“Ματιές στη Μεσόγειο”: συμμετέχουμε!

“Ματιές στη Μεσόγειο”

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

poster_print_f_7_6

Το 1ο και το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο της Αθήνας, διοργανώνουν στις 14 Ιουνίου μία μεγάλη εκδήλωση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με στόχο να αναδειχθεί η Μεσόγειος ως πεδίο συνάντησης λαών, πολιτισμών και ιδεών, αλλά και ως χώρος του απόλυτου δράματος που ζούμε τους τελευταίους μήνες με χιλιάδες ανθρώπους να την διασχίζουν απελπισμένοι, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή και βρίσκοντας αντί γι’ αυτήν φρικτό θάνατο στα νερά της.

Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και υλοποιείται με την συνδιοργάνωση της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων και του ΟΠΑΝΔΑ. Επίσης θα συμμετάσχουν το 3ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας, το Σχολικό Δίκτυο “Η τάξη μου ταξιδεύει με τον Περσέα”, το Λύκειο  Αγίου Νικολάου Λεμεσού Κύπρου, το Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής και το Σχολείο του Καστρινιάνο Ντέι Γκρέτσι (Σαλέντο, Κ. Ιταλία).

Η εκδήλωση περιλαμβάνει:

  • Έκθεση με δημιουργίες των παιδιών των σχολείων που συμμετέχουν, με θέματα όπως οι διαδρομές του Οδυσσέα και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, η ανάπτυξη των επιστημών και των μαθηματικών, η ζωγραφική, η λογοτεχνία, η θρησκεία, οι εθνικές εκδοχές της μεσογειακής κουζίνας, η βιοποικιλότητα, η υπεραλίευση και ο ευτροφισμός, τα ταξίδι των μετοίκων αλλά και οι τραγικές διαδρομές των μεταναστών. Επιπλέον, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν και έργα καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών.
  • Αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από χώρες της Μεσογείου για εφήβους και ενήλικο κοινό 13+ από τον Δημήτρη Προύσαλη (Εταιρεία “Παραμύθια και Μύθοι στου Κένταυρου τη ράχη”) .
  • Εργαστήρια γραφής σε διάφορες ιστορικές γλώσσες της Μεσογείου, πειράματα και βιωματικά παιχνίδια σχετικά με το περιβάλλον.
  • Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 19:00 στο κτίριο Αεριοφυλάκιο 1- Αμφιθέατρο, με θεματικούς άξονες το περιβάλλον και τη διαχείρισή του, τη λογοτεχνία και μάλιστα το ιδιαίτερο είδος του αστυνομικού μυθιστορήματος από συγγραφείς της Μεσογείου, τις μετακινήσεις πληθυσμών με την ταυτόχρονη πολιτισμική διάχυση επί πολλούς αιώνες και το δράμα των εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων που ταξιδεύουν με τραγικό τρόπο στα νερά της σήμερα.
  • Συναυλία στις 21:30 με την Τυνήσια καλλιτέχνιδα Λάμια Μπετίουι, η οποία ζει και δημιουργεί στην Ελλάδα επί πολλά χρόνια, τραγουδώντας πάντοτε για την “κοινή μας θάλασσα”.
  • Παράλληλα θα υπάρχουν πάγκοι με φαγητά από διάφορες χώρες έτσι ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία όχι μόνο να απολαύσουμε τη μουσική της Μεσογείου, αλλά να χαρούμε και τις γεύσεις της.

Info:

Χώροι διεξαγωγής των εκδηλώσεων: Αεριοφυλάκιο 1- Αμφιθέατρο και κτίριο «Μηχανουργείο»

Οι ώρες λειτουργίας των εκθέσεων είναι 17:00 -24:00

 

«Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων: Πειραιώς 100, Γκάζι, 210 3475518, 210 3453548

press@athens-technopolis.grwww.technopolis-athens.com

https://www.facebook.com/pages/Τεχνόπολις-Δήμου-Αθηναίων/115300882032

https://twitter.com/Technopolis2015

http://instagram.com/technopolis_athens

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

 

Το λεπτομερές πρόγραμμα μπορείτε να το δείτε εδώ .

 

Ετικέτες:

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Γκάζι.

Gazi1

Την 27η Μαρτίου 2015,  η Β΄ Τάξη του Λυκείου μας, με αφορμή το κεφάλαιο “Καύσεις-Καύσιμα” στο μάθημα της Χημείας, επισκέφθηκε το Μουσείο Φωταερίου, το οποίο αναπτύσσεται στις εγκαταστάσεις τού άλλοτε εργοστασίου φωταερίου (γνωστό και ως “Γκάζι”).

Tο Μουσείο άνοιξε για το κοινό το 2013 με στόχο την ανάδειξη και προστασία του παλαιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας – αποτελεί μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς-, το οποίο παρείχε ενέργεια και φωτισμό στην πρωτεύουσα για περίπου 130 χρόνια.

Η επίσκεψή μας  στο Μουσείο περιελάμβανε ένα μουσειακό περίπατο με 13 στάσεις σε συγκεκριμένα σημεία του εργοστασίου. Μέσα από αυτή τη βόλτα,  είχαμε  τη δυνατότητα: να ακολουθήσουμε  τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου, να περιηγηθούμε στον μηχανολογικό εξοπλισμό και τα μηχανήματα της εποχής εκείνης, τα αντικείμενα και τον εξοπλισμό  του χημικού εργαστηρίου τους, να ανακαλύψουμε τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους του εργοστασίου, να γνωρίσουμε τις συνθήκες εργασίας μέχρι τα μέσα  20ου αιώνα, που ήταν η περίοδος ακμής στη λειτουργία του εργοστασίου, και να εξοικειωθούμε  με έννοιες όπως η βιομηχανική κληρονομιά και αρχαιολογία.

Gazi2

Εκεί ψηλά στον αέρα του δρυμού.

Parnitha1

Τη Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015, ομάδα μαθητών της Α ΄ Λυκείου που διεξάγουν ερευνητική εργασία στο τρέχον τετράμηνο σχετικά με “Το Δάσος στη ζωή μας” επισκέφτηκαν με τους καθηγητές Τσιρώνη Αριστογείτονα (χημικό και υπεύθυνο για τη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία) και Παναγιωτίδου Σαλώμη (γυμνάστρια) τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας. Η επίσκεψη στον δρυμό είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και σε αυτό συνέβαλε η Κα Γεωργία Βοτάκη, μία εκ των υπευθύνων στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού. Υπό την καθοδήγηση-ξενάγηση, λοιπόν, της Κας Βοτάκη ακολουθήσαμε το παρακάτω πρόγραμμα:

Α. Θεωρητικό μέρος:
Επισκεφτήκαμε σύντομα το “Μικρό Μουσείο” της Πάρνηθας, το οποίο λειτουργεί στον κάτω σταθμό τού τελεφερίκ. Βασικές έννοιες που μας  αναλύθηκαν ήταν: το οικοσύστημα, η χλωρίδα, η πανίδα, οι παραγωγοί, οι καταναλωτές, η τροφική αλυσίδα, η διάβρωση, τα φυλλοβόλα, τα κωνοφόρα, οι πόες, οι θάμνοι, τα δέντρα, η υλοτομία, η εκχέρσωση, η υπερβόσκηση, η αναδάσωση, οι πυρκαγιές, οι προστατευόμενες περιοχές, οι Εθνικοί Δρυμοί. Το θέμα παρουσιάστηκε μέσα από διάλογο μεταξύ ξεναγού και ερευνητικής ομάδας. Δόθηκε ένας ορισμός για το οικοσύστημα, με τους βιοτικούς και αβιοτικούς παράγοντες που το απαρτίζουν. Στη συνέχεια αναφέρθηκαν η προσφορά του δάσους (παραγωγή οξυγόνου, μείωση της διάβρωσης, ενίσχυση των υπόγειων υδάτων, μείωση της έντασης του ανέμου και του θορύβου, δυνατότητες αναψυχής – άθλησης κ.λπ.) και η ροή ενέργειας.  Επίσης, παρουσιάστηκαν οι σημαντικότερες απειλές των δασικών οικοσυστημάτων, και αναλύθηκαν οι αιτίες και οι συνέπειες μιας δασικής πυρκαγιάς. Τέλος, και ειδικά για τον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας, μας αναλύθηκαν οι δράσεις και τα έργα  που εφαρμόστηκαν-εκτελέστηκαν για την αποκατάσταση του Δρυμού μετά την πυρκαγιά του Ιουνίου του 2007.

Parnitha2

Β. Πρακτικό μέρος – Εργασία πεδίου: Ξενάγηση της ομάδας μας στον Εθνικό Δρυμό Πάρνηθας.

Οι μαθητές  εφοδιάστηκαν  με φάκελο που περιείχε  ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό. Η ξενάγηση περιέλαβε περιήγηση σε καμένο και άθικτο από πυρκαγιά φυσικό δασικό οικοσύστημα, μέσα από προκαθορισμένα μονοπάτια, ώστε να βιώσουν οι μαθητές το πραγματικό περιβάλλον.

Σε πρώτο στάδιο,  η ομάδα  επισκέφθηκε φυτώριο ελάτων, όπου εκεί ο υπεύθυνος μας περιέγραψε αναλυτικά τη συνήθη διαδικασία φύτευσης ενός ελάτου, και τον χρόνο που απαιτείται για τη δημιουργία ενός δάσους.

Σε δεύτερο στάδιο, η ομάδα μας ακολούθησε το μονοπάτι μελέτης,  όπου οι μαθητές μας υλοποίησαν συγκεκριμένες δραστηριότητες:

ΣτάσηΑναφορά στη γεωγραφία της περιοχής.
ΣτάσηΠαρατήρηση έργων αποκατάστασης που έχουν  πραγματοποιηθεί μετά την καταστροφή τον Ιούνιο του 2007. 
Στάση: Καταγραφή βλάστησης και  αναγνώριση των ειδών βλάστησης του Δρυμού, εκτίμηση ηλικίας διάφορων δέντρων.
Στάση: Παρατήρηση των μικροοργανισμών του εδάφους, παρατήρηση της πανίδας και καταγραφή ήχων τού δάσους. 

Parnitha3

Τέλος σε τρίτο στάδιο, η ομάδα μας επισκέφθηκε το ορειβατικό καταφύγιο στο Μπάφι, όπου ξεκουράστηκε, εξέφρασε  δημιουργικά τις εντυπώσεις της,  και συμπλήρωσε σχετικά με το θέμα φύλλα εργασίας.

 

…ό,τι έχω είναι για την Ελλάδα!

Programm_Page_1

 Συγχαρητήρια στους μαθητές μας (άξια η καλλιτεχνική φλέβα του 2ου και του 3ου τμήματος της Β΄ Τάξης) οι οποίοι ανέλαβαν σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, υποστήριξαν δυναμικά,  και έφεραν εις αίσιον πέρας την εορτή τού σχολείου μας για την επέτειο της 25ης Μαρτίου.

Programm_Page_2_3

Programm_Page_4

Το δε μήνυμά μας σαφέστατο:

Ο αγώνας ενός λαού για ελευθερία, ανεξαρτησία και δημοκρατία είναι συνεχής, ειδικά όταν πρόκειται για έναν λαό μικρό όπως ο δικός μας. Οι δυνάμεις,όμως, του έθνους είναι μεγάλες, και το έχει αποδείξει η ιστορία του και οι τόσες φορές που αγωνίστηκε εναντίον εχθρών πολυπληθών και δυνατών. Απόμένει στους απογόνους, όλους εμάς, να συνειδητοποιούμε τη σημασία της εθνικής μας πορείας και να επαγρυπνούμε, προκειμένου να διαφυλάττουμε, και με νέους αγώνες εφόσον  χρειαστεί, τα υψηλά ιδανικά της εθνικής ανεξαρτησίας και αξιοπρέπειας.

giorti1giorti2

giorti3

Στην οργάνωση της εορτής συνέβαλαν οι καθηγητές: Γιολάντα Καραγιάννη (φιλόλογος), Σαλώμη Παναγιωτίδου (γυμνάστρια) και Τσολάκης Γιώργος (βιολόγος).

giorti4A

giorti4B

Εδώ μπορείτε να βρείτε την παρουσίαση powerpoint της παράστασής μας, και στον ακόλουθο σύνδεσμο  https://www.mediafire.com/folder/5rxy3p8f49s1l/25th_March_2015, τα τραγούδια (σε mp3) που αξιοποιήσαμε.

Ετικέτες:

Εκπαιδευτικός περίπατος στη Λίμνη Μαραθώνα.

Marathon1

Με σύμμαχο μια ανάπαυλα του βροχερού καιρού, το σχολείο μας πραγματοποίησε σήμερα τον προγραμματισμένο εκπαιδευτικό περίπατο στη Λίμνη του Μαραθώνα. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φράγματος Μαραθώνα, όπου εκτίθενται εντυπωσιακά εργαλεία, χρηστικά αντικείμενα και διασωθέντα αρχεία από την κατασκευή του φράγματος, και ακολούθως στη Λέσχη του Φράγματος, παρακολουθήσαμε βιντεοπροβολή κινηματογραφικού υλικού από τα αρχεία της αμερικανικής τεχνικής εταιρείας ULEN, σχετικά με τις εργασίες κατασκευής του φράγματος του Μαραθώνα και άλλες συναφείς εργασίες για την υδροδότηση  της πρωτεύουσας κατά την τρίτη δεκαετία του 20ου αιώνα (1926-1929). Ο περίπατός μας έκλεισε με τη χαλαρωτική παρατήρηση του υδάτινου τοπίου και της  ορνιθοπανίδας του.

Marathon2

 

Φό-ΡΑ Stop!

Την περασμένη Πέμπτη, στις 5 Φεβρουαρίου 2015, το σχολείο μας δέχτηκε μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο πλαίσιο της κοινωνικής δράσης Φό-ΡΑ Stop, ως παράπλευρη δραστηριότητα της παράστασης “Το Τρίτο Κύμα” που παρακολούθησαν οι μαθητές μας τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Η Δανάη Κατσαμένη και ο Σαμουήλ Ακινόλα, δύο νέοι ηθοποιοί, βρέθηκαν μέσα στο χώρο του θεάτρου και μίλησαν με τα παιδιά της Α΄ και Β΄ Λυκείου για τον φόβο και τον ρατσισμό, αλλά κυρίως άκουσαν προσωπικές ιστορίες που συγκίνησαν και προβλημάτισαν όλους τους παρευρισκόμενους. Το δίωρο που αντιστοιχούσε στην κάθε τάξη αποδείχθηκε, σύμφωνα με τα λεγόμενα των παιδιών, “από τα πιο συναρπαστικά βιωματικά μαθήματα” που έχουν ποτέ παρακολουθήσει.

ΦΟ-ΡΑ STOP

Από την πενθήμερη εκδρομή της Γ΄Τάξης στη Ρόδο (8-13 Δεκεμβρίου 2014).

Kallithea

Rodos2

Rodos3

Τοπικός διαγωνισμός για το EUSO 2015.

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014 διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του ΕΚΦΕ Νέας Ιωνίας και του 3ου  ΓΕΛ Νέας Ιωνίας ο τοπικός διαγωνισμός για την επιλογή μαθητών που θα συμμετάσχουν στην 13η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών-EUSO 2015. 

EUSO2015 (1)

Την ομάδα μαθητών (Νανούση Σοφία, Μούρτος Παντελεήμων,  Στεφανίδου Αγγελική και Πλιάκου Δήμητρα) της Β΄Τάξης του Λυκείου μας “προπόνησαν” οι καθηγητές Λιάπης Γεώργιος (φυσικός), Τσιρώνης Αριστογείτων (χημικός) και Τσολάκης Γεώργιος (βιολόγος).

DSCN3518

 Ευχόμαστε καλά αποτελέσματα στην ομάδα μας!

EUSO2015 (2)

 

Ετικέτες:

“Εμένα με νοιάζει!”

polytexneio1

Στιγμιότυπα από την εορτή μας για την Εξέγερση του Πολυτεχνείου:

giorti1

giorti2

giorti3

polytexneio2

Λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα και τους συντελεστές της εκδήλωσης, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Οι πολιτιστικοί περίπατοί μας στο αθηναϊκό κέντρο (13 Νοεμβρίου 2014)…

Κοραή 4, Χώρος Ιστορικής Μνήμης 1941 – 1944 [www.korai4.gr]

Κοραή4

DSC01343

IMG_20141113_113755[1]

 

... Επιστήμη, Τέχνη & Μαθηματικά στο Μουσείο Ηρακλειδών.

 

DSC00032

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση