Οι μαθητές του Γ5 γράφουν ποίηση

Με αφορμή το ποίημα του Κώστα Μόντη «Η Φυλακή»* στο μάθημα της «Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας» με τον Κ. Φουραδούλα, οι μαθητές κλήθηκαν να καταθέσουν τις σκέψεις τους στο παρακάτω ερώτημα:

Η παρούσα ποιητική σύνθεση είναι μια ποιητική αλληγορία και ο όρος «φυλακή» χρησιμοποιείται συμβολικά με τη δυνατότητα πολλαπλών προσεγγίσεων. Εσείς πώς νοηματοδοτείτε τον ανωτέρω όρο; Απαντώντας στο παραπάνω ερώτημα γράψτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας και όσον αφορά τη «φυλακή» της κοινωνικής αποστασιοποίησης και του εγκλεισμού που βιώνουμε ένα χρόνο τώρα λόγω της πανδημίας (Μάρτιος 2020 – Μάρτιος 2021).

Ακολουθεί το σχόλιο του Κ. Φουραδούλα για την ανταπόκριση των μαθητών:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ΄5 του 3ου ΓΕ.Λ. Χαϊδαρίου απάντησαν στην ερώτηση και τα κείμενά τους ακούστηκαν στη σύγχρονη ψηφιακή τάξη. Μετά από αυτήν την εμπλοκή τους ζήτησα να συμμετάσχουν σε μια “ποιητική σκυταλοδρομία” με θέμα τον εγκλεισμό και την κοινωνική απομόνωση που βιώνουμε όλοι μας αυτή τη μακρά περίοδο. Τους έδωσα μόνο έναν ενδεικτικό τίτλο: «Η φυλακή εντός μας». Συμμετείχαν έντεκα μαθητές γράφοντας στο chat αυθόρμητους /ξεκάρφωτους στίχους. Το μόνο που έκανα ήταν να τους καταγράψω και να τους “οργανώσω” σε ένα ενιαίο ποιητικό κείμενο χωρίς να προσθέσω ούτε μια λέξη δική μου. Το αποτέλεσμα που ακολουθεί είναι ενδιαφέρον και αποδεικνύει εκτός των άλλων την ψυχαναλυτική αλλά και την επικοινωνιακή /κοινωνικοποιητική δύναμη της ποίησης.

 

………………..

* Κώστα Μόντη – Η Φυλακή

Το χειρότερο δεν είναι

που μ’ έκλεισαν σ’ αυτή τη φυλακή

και πήραν τα κλειδιά κι έφυγαν,

μα που δεν ξέρω ως πού φτάνει η φυλακή μου,

που δεν ξέρω το περίγραμμά της,

για να κάνω επιτέλους

σαν άνθρωπος κι εγώ

μιαν απόπειρα αποδράσεως.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση