Φιλαναγνωσία – Συμμετοχή στο 9ο Διεθνές Συνέδριο του ΕΑΠ

  

Στιγμιότυπα από τη συμμετοχή του 3ου Γ.Λ.Ηρακλείου στο 9ο Διεθνές Συνέδριο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα από 23 έως 26 Νοεμβρίου 2017. Το σχολείο μας συμμετείχε στο πάνελ με θέμα : “Σχεδιασμός και αξιοποίηση ψηφιακών κοινοτήτων μάθησης για μια εξ αποστάσεως επικοινωνία / ευγενή άμιλλα σε ζητήματα φιλαναγνωσίας”. Η συμμετοχή μας είχε τίτλο : “Φιλαναγνωσία εξ αποστάσεως με μαθητές Λυκείου” και ομιλήτριες τις εκπαιδευτικούς Κλέλια Μπουραντά και Λένα Νικολιδάκη.
Ο χώρος της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του σχολείου μας , που κάθε χρόνο εμπλουτίζεται με δωρεές συμπολιτών μας, μας δίνει την ευκαιρία να υλοποιούμε δράσεις γύρω από το βιβλίο, την ανάγνωση & τη συν-ανάγνωσή του. Πράγματι σε μια εποχή που κατακλύζεται από την ψηφιακή, την αποστασιοποίηση από πνευματικά & εν γένει πολιτιστικά ενδιαφέροντα ποιότητας & ήθους, η ουσιαστική επαφή με το βιβλίο καθίσταται αναγκαία και είναι αλήθεια ότι η νέα γενιά παρά τα όσα της καταμαρτυρούν βρίσκει τον χρόνο να ασχολείται με έργα που ικανοποιούν ανάγκες της ψυχής κ΄του πνεύματός τους. Αξιοποιώντας τον πλούτο της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας &ανταποκρινόμενοι στην επιθυμία & τις προτιμήσεις των μαθητών & των μαθητριών μας οργανώνουμε πρωτοβουλίες φιλαναγνωσίας. Έτσι κατά το σχολικό έτος 2015-2016 με αφορμή το διαγωνισμό Eroica της Ευαγγ. Σχολής Νέας Σμύρνης, κινητοποιήσαμε τους μαθητές, οι οποίοι δανείστηκαν ένα εντυπωσιακό αριθμό βιβλίων, εκπόνησαν δεκάδες εργασίες σχετικά με τους λογοτεχνικούς ήρωες & προχώρησαν σε εικαστικές συνθέσεις εμπνευσμένες από τα λογοτεχνικά βιβλία τους. Τα πολλά βραβεία που κέρδισαν & κυρίως η ικανοποίηση που εξέφραζαν μετά την ανάγνωση & παρουσίαση των εργασιών τους μαρτυρούν την ποιότητα του όλου εγχειρήματος. Κατά το σχολικό έτος 2016-2017 συνεχίστηκε ο δανεισμός βιβλίων, η παρουσίαση τους στο μαθητικό κοινό με έμφαση στον τρόπο ανάλυσης του περιεχομένου κάθε βιβλίου. Εντυπωσίασε η άρτια παρουσίαση, η διεισδυτικότητα της εφηβικής ματιάς τους, συχνά το θάρρος της κριτικής που ασκούσαν απέναντι στα έργα & τους συγγραφείς. Εξάλλου η ανταπόκριση των μαθητών & μαθητριών μας ενισχύει τον παιδαγωγικό ρόλο μας, ενθαρρύνει την παρουσία μας, ώστε να αισθανόμαστε ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει περιθώριο ουσιαστικής αλληλοτροφοδότησης.  Παρουσίαση

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις Σχολείου. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *