Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες
Σχολική γιορτή για την 25 Μαρτίου
Την Δευτέρα 24 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η γιορτή για την 25 Μαρτίου σε ένα κλίμα τιμής και δόξας για τους ήρωες της επανάστασης του 1821.Παράλληλα έγινε και μια μικρή έκθεση με τα έργα των παιδιών σχετικά με την επέτειο της 25ης Μαρτίου.Τέλος τα παιδιά έκαναν μια ατομική κατασκευή σχετικά με το θούριο του Ρήγα Φερραίου.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο του Χαρίλαου Τρικούπη
Το Νηπιαγωγείο στις 17 και 18 Μαρτίου πραγματοποίησε εκδρομή στο μουσείο του Χαρίλαου Τρικούπη.Με την άφιξη στο μουσείο τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και ξεκίνησαν το ταξίδι τους μέσα από διάφορα παιχνίδια σχετικά με την ζωή και το έργο του Χαρίλαου Τρικούπη.Τα παιδιά έλυσαν διάφορους γρίφους για τον Χαρίλαο Τρικούπη.Επιπλέον έγραψαν με πένα εκείνης της εποχής.Αφού ολοκλήρωσαν με επιτυχία τους γρίφους πήραν και μια βεβαίωση από το μουσείο.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου
Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού με σκοπό την ενημέρωση και δράση απέναντι σε περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς. Τα παιδιά μαζί με την νηπιαγωγό μίλησαν και είδαν διάφορα βίντεο.Αφού συζητήθηκε έκαναν μια ατομική κατασκευή με το σύνθημα «ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ». Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Απόκριες
Τον περισσότερο φεβρουάριο ασχοληθήκαμε με απόκριες.Συγκεκριμένα οι νηπιαγωγοί διαβάζαν αποκριάτικα παραμύθια και έκαναν και την αντίστοιχη αφίσα σχετικά με αυτά.Τα δυο παραμύθια ήταν ο αρλεκίνος και ο γλεντζοφλέβαρος.Έπειτα προχωρήσαμε σε αποκριάτικο διαγωνισμό με καπέλα. Τα παιδιά έφτιαξαν με ανακυκλώσιμα υλικά που είχαν στο σπίτι αποκριάτικα καπέλα τα οποία έφεραν στο σχολείο και ψήφισαν το αγαπημένο τους.Επιπλέον τα παιδιά έφτιαξαν αποκριάτικο κλόουν.Συγκεκριμένα έβαψαν τον κλόουν και τον κόλλησαν σε ένα στεφάνι σε σχήμα κύκλου.Τέλος την τσικνοπέμπτη τα παιδιά ντύθηκαν με την αγαπημένη τους αποκριάτικη στολή, χόρεψαν και φυσικά έφαγαν σουβλάκια.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητες.
Ημέρα του αγίου βαλεντίνου
Στις 14 φεβρουαρίου λόγω της ημέρας οι νηπιαγωγοί μαζί τα παιδιά με αφορμή το “σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις” του Νίκου Μάζαρη προχώρησαν στο βάψιμο του τοίχου του σχολείου όπου τα παιδιά με κόκκινη μπογιά έκαναν την παλάμη τους σαν ανθισμένα λουλούδια.Σε δεύτερη φάση έφτιαξαν σοκολατάκια σε σχήμα καρδιάς όπου και διακοσμήσαν το καλαθάκι τους.Έπειτα ζωγράφισαν τι αγαπάνε πιο πολυ και το κόλλησαν σε μια αφίσα σε σχήμα καρδιάς.Κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες απ’ ολες τις παραπάνω δραστηριότητες.Τέλος υπάρχει και ένα βίντεο σχετικά με την δράση “Σπείρε αγάπη κι ας μη θερίσεις”
Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Στις 11 φεβρουαρίου είναι η ημέρα διαδικτύου όπου προωθεί την ασφαλή χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας από τα παιδιά.Έτσι για να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε θέματα ασφαλείας στο διαδίκτυο αρχικά διαβάστηκε το παραμύθι “Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας” προκειμένου να μάθουν τα παιδιά πως να διαχειρίζονται σωστά το διαδίκτυο.Έπειτα τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα σχετική με το παραμύθι.Τέλος για να θυμούνται τα παιδιά τους κανόνες για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι.Κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες από τις παραπάνω δραστηριότητες.
Δράση φιλαναγνωσίας με γονείς
Το νηπιαγωγείο τους μήνες ιανουάριο και φερβουάριο ξεκίνησε μια φορά την εβδομάδα μια ωραία δράση φιλαναγνωσίας με τους γονείς.Συγκεκριμένα καθε δευτέρα ερχόταν ένας γονέας και διάβαζε ένα παραμύθι το οποίο έπαιρνε την παρασκευή στο τέλος του σχολείου.Αφού τελείωνε η ανάγνωση τα παιδιά μαζί με τον γονέα έφτιαχναν μια ομαδική αφίσα σχετική με το παραμύθι.Παρακάτω υπάρχουν τα παραμύθια που διαβάστηκαν και οι σχετικές αφίσες.
Τρεις Ιεράρχες
Στις 30 ιανουαρίου γιορτάζουν οι τρεις ιεράρχεις.Τα παιδιά μέσα από διαφορα βίντεο έμαθαν ότι είναι οι προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών.Αρχικά μέσα από ενα φυλλο εργασίας έμαθαν ότι ήταν ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος,ο Βασίλειος ο μέγας και ο Γρηγόριος Ναζιανζηνός.Στο τέλος τους ζωγράφισαν και έφτιαξαν ενα ωραίο βιβλίο με πληροφορίες για αυτούς.
Διάστημα
Μια από τις θεματικές που ασχολήθηκε το νηπιαγωγείο ήταν και το διάστημα.Τα παιδιά είδαν σχετικά βιντεάκια με τους πλανήτες.’Εμαθαν για το φεγγάρι,τον ήλιο και την αλληλεπίδραση τους. Κατανοήσαν τη θέση της γης σε σχέση με το ηλιακό μας σύστημα.Αρχικά διαβάστηκε το παραμύθι “Ο άνθρωπος στο φεγγάρι” του Simon Bartram.Τα παιδιά έγιναν αστροναύτες και στόλιζαν την πόρτα της τάξης.Μέσα από παιχνίδια μνήμης έμαθαν για τους πλανήτες.Στην συνέχεια ζωγράφιζαν τους πλανήτες και έφτιαξαν μια σβούρα με αυτούς.Τέλος τα παιδιά έφτιαξαν ατομικούς πυραύλους όπου τους έβαψαν και στόλιζαν.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Με αφορμή τον μήνα Δεκέμβριο μιλήσαμε για την εποχή του χειμώνα. Δημιουργήσαμε τα ρούχα που φοράμε αυτή την εποχή.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ζώα του χειμώνα, καθώς επίσης και για τους Εσκιμώους (Ινουίτ), διαβάσαμε το παραμύθι Ο μεγάλος χνουδωτός και επιπλέον είδαμε και κάρτες με τα ζωάκια και παίξαμε.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Η χριστουγεννιάτικη γιορτή ήταν αφορμή μέσο ενός παραμυθιού, Το κλειδί των Χριστουγέννων του Μάριου Μάζαρη. Δημιουργήσαμε τα σκηνικά και την πρόσκληση.
Ο Δεκέμβριος ξεκίνησε στολίζοντας τις τάξεις. Χρησιμοποιήσαμε δέντρο από χαρτί τσόχας και διάφορα στολίδια.
Δημιουργήσαμε το ημερολόγιο της αντίστροφης μέτρησης. Ακολούθησαν χειροτεχνίες με αφορμή αυτές τις μέρες, καθώς και ανάγνωση πολλών παραμυθιών.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
-Στις 15 Νοέμβριου πραγματοποιήθηκε η γιορτή μας για το Πολυτεχνείο. Η επέτειος του Πολυτεχνείου στις 17 Νοέμβριου μας έδωσε την δυνατότητα όλη την εβδομάδα να μάθουμε την έννοια της Δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γιατί είναι σημαντικό να την τιμούμε. Αυτό έγινε μέσα από βίντεο, τραγούδια και εικόνες εκείνης της εποχής. Τα παιδιά έφτιαξαν μια κατασκευή και συγκεκριμένα ένα περιστέρι που συμβολίζει την ειρήνη με το σύνθημα εκείνης της εποχής «ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»
-Παγκόσμια ημέρα δικαιώματων των παιδιών
Στις 20 Νοεμβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών.Με αφορμή αυτό τα παιδιά είδαν βίντεο και μιλήσαν για τα δικαιώματα τους.Έπειτα προχώρησαν σε μια ομαδική κατασκευή όπου ζωγράφισαν τα δικαιώματα και τα στόλισαν στο δεντράκι της ελιάς που είχαν φτιάξει οι νηπιαγωγοί.Παρακάτω υπάρχουν ενδεικτικές φωτογραφίες.
-Το βαζάκι με τα γλυκά λογάκια
Διαβάστηκε το παραμύθι «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε» για να μάθουν τα παιδιά ότι οι λέξεις που λένε πληγώνουν και ότι μπορούν να επιλέγουν τι θα πουν και πως θα το πουν.Θα συνειδητοποιήσουν τη δύναμη της λέξης «συγγνώμη» και τη σημασία της.Στο τέλος τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν μια ομαδική κατασκευή που θα διακοσμεί την τάξη για να μας θυμίζει τις ευγενικές και γλυκές λέξεις.Έτσι τα παιδιά ζωγράφιζαν διαφορές ευγενικές λέξεις σε σχήμα καρδιάς και τις κόλλησαν στο βαζάκι με τα γλυκά και ευγενικά λογάκια
31 Οκτωβρίου “Ημέρα αποταμίευσης”
Η ημέρα αποταμίευσης είναι μια ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την σημασία της οικονομίας. Μέσα από παιχνίδια μνήμης και διάφορες δραστηριότητες με τραγούδια έμαθαν τι είναι η αποταμίευση και με ποιους τρόπους μπορούν να αποταμιεύουν.
Εορτασμός 28ου Οκτωβρίου
Τα παιδιά ασχοληθήκαν με την Επέτειο του ΟΧΙ όπου μέσα από μια ιστορική αναδρομή έμαθαν για τον πόλεμο εκείνης της εποχής. Συζήτησαν για το τι ξέρουν, είδαν βίντεο σχετικά με την 28η Οκτωβρίου και ζωγράφισαν το ΟΧΙ. Επιπλέον έφτιαξαν σημαίες με δυο τρόπους αρχικά βαμμένες με μπλε και άσπρο χρώμα και στις άλλες κόλλησαν μικρές μπαλίτσες σε χρώμα άσπρο και μπλε για να στολίζουν τις τάξεις μας. Στο τέλος πραγματοποιήθηκε και η γιορτή μας για την επέτειο της 28ου Οκτωβρίου. Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες ενδεικτικές φωτογραφίες.


































































































































































