Μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, συντελεστές βαρύτητας και υπολογισμός μορίων για την εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αριθ. Φ253/28934/Β6/21-3-2006
Όπως τροποποιήθηκε με την Φ.253/31328/Β6/11-3-2008 (ΦΕΚ497/Β/20-3-2008), την  Φ.253/11152/Β6/2-2-2009 (ΦΕΚ 210/Β/9-2-2009), την Φ.253/4240/β6/19-4-2010 (ΦΕΚ 546/τ.Β/546/29-4-2010) και την Φ.253/68528/Β6/14-6-2010 (ΦΕΚ918/Β/24-6-2010)

Άρθρο 3

Μαθήματα Αυξημένης Βαρύτητας

1. Για την επιλογή των εισαγομένων στις σχολές και στα τμήματα που είναι ενταγμένα σε κάθε ένα από τα ανωτέρω επιστημονικά πεδία λαμβάνονται υπόψη ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί πρόσβασης των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας, όπως προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις της Υπουργικής Απόφασης που εκδίδεται βάσει των διατάξεων της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν2909/2001.

2. Τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο είναι:

Ι. Για το Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών

α) Αρχαία Ελληνικά (υποχρεωτικό μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης)
β) Ιστορία (υποχρεωτικό μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης)

ΙΙ. Για το Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών

α) Μαθηματικά (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης)
β) Φυσική (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης).

ΙΙΙ. Για το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας

α) Βιολογία (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης)
β) Χημεία (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης).

ΙV. Για το Επιστημονικό Πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης)
β) Φυσική (υποχρεωτικό μάθημα της θετικής κατεύθυνσης και των δύο κύκλων της τεχνολογικής κατεύθυνσης).

V. Για το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης

α) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (μάθημα επιλογής για όλες τις κατευθύνσεις)
β) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (μάθημα γενικής παιδείας).

3. Για τον προσδιορισμό των μορίων των υποψηφίων που δεν έχουν βαθμό πρόσβασης στο ένα ή και στα δύο από τα ανωτέρω κατά περίπτωση μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, επειδή προέρχονται από κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές στις οποίες ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας των τεσσάρων πρώτων Επιστημονικών Πεδίων του άρθρου 3 της παρούσας, λαμβάνονται υπόψη οι βαθμοί των παρακάτω κατά περίπτωση μαθημάτων γενικής παιδείας της τελευταίας τάξης του Ενιαίου Λυκείου αντιστοίχως:

Ι. Για το Επιστημονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών:

α) Νεοελληνική Γλώσσα
β) Ιστορία

ΙΙ. Για το Επιστημονικό Πεδίο Θετικών Επιστημών

α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
β) Νεοελληνική Γλώσσα.

ΙΙΙ. Για το Επιστημονικό Πεδίο Επιστημών Υγείας

α) Βιολογία
β) Νεοελληνική Γλώσσα

ΙV. Για το Επιστημονικό Πεδίο Τεχνολογικών Επιστημών

α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής
β) Νεοελληνική Γλώσσα

Άρθρο 4

Συντελεστές βαρύτητας − τρόπος υπολογισμού μορίων

1. Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις σχολές και τα τμήματα του άρθρου 1 της παρούσας ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας του Γενικού βαθμού πρόσβασης, των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας, των ειδικών μαθημάτων και των πρακτικών δοκιμασιών ως ακολούθως:

α) Οκτώ (8) για το γενικό βαθμό πρόσβασης.

β) Ένα κόμμα τρία (1,3) για το πρώτο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας για κάθε επιστημονικό πεδίο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

γ) Μηδέν κόμμα επτά (0,7) για το δεύτερο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας για κάθε επιστημονικό πεδίο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας.

δ) Στην περίπτωση που λαμβάνονται υπόψη οι βαθμοί των μαθημάτων γενικής παιδείας, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 3 της παρούσας ο συντελεστής βαρύτητας για το μάθημα που αντικαθιστά το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι μηδέν κόμμα εννέα (0,9) και γι’ αυτό που αντικαθιστά το δεύτερο μηδέν κόμμα τέσσερα (0,4).

ε) Προκειμένου για τα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός ή περισσοτέρων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

i. Δύο (2) για τα τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:

− «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»
− «Αρμονία» και «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων»

ii. Δύο (2) για τα τμήματα:

− Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών
− Μετάφρασης και Διερμηνείας Κατεύθυνσης Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου
− Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.

iii. Ένα (1) για το τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Ιωαννίνων για το οποίο απαιτείται εξέταση στο ειδικό μάθημα «Ελεύθερο Σχέδιο» και για όλες τις λοιπές σχολές και τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη των περιπτώσεων i και ii του παρόντος εδαφίου.

2. Για τον υπολογισμό των μορίων κάθε υποψηφίου λαμβάνονται υπόψη:

α) το άθροισμα των γινομένων του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης και των βαθμών πρόσβασης των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100). Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται αναλόγως και στην περίπτωση αντικατάστασης των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με μαθήματα Γενικής Παιδείας σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης.

β) προκειμένου για σχολές ή τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών, στο σύνολο μορίων του προηγούμενου εδαφίου προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο οικείο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

i. Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην αντίστοιχη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου. Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων.
Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα.
Στην περίπτωση που υποψήφιος έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii. Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες − αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση δεκάτου.

3. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος κατεύθυνσης, γενικής παιδείας ή επιλογής που επέλεξε να εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).

4. Για τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού των μορίων επιλογής των υποψηφίων που είναι κάτοχοι της βεβαίωσης της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του ν. 2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 2909/2001, την οποία έχουν αποκτήσει το σχολικό έτος 2004−2005 και πριν και για άλλα θέματα εφαρμόζονται οι διατάξεις της υπ’ αριθμ. Φ253/β6/1340 (ΦΕΚ 565 Β) 15.5.2001 Υπουργικής Απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί και ισχύει.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΠΕΔΙΩΝ

Φ.251/143338/Β6/18-11-2009 ΥΠΔΒΜΘ

ΘΕΜΑ: Ενημέρωση μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ σχετικά:
α) με τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας και των επιστημονικών πεδίων.
β) με την πρόσβαση τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το 10% των θέσεων εισακτέων (χωρίς εξετάσεις).

Α)   Σύμφωνα  με  την αριθμ.  Φ253/28934/Β6/30-3-2006(ΦΕΚ 391   Β’) Υπουργική Απόφαση με θέμα «Πρόσβαση των κατόχων απολυτηρίου Ενιαίου Λυκείου ή άλλου τύπου Λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, υπενθυμίζουμε τα ακόλουθα:

1) α. Από το σχολικό έτος 2005-2006 τα μαθήματα της τελευταίας τάξης των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, στα οποία εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές όλων των κατευθύνσεων ορίστηκαν σε έξι (6).Στα ίδια μαθήματα θα εξετασθούν και οι απόφοιτοι οι οποίοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων: Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Βιολογία και Φυσική.

β. Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που ο υποψήφιος θα επιλέξει να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης που σας έχει σταλεί και συνοπτικά στον παρακάτω πίνακα:

ΕΠ.ΠΕΔΙΟ :
Ανθρωπιστικών,
Νομικών και
Κοινωνικών
Επιστημών
2° ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Θετικών
Επιστημών
3° ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Επιστημών
Υγείας
ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Τεχνολογικών
Επιστημών
ΕΠ.ΠΕΔΙΟ:
Επιστημών Οικονομίας & Διοίκησης
(1,3) Αρχαία
Ελληνικά
(Θεωρητικής)
(1,3) Μαθηματικά (Θετικής,
Τεχν/κής)
(1,3) Βιολογία (Θετικής) (1,3) Μαθηματικά
(Θετικής,
Τεχνολογικής)

(1,3)Αρχές Οικονομικής Θεωρίας(Ε)
(0,7) Ιστορία
(Θεωρητικής)
(0,7)Φυσική (Θετικής,
Τεχν/κής)
(0,7)Χημεία (Θετικής) (0,7) Φυσική
(Θετικής,
Τεχνολογικής)
(0,7) Μαθηματικά    & Στοιχεία Στατιστικής (ΓΠ)
Μαθήματα Γενικής Παιδείας της Γ’ Λυκείου που αντικαθιστούν τα
παραπάνω μαθήματα αυξημένης βαρύτητας αντίστοιχα κατά
επιστημονικό πεδίο για όσους υποψήφιουςπροέρχονται από
κατευθύνσεις διαφορετικές από αυτές στις οποίες ανήκουν τα
μαθήματα αυξημένης βαρύτητας:
(0,9 Νεοελλ.
Γλώσσα (ΓΠ)
(0,9) Μαθηματικά
& Στοιχεία
Στατιστικής (ΓΠ)
(0,9)   Βιολογία
(ΓΠ)
(0,9)   Μαθηματικά
& Στοιχεία
Στατιστικής (ΓΠ)
(0,4) Ιστορία (ΓΠ) (0,4) Νεοελληνική
Γλώσσα (ΓΠ)
(0,4)Νεοελ
Γλώσσα (ΓΠ)
(0,4) Νεοελλ.
Γλώσσα (ΓΠ)

γ. Αν τα επιστημονικά πεδία που προτίθεται να επιλέξει ο υποψήφιος έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάστηκε (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει 3° και 4° επιστημονικό πεδίο, όπου τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα μαθήματα της κατεύθυνσης του), τότε ο υποψήφιος αυτός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας οποιοδήποτε από τα τέσσερα επιλεγόμενα μαθήματα γενικής παιδείας.

Στην αντίθετη περίπτωση (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει το 1° και 2° επιστημονικό πεδίο) ο μαθητής αυτός θα πρέπει να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας εκείνο από τα τέσσερα επιλεγόμενα, το οποίο μαζί με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 1ου επιστημονικού πεδίου (που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ιστορία Γενικής Παιδείας), όπως φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα και αναφέρεται στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης.

δ. Εφόσον ο υποψήφιος προτίθεται να επιλέξει το 5° επιστημονικό πεδίο, το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας το οποίο πρέπει να επιλέξει και να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Επιπλέον ο υποψήφιος πρέπει να επιλέξει και να εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο και στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής θεωρίας. Σε αυτή την περίπτωση τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι επτά (7).

Κανένας υποψήφιος δεν μπορεί να δηλώσει το 5° επιστημονικό πεδίο αν δεν έχει εξετασθεί ή δεν έχει δηλώσει ότι θα εξετασθεί σε πανελλαδικό επίπεδο στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού.

2. Οι υποψήφιοι (είτε με το 90% είτε με το 10% των θέσεων εισακτέων) οι οποίοι απέκτησαν ή θα αποκτήσουν τη ΒΕΒΑΙΩΣΗ της παραγράφου 13 του άρθρου 1 του Ν2525/1997, όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν2909/2001 από το σχολικό έτος 2007-2008 και μετά και επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Σχολές ή Τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο (2) επιστημονικά πεδία ως εξής:

α. Αν ενδιαφέρονται για σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου, τότε έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε από τα πέντε επιστημονικά πεδία αρκεί να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου ή στα μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν, όπως αυτά φαίνονται στον πίνακα με τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο και αναφέρονται στο άρθρο 3 της απόφασης που σας έχουμε διαβιβάσει, π.χ. ο υποψήφιος θεωρητικής κατεύθυνσης μπορεί να δηλώσει το 1° επιστημονικό πεδίο αφού τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού είναι μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάσθηκε σε εθνικό επίπεδο.

Για να δηλώσει π.χ το 3° επιστημονικό πεδίο πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας που αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του πεδίου αυτού, τα οποία για το 3° επιστημονικό πεδίο είναι η Βιολογία γενικής παιδείας και η Νεοελληνική Γλώσσα.

β. Αν επιλέξουν δύο επιστημονικά πεδία, τότε το ένα τουλάχιστον θα έχει μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν το σχολικό έτος που απέκτησαν την ανωτέρα Βεβαίωση, Για το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα επιλέξουν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του επιστημονικού πεδίου είτε είναι μαθήματα κατεύθυνσης, είτε είναι μαθήματα γενικής παιδείας που τα αντικαθιστούν, όπως φαίνεται στον πίνακα και αναφέρεται στο άρθρο 3 της Υπουργικής Απόφασης

Για παράδειγμα, αν υποψήφιος τεχνολογικής κατεύθυνσης δηλώσει δύο επιστημονικά πεδία εκ των οποίων το ένα είναι το 4° που έχει ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, τα οποία είναι μαθήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης και το δεύτερο είναι το 1° πεδίο, τότε ο υποψήφιος αυτός πρέπει να έχει εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στα μαθήματα γενικής παιδείας «Νεοελληνική Γλώσσα» και «Ιστορία».

3. Η επιλογή από τους μαθητές του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας που επιθυμούν να εξεταστούν σε πανελλαδικό επίπεδο ή του μαθήματος επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» που επιθυμούν να εξεταστούν επίσης σε πανελλαδικό επίπεδο γίνεται με ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ που υποβάλλουν στο Λύκειο, κατά το χρονικό διάστημα από 1 μέχρι 20 Φεβρουαρίου του έτους εξέτασης. Επειδή η 20η Φεβρουαρίου 2010 είναι ημέρα Σάββατο η Αίτηση – Δήλωση θα υποβληθεί ως και τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου.

Πιο αναλυτικά   όλοι οι, μαθητές   που θα υποβάλουν από 1 ως 22 Φεβρουαρίου 2010 αίτηση – δήλωση στο σχολείο τους θα δηλώνουν :

–  το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας που θα εξεταστούν 7εανελλαδικά

–  αν θα εξεταστούν πανελλαδικά και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

–   αν θα εξεταστούν σε  κάποιο/α από τα ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες,  σχέδια, μουσική)

–  αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τις Στρατιωτικές ή/και Αστυνομικές Σχολές (δεν έχουν δικαίωμα οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΓΕΑ)

– αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για tic Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού

– αν επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).

Οι απόφοιτοι υποβάλλουν επίσης ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ στο ίδιο χρονικό διάστημα στην οποία θα δηλώνουν επί πλέον και την κατεύθυνση στα μαθήματα της οποίας επιθυμούν να εξετασθούν.

Η αίτηση – δήλωση θα αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ και θα μπορεί να εκτυπώνεται είτε από το Λύκειο είτε απευθείας από τον ίδιο τον υποψήφιο. Η υποβολή της θα γίνει στο Λύκειο ηλεκτρονικά με σχετικό πρόγραμμα που θα σας αποσταλεί. Για τον τρόπο και τη διαδικασία υποβολής της θα ενημερωθείτε μέσω νέας εγκυκλίου μας.

Οι απόφοιτοι που επιθυμούν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις υποβάλλουν την ΑΙΤΗΣΗ ΔΗΑΩΣΗ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Η αίτηση αυτή του υποψήφιου είναι δεσμευτική και δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση.

Αν υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος κατεύθυνσης, γενικής παιδείας ή επιλογής που επέλεξε να εξετασθεί σε εθνικό επίπεδο, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).

4. Από  το  ακαδημαϊκό   έτος  2006-07   και  μετά,  προϋπόθεση  για  τη  συμμετοχή υποψηφίου στις διαδικασίες επιλογής :

α) των Πανεπιστημίων, των Τ.Ε.Ι, της ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) των Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων είναι η επίτευξη από τον υποψήφιο Γενικού Βαθμού Πρόσβασης τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή η συγκέντρωση συνόλου μορίων τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή ή Τμήμα.

Για την καλύτερη κατανόηση αναφέρουμε το εξής παράδειγμα υποψηφίου που έχει δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο τις σχολές: i) «Φιλολογία Πάτρας», ii) «Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας» και iii) «Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης» που περιλαμβάνονται σε δυο επιστημονικά πεδία, στο 1° και στο 5°

i) Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στην «Φιλολογία Πάτρας» απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο υποψήφιος να έχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον δέκα χιλιάδες (10.000) μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή.

ii) Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στη Σχολή « Γερμανική Γλωσσά και Φιλολογία Αθήνας» α7οαιτείται να έχει πετύχει βαθμό τουλάχιστον δέκα (10) στο ειδικό μάθημα των Γερμανικών και επί πλέον να έχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να συγκεντρώνει 12.000 μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για τη συγκεκριμένη σχολή, αφού για την εισαγωγή στη Σχολή αυτή απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 2.

iii) Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στο Τμήμα «Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Θεσσαλονίκης» απαιτείται να έχει πετύχει βαθμό τουλάχιστον δέκα (10) στο ειδικό μάθημα και επί πλέον να έχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον δέκα (10) ή να συγκεντρώνει 11.000 μόρια που αντιστοιχούν στο μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για το συγκεκριμένο Τμήμα, αφού για την εισαγωγή στο Τμήμα αυτό απαιτείται και εξέταση ειδικού μαθήματος με συντελεστή 1.

β) των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας είναι να έχει  κριθεί   ικανός  για   τις  Σχολές  αυτές   κατά  τις  προκαταρκτικές      εξετάσεις   που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή.

γ) της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι να έχει κριθεί ικανός στις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για το σκοπό αυτό από τις ίδιες τις Σχολές αυτές και να έχει επιτύχει Γενικό Βαθμό Πρόσβασης τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού βαθμού ή να έχει συγκεντρώσει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων για κάθε Σχολή.

δ) των Τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι η επιτυχία βαθμού στο ειδικό μάθημα ίσου με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού. Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.

Β) Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3687/2008 (ΦΕΚ 159 Α’ 1-8-2008), το έτος 2010 μπορούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το ποσοστό θέσεων 10% (χωρίς νέες εξετάσεις) όσοι απέκτησαν βεβαίωση πρόσβασης τα έτη 2008 και 2009.


33217/26-3/2012
ΑΔΑ: Β4ΒΒ9-ΨΤΣ

ΘΕΜΑ : Γνωστοποίηση νομοθεσίας

Σας γνωστοποιούμε ότι δημοσιεύτηκε ο νόμος 4058/2012, (ΦΕΚ 63/ τ. Α’/ 22.3.2012), σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄).

Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις της παραγράφου 6, άρθρο 25 του ανωτέρω νόμου, δόθηκε παράταση, κατά δυο έτη (2012 και 2013), της ρύθμισης εισαγωγής των αποφοίτων Λυκείων σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την προηγούμενη βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η ρύθμιση προβλέπει, τη δυνατότητα εισαγωγής με τη διαδικασία του 10%, για τα ακαδημαϊκά έτη 2012-2013 και 2013-2014 και αφορά, σε κάθε περίπτωση, όσους πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ ή ημερησίων ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄), τα δυο αμέσως προηγούμενα έτη.

Αναλυτικότερα, με τη διαδικασία του 10%, θα μπορούν να εισαχθούν, στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 οι απόφοιτοι Λυκείου που πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ ή ημερησίων ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄) των ετών 2010 ή 2011. Αντιστοίχως, για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, θα έχουν δυνατότητα να εισαχθούν με τη διαδικασία του 10% οι απόφοιτοι Λυκείου που πήραν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ ή ημερησίων ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄), των ετών 2011 ή 2012.

Επίσης, με τις διατάξεις της παραγράφου 5, άρθρο 25 του ανωτέρω νόμου, δίνεται παράταση κατά ένα έτος της εφαρμογής της πρόσθετης προϋπόθεσης που εισήχθη με το άρθρο 27 Ν. 3879/2010 (ΦΕΚ 163 Α΄), κατά την οποία, για να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση οι απόφοιτοι των Εσπερινών Λυκείων με ειδική διαδικασία (στο οριζόμενο ποσοστό θέσεων) πρέπει να έχουν πλήρη φοίτηση και στις δύο τελευταίες τάξεις του Εσπερινού Γενικού Λυκείου ή Εσπερινά ΕΠΑΛ Ομάδα Β’ αντίστοιχα.

Σύμφωνα με της εισαγόμενη μεταβατική ρύθμιση, η ως άνω προϋπόθεση της πλήρους φοίτησης κατά τα δύο τελευταία έτη θα ισχύσει για όσους αποφοιτούν από Εσπερινό Γενικό Λύκειο ή Εσπερινά ΕΠΑΛ Ομάδα Β’ κατά το σχολικό έτος 2012-2013.

Παρακαλούνται οι κ.κ. Δ/ντές Δ.Ε. να προμηθευτούν το ως άνω ΦΕΚ ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου (www.et.gr) και στη συνέχεια να το προωθήσουν στους κ.κ. Διευθυντές όλων των τύπων Λυκείων προκειμένου να αναρτηθεί το σχετικό άρθρο στον πίνακα ανακοινώσεων προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.


Η νομοθεσία επιμελείται από τον
Σπυρίδωνa Κομιανό

Επίτιμο Διευθυντή του σχολείου μας