ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ |
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ |
1η συνάντηση
[Τετάρτη, 10.01.2024]
ΓΝΩΡΙΜΙΑ
ΧΩΡΙΣΜΟΣ σε ΟΜΑΔΕΣ |
- Γνωριστήκαμε μεταξύ μας και συζητήσαμε για τους τους λόγους συμμετοχής, αλλά και τις προσδοκίες από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα (μέσα από παιχνίδι).
- Παρακολουθήσαμε την Ιστορία της ‘Λέσχης Ανάγνωσης & του Συγγραφικού Εργαστηρίου του 3ου Γυμνασίου Θέρμης’.
- Μοιράστηκε το Τρίπτυχο 2023-2024 και παρουσιάστηκαν οι τρόποι επικοινωνίας (μέσω του ιστολογίου/blog και του μέιλ της Λέσχης).
- Χωριστήκαμε σε ομάδες γνωρίζοντας ο ένας τον άλλο καλύτερα (τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντά του). Ομάδες: 1. Λογοτέχνες – συγγραφείς – “βιβλιοφάγοι” / 2. Επιστήμονες – μαθηματικοί – γεωγράφοι / 3. Tech “freaks” – hackers – podcasters / 4. Οικολόγοι – Φυσιοδίφες / 5. Καλλιτέχνες – εικαστικοί [1η ειδική αποστολή]
|
2η συνάντηση
[Τετάρτη,
17.01.2024]
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΩΝ |
- Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν και ψήφισαν στην ολομέλεια τις ομάδες ‘Μυστικών Πρακτόρων’ [1η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες σχεδίασαν και αποτύπωσαν στο χαρτί ανά ομάδα το Λογότυπο της ομάδας.
- Οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τις ατομικές ‘Ταυτότητες Μυστικού Πράκτορα’ με τα δικά τους ψευδώνυμα (σε ατομικά καρτελάκια–λογότυπα).
- Παρουσιάστηκε και συζητήθηκε το φετινό project: «Ακαδημία Μυστικών Πρακτόρων»: ο κάθε ένας από μας (μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί) είναι μυστικός πράκτορας/ντετέκτιβ και θα καλείται να φέρει εις πέρας συγκεκριμένες ειδικές αποστολές.
- Η κάθε ομάδα φτιάχνει τη δική της Λίστα με Προτεινόμενα Βιβλία Μυστηρίου. [2η ειδική αποστολή]
|
3η συνάντηση
[Τετάρτη,
24.01.2023]
1ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν και ψήφισαν στην ολομέλεια τις Λίστες με Βιβλία Μυστηρίου [2η ειδική αποστολή]
- Παρουσιάστηκε το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα» (βιβλίο μαθητών της Λέσχης Ανάγνωσης 2018-2019)
- Διαβάσαμε απόσπασμα από το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα».
- Παρακολουθήσαμε οπτικοακουστικό υλικό σχετικό με το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα»
|
4η συνάντηση
[Τετάρτη,
31.01.2024]
1ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Οι μαθητές/τριες κατέγραψαν ανά ομάδα τις ερωτήσεις με θέμα τις Λέσχες Ανάγνωσης, τη Φιλαναγνωσία και το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα»: προετοιμασία για τη διαδικτυακή συνάντηση με τον Όμιλο-Λέσχη Ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Εχεδώρου των Διαβατών που θα πραγματοποιηθεί στην επόμενη συνάντηση.
- Διαβάσαμε αποσπάσματα από το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
|
5η συνάντηση
[Τετάρτη,
07.02.2024]
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
με άλλη Λέσχη Ανάγνωσης |
- Πραγματοποιήθηκε Διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές/τριες και τις εκπαιδευτικούς από τον Όμιλο-Λέσχη Ανάγνωσης του 2ου Γυμνασίου Εχεδώρου των Διαβατών που είχαν διαβάσει το ίδιο βιβλίο («Εκεί που άρχισαν όλα») και αξιοποίησαν το Εκπαιδευτικό Υλικό του βιβλίου που δανείστηκαν από τη Λέσχη και τη Βιβλιοθήκη του 3ου Γυμνασίου Θέρμης τον Δεκέμβριο.
- Στο πλαίσιο της διαδικτυακής συνάντησης έγινε συζήτηση-συνέντευξη μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, βασισμένη στις ερωτήσεις που είχαν προετοιμάσει ήδη ανά ομάδες οι μαθητές/τριες της Λέσχης.
- Ανταλλάξαμε ιδέες για την οργάνωση και λειτουργία των Λεσχών Ανάγνωσης, για τη Φιλαναγνωσία και το βιβλίο «Εκεί που Άρχισαν όλα». Επίσης συζητήσαμε με αφορμή την εποικοδομητική κριτική για το βιβλίο της Λέσχης και το εκπαιδευτικό πακέτο του.
|
6η συνάντηση
[Τετάρτη,
14.02.2024]
1ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Διαβάσαμε τα τελευταία αποσπάσματα από το 1ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Εκεί που άρχισαν όλα»
- Συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
|
7η συνάντηση
[Τετάρτη,
21.02.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Παρουσιάστηκε το 2ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» (της Ζ.Σαρή)
- Παρουσιάστηκε και συζητήσαμε το Ηλεκτρονικό υλικό των Εκδ.Πατάκη «100 χρόνια από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή και της Άλκης Ζέη». Παρακολουθήσαμε την Χρονογραμμή της ζωής της Ζ.Σαρή.
- Μελετήσαμε τα εξώφυλλα των διαφορετικών εκδόσεων του βιβλίου “Ο Θησαυρός της Βαγίας” και συζητήσαμε με αφορμή αυτά. [3η ειδική αποστολή]
- Ψηφίσαμε και συζητήσαμε το αγαπημένο εξώφυλλο
- Παρακολουθήσαμε σχετικά με το βιβλίο: βίντεο, αποσπάσματα από την παλιότερη τηλεοπτική σειρά και την πιο σύγχρονη θεατρική παράσταση και ακούσαμε τραγούδια της.
|
8η συνάντηση
[Τετάρτη,
06.03.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε έξι(6) ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε έναν(1) ήρωα(παιδί) του βιβλίου [4η ειδική αποστολή]
- Διαβάσαμε αποσπάσματα από το 2ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου. [“Ο Πορτοκαλής Ήλιος” σελ.11-20]
- Παρακολουθήσαμε την ανάγνωση με παράλληλη προβολή των αντίστοιχων σελίδων του Graphic Novel «Ο θησαυρός της Βαγίας».
- Σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά ξεκίνησαν το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά τους: σχεδίασαν σε χαρτί του μέτρου και φυσικές διαστάσεις το περίγραμμά και σημείωσαν τα εσωτερικά κι εξωτερικά χαρακτηριστικά του ήρωα [η διαδικασία συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε επόμενες συναντήσεις και παράλληλα με την ανάγνωση και εξέλιξη του μυθιστορήματος και του χαρακτήρα] [4η ειδική αποστολή]
|
9η συνάντηση
[Τετάρτη,
13.03.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Διαβάσαμε αποσπάσματα από το 2ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά… [4η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, ξεκίνησαν σε χαρτί του μέτρου τα «Crime Evidence Boards»: αφού τους μοιράσαμε σε φάκελο κομμένες τις ‘φωτογραφίες–στοιχεία για τη λύση του μυστηρίου’ τους ζητήσαμε να κάνει κάθε ομάδα τη δική της έρευνα κολλώντας και σημειώνοντας την πορεία της έρευνας στο δικό της «Crime Evidence Board» παράλληλα με την ανάγνωση. [η διαδικασία συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε επόμενες συναντήσεις και παράλληλα με την ανάγνωση και εξέλιξη του μυθιστορήματος και του χαρακτήρα] [5η ειδική αποστολή]
- [Οι φωτογραφίες-στοιχεία περιλάμβαναν: Άποψη της Αίγινας / Στο ναό της Αφαίας – δεξαμενή / Γενική άποψη ναού της Αφαίας / Σπίτι Χαλδαίων στη Βαγία / Σπίτι κυρά- Μαρίας Χαλδαίου / Πηγάδι Επισκοπή / Ελλάνιον όρος / Μπαούλο με λίρες / Σημειωματάριο Χανς / Φωτογραφία Χανς Σουλτς / Εκκλησία Αγίου Νεκταρίου στην Επισκοπή / Ελλάνιον Όρος / Εκκλησία των Τριών Ταξιαρχών ]
- Σε έναν χάρτη της Αίγινας σημειώνουν τα μέρη που επισκέπτονται τα πρόσωπα του βιβλίου και μαθαίνουν: α.) μέρη και στοιχεία της ιστορίας και του πολιτισμού της Αίγινας, β.) να ‘διαβάζουν’ και να ‘κινούνται’ πάνω σε χάρτη γεωγραφικό, γ.) να ‘διαβάζουν’ έναν χάρτη λογοτεχνικά = μέσα από τη ματιά των ηρώων της αφήγησης. [η διαδικασία συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε σε επόμενες συναντήσεις και παράλληλα με την ανάγνωση και εξέλιξη του μυθιστορήματος] [6η ειδική αποστολή]
|
10η συνάντηση
[Τετάρτη,
20.03.2024]
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ |
- Παρακολουθήσαμε ξενάγηση στην Έκθεση με τίτλο «Η ‘κρυφή γοητεία’ της πλαστογραφίας» [Fake [f]or real] που πραγματεύεται τις πλαστογραφίες ειδικότερα στην τέχνη.
- Συζητήσαμε τη σχέση της πλαστογραφίας με τους ‘μυστικούς πράκτορες’ και την αξιοποίησή της στα βιβλία μυστηρίου
|
11η συνάντηση
[Τετάρτη,
27.03.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Διαβάσαμε αποσπάσματα από το 2ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά… [4η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν τα «Crime Evidence Boards»… [5η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν τους χάρτες της Αίγινας… [6η ειδική αποστολή]
|
12η συνάντηση
[Τετάρτη,
10.04.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Διαβάσαμε αποσπάσματα από το 2ο Βιβλίο Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά… [4η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν τα «Crime Evidence Boards»… [5η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, συνέχισαν τους χάρτες της Αίγινας… [6η ειδική αποστολή]
|
13η συνάντηση
[Τετάρτη,
17.04.2024]
2ο ΒΙΒΛΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Ολοκληρώσαμε την Ανάγνωση του 2ου Βιβλίου Μυστηρίου: «Ο Θησαυρός της Βαγίας» και συζητήσαμε κυρίως πάνω στα στοιχεία μυστηρίου του βιβλίου.
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, ολοκλήρωσαν το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά… [4η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, ολοκλήρωσαν τα «Crime Evidence Boards»… [5η ειδική αποστολή]
|
14η συνάντηση
[Τετάρτη,
24.04.2024]
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ |
- Οι μαθητές έφτιαξαν ανά ομάδες τη δική τους Ιστορία Μυστηρίου [Δημιουργική Γραφή], με στοιχεία από τα μέρη που επισκέφτηκαν κατά την Εκπαιδευτική εκδρομή σε Τήνο- Δήλο- Μύκονο [π.χ. Νησί Ρήνεια, κάθαρση, Οικία του Διονύσου, Ψηφιδωτό του Διονύσου (Δήλος), Λιοντάρια της Δήλου, Θαυματουργή εικόνα της Ευαγγελίστριας, Περιστεριώνας κ.α.] [7η ειδική αποστολή]
|
15η συνάντηση
[Τετάρτη,
15.05.2024]
ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
- Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν και ψήφισαν στην ολομέλεια το ‘Πορτραίτο’ του ήρωά… [4η ειδική αποστολή]
- Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν και ψήφισαν στην ολομέλεια τα «Crime Evidence Boards»… [5η ειδική αποστολή]
- Πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση της χρονιάς και ψηφοφορία για την αγαπημένη δράση της χρονιάς [8η και τελευταία ειδική αποστολή]
- Έγιναν προτάσεις και συζήτηση (ιδέες) για το θέμα του επόμενου project της Λέσχης Ανάγνωσης (2024-2025)
|