Υιοθέτηση καλών πρακτικών για μια πιο ελκυστική εκπαιδευτική διαδικασία και ένα σχολείο ανοιχτό στις προκλήσεις των καιρών και στην κοινωνία

 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ :Υιοθέτηση καλών πρακτικών για μια πιο ελκυστική εκπαιδευτική διαδικασία και ένα σχολείο ανοιχτό στις προκλήσεις των καιρών και στην κοινωνία

ΑΞΟΝΑΣ: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Συντονιστής: Λαζαρίδου Ερνα

Β. Υλοποίηση της Δράσης
Περιγραφή
Οι δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος, οι περιβαλλοντικές και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα  υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Γ. Αποτίμηση της Δράσης
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Δεν κρίθηκε αναγκαία καμία αλλαγή στον αρχικό σχεδιασμό. Ο ρόλος μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα περιορίστηκε σχετικά  καθώς η τυχαία κατανομή μας έβαλε στην ομάδα ελέγχου.

Λόγω της επικαιρότητας προέκυψαν πρόσθετες δράσεις ( δημιουργία τραγουδιού- έκκληση για  ειρήνη στον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας).

Αποτελέσματα της Δράσης
Οι περισσότερες δράσεις είχαν  εμφανή και χειροπιαστά αποτελέσματα όπως δενδροφύτευση, καθαρισμός ακτής , κατασκευή ανεμογεννήτριας,συλλογή και παράδοση τροφίμων,, σύνθεση τραγουδιού για την συγχώρεση. δημιουργία τραγουδιού για την ειρήνη. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τον εμπειρικό και συμμετοχικό χαρακτήρα του είχε το άυλο αποτέλεσμα της ενίσχυσης της ευρωπαϊκής συνείδησης και της συμμετοχής σε έρευνα.
Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
1 Έως 5                                   Βαθμός:  4
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
 Πολύ διευκολυντική υπήρξε η στήριξη από το σύνολο της σχολικής κοινότητας : Διεύθυνση Σχολικής Μονάδας, Σύλλογος διδασκόντων, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και φυσικά μαθητές  που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Η νέα συνθήκη της πανδημίας έφερε  προβλήματα όπως αναβολές / δυσκολίες υλοποίησης, περιορισμούς.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
 Οι δράσεις όλες καταγράφηκαν με φωτογραφίες και βίντεο και παρουσιάστηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου , στις ιστοσελίδες των συνεργαζόμενων φορέων,  στα τοπικά ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και σε κάποιες περιπτώσεις αποτέλεσαν θέμα ρεπορτάζ τοπικών τηλεοπτικών σταθμών.
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Δεν πραγματοποιήθηκαν επιμορφώσεις , υπήρξε όμως στενή συνεργασία με φορείς όπως ΑΠΘ, HELMEPA, ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Η πράσινη κατεύθυνση του σχολείου, η ευρωπαϊκή διάσταση της μάθησης , η συμμετοχή σε πανευρωπαϊκή έρευνα , η  συλλογική δράση, η ευαισθητοποίηση των μαθητών , η ενασχόληση με κατασκευές είναι κάποιες από τις πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη διαθεματικά και στην καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
 Οι επιμορφώσεις για οργάνωση περιβαλλοντικών δράσεων και δράσεων ευρωπαϊκού προσανατολισμού του σχολείου έχουν πάντα κάτι χρήσιμο να προσφέρουν και είναι επιθυμητές από την   σχολική μονάδα στο σύνολο της καθώς αυτή αγκαλιάζει τα καινοτόμα προγράμματα.Ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων είναι οι επιμορφώσεις που αφορούν σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας οι οποίες ενισχύουν το ενδιαφέρον των μαθητών για μάθηση.
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν την τρέχουσα  σχολική χρονιά στην σκιά των περιορισμών λόγω πανδημίας είναι αναμενόμενο να συνεχιστούν και να ενισχυθούν κατά το επόμενο έτος που ευελπιστούμε να είναι σε πλαίσια κανονικότητας.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων