ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Στο Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2024-25 υλοποιήθηκαν δειγματικές διδασκαλίες από εκπαιδευτικούς του σχολείου στα τμήματα Α1, Α6, Β4 και Β6 και Γοπ1 και Γοπ2 με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καινοτόμων πρακτικών. Οι εκπαιδευτικοί κ. Βλάχου Κρ., κ. Δελιόπουλος Γ., κ. Κιτσιούλη Δ., κ. Παγκάκου Ά. και κ. Τζώτζη Γιαν. σε συνεργασία με τους συντονιστές ειδικότητας και τάξεων και του Συμβούλους Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν διδασκαλίες στα Αρχαία, στη Φιλοσοφία, στην Ιστορία και στην Οικονομία τις οποίες παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τόσο οι μαθητές όσο και συνάδελφοι εκπαιδευτικοί της ομάδας τάξεων/ειδικοτήτων.
Συγκεκριμένα η κ. Βλάχου δίδαξε την αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα από τη φιλοσοφία της Β’ Λυκείου αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και συνδέοντας τη φιλοσοφία με τη λογοτεχνία και ο κ. Δελιόπουλος τον β’ αόριστο στα αρχαία ελληνικά της Α’ Λυκείου χρησιμοποιώντας στον διαδραστικό πίνακα φύλλα εργασίας, δίνοντας παιγνιώδη χροιά στο μάθημα με τη χρήση σταυρόλεξου. Στο ίδιο κλίμα και η κ. Κιτσιούλη ενέπλεξε όλους τους μαθητές στη διδασκαλία του Ξενοφώντα και του Θουκυδίδη με τη δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού και τηλεπαιχνιδιού στα οποία συμμετείχαν όλοι παίζοντας με ενθουσιασμό. Η κ. Παγκάκου αξιοποιώντας τις δυνατότητες του canva (διαδικτυακό εργαλείο σχεδίασης γραφικών) παρουσίασε στους μαθητές της Β’ Λυκείου το αποτύπωμα των ελληνοιταλικών σχέσεων στον πολιτισμό ενεργοποιώντας τους μαθητές. Η κ. Τζώτζη μέσα από συννεφόλεξο, παιχνίδι αντιστοίχισης, διαγράμματα και άρθρα, εντόπισε με τους μαθητές τις διαφορές του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) και του κατά κεφαλήν ΑΕΠ και τις αδυναμίες που παρουσιάζουν ως δείκτες οικονομικής ευημερίας και βιοτικού επιπέδου, κάνοντας μια προσπάθεια διαθεματικής προσέγγισης του θέματος και αξιοποίησης της ανεστραμμένης τάξης.
Μετά την ολοκλήρωση των διδασκαλιών ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των εκπαιδευτικών για τις καλές πρακτικές που χρησιμοποιήθηκαν αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης των ποικίλων διδακτικών και παιδαγωγικών ζητημάτων που προκύπτουν κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων στο σχολείο.






