“Σημερινός Μαθητής – Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου”: Έπαινος στο σχολείο μας.

Omilia

EpainosDiktyou

Επισκόπηση & Υλικό από το Πολιτιστικό Πρόγραμμα της Β΄Τάξης.

Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων του ΥΠ.Π.Ε.Θ για το Σχολικό Έτος 2015-2016 (Αρ. Πρωτ. 178852/ΓΔ4/06-11-2015) υλοποιήθηκε στο 3ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας, μετά από την έγκριση του Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας (Αρ.Πρωτ. Φ.22.7/23204/18-12-2015) καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα: Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας.

Στο πρόγραμμα, διάρκειας πέντε μηνών, συμμετείχαν σαράντα πέντε μαθητές της Β΄ τάξης και τέσσερις εποπτεύοντες καθηγητές.

OI  ΣΚΟΠΟΙ

  1. Η ανάδειξη της πολυλειτουργικότητας των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων ως εκπαιδευτικού θεσμού και ως παράγοντα μέσω του οποίου προωθείται και διευρύνεται η διαδικασία της πολιτικής κοινωνικοποίησης των μαθητών.
  2. Η εκμάθηση αξιών, ιδεών και προτύπων συμπεριφοράς, όπως η ατομική και η συλλογική ευθύνη, η κοινωνική συμμετοχή και δράση, η κριτική και ο διάλογος, η συνεργασία και η αμοιβαιότητα, η αλληλεγγύη και η κοινωνική συνοχή.
  3. Η διαμόρφωση “πολιτικής συνείδησης”, δηλαδή να αποκτήσουν οι μαθητές επίγνωση ότι για να αλλάξει ο ατομικός βίος πρέπει πρώτα να αλλάξει ο δημόσιος βίος.
  4. Η ενίσχυση της ιδέας περί της “κοινωνίας των πολιτών”.
  5. Η περαιτέρω ανάπτυξη των νοητικών, κοινωνικών και τεχνικών δεξιοτήτων τους.

OI  ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον ρόλο, τις αρμοδιότητες και τις λειτουργίες των θεσμικών οργάνων τής Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
  2. Να καταστούν κοινωνοί του Μνημονίου Συνεννόησης για το τριετές πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας που έχει ως σκοπό τη στήριξη και σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας.
  3. Να κατανοήσουν τη θέση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και τη σχέση της χώρας μας με τους ευρωπαίους εταίρους της.
  4. Να ευαισθητοποιηθούν στο ζήτημα της εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση.

Σημείωση: Συμπεριλαμβανόταν επίσης ο στόχος της γνωριμίας με την κουλτούρα των Βέλγων και της πόλης των Βρυξελλών, ο οποίος δεν επετεύχθη κατόπιν ματαίωσης του εκπαιδευτικού ταξιδιού στις Βρυξέλλες για λόγους ασφαλείας.

H  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

  • Ομαδοσυνεργατική μέθοδος.
  • Έρευνα τεκμηρίων.
  • Ανάλυση περιεχομένου.

Σημείωση: Δεν αξιοποιήθηκε η συμμετοχική παρατήρηση λόγω της ματαίωσης του εκπαιδευτικού ταξιδιού στις Βρυξέλλες.

OI  ΔΡΑΣΕΙΣ

  1. Έρευνα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο για το χρονικό της διαπραγμάτευσης μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και ευρωπαϊκών θεσμών από την επομένη του Δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 έως 19ης Αυγούστου 2015, ημέρα υπογραφής του μνημονίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  2. Έρευνα, συλλογή και επεξεργασία δημοσιοποιημένων άρθρων και ολοκληρωμένων προγραμμάτων για τις εναλλακτικές προτάσεις-λύσεις εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση.
  3. Συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης, Europe Direct του ΕΛΙΑΜΕΠ σχετικά με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
  4. Ανάλυση του περιεχομένου του Τρίτου Μνημονίου.
  5. Συνεντεύξεις από διάφορους επιχειρηματίες στο εμπορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τις επιπτώσεις του τρίτου μνημονίου στις επιχειρήσεις τους και γενικότερα στην αγορά δραστηριοποίησής τους. Οι συνεντεύξεις παραχωρήθηκαν σε μαθητές που συμμετείχαν στο πολιτιστικό πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής εκδρομής τους στη Θεσσαλονίκη από 19/4/2016 έως 22/4/2016.

Σημείωση: Δεν πραγματοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες επισκέψεις-ξεναγήσεις-ομιλίες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και η προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ως παιχνίδι ρόλων ειδικά για εφήβους) στο Parlamentarium, από 18 έως 22/4/2016, λόγω της ματαίωσης του εκπαιδευτικού ταξιδιού στις Βρυξέλλες.

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

 Οι μαθητές παρέδωσαν πολυσέλιδη εργασία, αποτελούμενη από τέσσερα κεφάλαια και τρία παραρτήματα: 

Κεφάλαιο 1οΚεφάλαιο 2οΚεφάλαιο 3ο, και Κεφάλαιο 4ο,

Παράρτημα_AΠαράρτημα_B, και Παράρτημα_Γ .

 

H  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

  1. Ομιλία-παρουσίαση από ομάδα μαθητών για:
  • το χρονικό της διαπραγμάτευσης,
  • τις αρμοδιότητες, τις λειτουργίες και την οργανωτική δομή των θεσμικών οργάνων τής Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που συμμετείχαν στη διαπραγμάτευση. {το συνοδευτικό powerpoint της παρουσίασης: εδώ}
  1. Προβολή βιντεοσκοπημένου δρώμενου στο οποίο μαθητές αναδεικνύουν τις σημαντικότερες κατά τη γνώμη τους διατάξεις του Μνημονίου και τις πιο γνωστές διατυπωμένες προτάσεις-λύσεις εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση.

  2. Προβολή επιλεγμένων συνεντεύξεων από επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης.

 

Η ομάδα μας:

ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑΑΝΘΗ ΕΥΓΕΝΙΑΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΓΑΒΑΛΑΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ, ΓΙΑΓΚΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΣΤΑΥΡΩΤΗΔΑΚΤΥΛΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΗΡΩ-ΒΑΡΒΑΡΑ, ΘΕΟΛΟΓΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΙΜΠΑΜΠΙ ΧΑΣΙΜ, ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΚΑΛΕΜΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ, ΚΑΜΙΝΙΩΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΜΠΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΚΑΜΠΕΡΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΚΑΠΠΟΣ-ΤΣΑΛΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΥΤΥΧΙΑ, ΚΑΡΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΚΕΜΑΒΟΡ ΑΛΕΞΙΟΣ, ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΚΟΥΤΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, ΚΡΙΣΤΙ ΣΑΜΠΡΙΝΑ, ΛΑΛΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΛΙΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΛΟΥΚΙΔΗΣ ΣΠΥΡΟΣΜΑΡΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΥΡΟΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ, METΣΕ ΙΩΑΝΝΑ, ΜΙΧΑΗΛ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΜΟΤΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΜΟΥΧΤΟΥΡΗ ΘΕΟΦΑΝΙΑ, ΜΠΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΜΥΛΩΝΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΝΟΡΡΑ ΜΑΡΙΑ, ΠΑΝΤΑΚΗ ΑΝΝΑ, ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΡΟΚΚΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΡΟΥΣΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ, ΣΟΥΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΣΠΕΤΣΙΕΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΤΖΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΤΖΟΥΡΟΣ ΙΑΣΩΝ, ΦΕΙΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ – ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ, ΧΑΝΤΖΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΧΡΥΣΙΚΟΥ ΣΑΒΒΟΥΛΑ.

[Από τα τμήματα: Β1, Β2, Β3 και Β4]

Omada Politistikou

Επιβλέποντες καθηγητές: Δεβετζίδης Γεώργιος, Τσολάκης Γεώργιος, Δρόσου Κλειώ, Τσιρώνης Αριστογείτων.

Στιγμιότυπα από την παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος της Β΄Τάξης.

Parousiasi1

Parousiasi2

Parousiasi3

Yliko

 

Ασχολήθηκαν με εμάς:

Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος.

Afissa politistikou

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Λυκείου μας (Δεμιρδεσίου 121, Νέα Ιωνία) θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Μαΐου 2016, ώρα 11:00 η επίσημη παρουσίαση του καινοτόμου  πολιτιστικού προγράμματος Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από μαθητές της Β΄ τάξης στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για το σχολικό έτος 2015-2016.

Ανάμεσα στους στόχους του προγράμματος συμπεριλαμβάνονταν:

  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον ρόλο, τις αρμοδιότητες και τις λειτουργίες των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
  2. Να καταστούν κοινωνοί του Μνημονίου Συνεννόησης για το τριετές πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας.
  3. Να κατανοήσουν τη θέση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη σχέση της με τους ευρωπαίους εταίρους.
  4. Να ευαισθητοποιηθούν στο ζήτημα της εξόδου της χώρας από την οικονομική κρίση.

Prosklisi politistikou

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Mouseio 1

Mouseio2

Mouseio3

Από την εορτή για την “25η Μαρτίου 1821” στο Λύκειό μας.

elytis intro

Orchestra&Afigites

Programma1Programma2Programma3

Theatriko1

Orchestra&Afigites2

Theatriko2

Xoreftiko

Με λένε…ΕΞΕΓΕΡΣΗ!

Afhghtes

Exegersi1

Exegersi2

Exegersi3

Exegersi4

Exegersi6

Exegersi5

28η Οκτωβρίου 1940: Το βροντερό “ΟΧΙ” των Ελλήνων.

BronteroOXI 1

BronteroOXI 2

BronteroOXI 3

20151028 Shmaia

Όλοι μας μπορούμε να βοηθήσουμε!

1801661

Για τους πρόσφυγες που στεγάζονται στη γειτονιά μας, στο κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου, από τη Διεύθυνση & το Σύλλογο Καθηγητών του σχολείου μας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, αποφασίστηκαν:

1. Η συλλογή υλικών και προϊόντων πρώτης ανάγκης (βλ. λίστα εδώ), καθώς και

2. Η οργάνωση ομάδων εθελοντών, οι οποίες θα συνδράμουν εκτός σχολικού προγράμματος τις ομάδες υποδοχής προσφύγων που δραστηριοποιούνται στο Στάδιο.

 Η αμέριστη συμπαράσταση & κατανόηση είναι δεδομένες! Ας βοηθήσουμε όλοι μας όπως μπορούμε.

Η Διεύθυνση & ο Σύλλογος Καθηγητών του 3ου Ημερήσιου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας.

Η 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο σχολείο μας.

Το πρόγραμμά μας ξεκίνησε με 2 προβολές. Περίπου 250 μαθητές, στην αίθουσα του θεάτρου παρακολούθησαν την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ενώ περίπου 30 μαθητές, στην 1η αίθουσα προβολών του σχολείου μας, παρακολούθησαν την αντιρατσιστική δραματική ταινία 12 Χρόνια Σκλάβος του σκηνοθέτη Steve McQueen.

Proboles 5-10-2015

Στη συνέχεια οργανώθηκαν πρωταθλήματα στους χώρους του σχολείου:

Μπάσκετ: συμμετείχαν ομάδες 3 εναντίον3 και 5 εναντίον 5. Νικήτρια ομάδα ανακηρύχθηκε η ομάδα με την εξής σύνθεση μαθητών: Κλάρας Αντώνιος, Κιούσης Νικόλαος, Παντούλας Δημήτριος, Σερβίου Σταμάτης και Παπαδάτος Χρήστος. Υπεύθυνος καθηγητής στην οργάνωση και επίβλεψη, ο Κος Δεβετζίδης Γεώργιος.

Basket 5-10-2015

Πιγκ-Πογκ: Συμμετείχαν 40 μαθητές, και κατόπιν κλήρωσης έπαιξαν ένας εναντίον ενός. Νικητής ανακηρύχθηκε ο μαθητής Μουχτούρης Αναστάσιος. Υπεύθυνος καθηγητής στην οργάνωση και επίβλεψη, ο Κος Γιαμπίλης Ισίδωρος.

PingPong 5-10-2015

Βόλλεϋ: Οργανώθηκαν ομάδες αγοριών και κοριτσιών, και  διεξήχθησαν αγώνες μεταξύ τους. Νικήτρια ομάδα ανακηρύχθηκε η ομάδα των κοριτσιών της Γ΄ Λυκείου. Υπεύθυνος καθηγητής στο βόλλεϋ η Κα Παναγιωτίδου Σαλώμη.

Volley 5-10-2015

Η όλη ευθύνη της οργάνωσης για τη συγκεκριμένη ημέρα δραστηριοτήτων ανήκε στον υποδιευθυντή του Λυκείου μας, Κο Μιχελιουδάκη Απόστολο, και στην καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Κα Παναγιωτίδου Σαλώμη.

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση