Το σχολείο μετακομίζει στη φύση!

Περιβαλλοντική δράση του 3ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου στο ΚΠΕ Ποροΐων

Η Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του προγράμματος «Θερινό Σχολείο», διοργάνωσε τη δράση με θέμα: «Το σχολείο μετακομίζει στη φύση» σε συνεργασία με τα ΚΕΠΕΑ Ποροΐων και Κιλκίς, τα «Φροντιστήρια Βιωσιμότητας» των Δήμων Νεάπολης – Συκεών και Νοτίου Πηλίου και το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατριαρχικών Μελετών.

Λίγες μέρες πριν τον αγιασμό δόθηκε η ευκαιρία στο σχολείο μας να συμμετέχει στην συγκεκριμένη δράση. Έπρεπε να κινηθούμε πολύ γρήγορα για να τα καταφέρουμε. Τελικά μία καθηγήτρια 8 μαθητές και 7 μαθήτριες το τολμήσαμε και αποδείχθηκε πως κάναμε το καλύτερο ξεκίνημα σχολικής χρονιάς! Μαζί με το 1ο Γυμνάσιο Πολίχνης περάσαμε σχεδόν 3 μέρες στην όμορφη φύση γύρω από τη λίμνη Κερκίνη.

Την Παρασκευή το μεσημέρι στις 4 (έχοντας παρακολουθήσει τα μαθήματά μας κανονικά το πρωί), βρεθήκαμε στο σχολείο. Αποχαιρετήσαμε τους γονείς και το ταξίδι μας ξεκίνησε!

321

Μέχρι να φτάσουμε στο ΚΠΕ Ποροΐων μέσα στο λεωφορείο γνωριστήκαμε με τα παιδιά και τις καθηγήτριες του 1ου Γυμνασίου Πολίχνης. Η γοητεία του να γνωρίζεις καινούριους ανθρώπους έκανε το ταξίδι μας ευχάριστο. Όταν φτάσαμε στο ΚΠΕ, τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας και παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας με το άλλο σχολείο.

45 6

Ακολούθησε ενημέρωση για την χλωρίδα και τα αξιοθέατα της γύρω περιοχής.

8  7 1

Μετά τα παιχνίδια και την ενημέρωση, ο νυχτερινός περίπατος μέχρι το διπλανό χωριό Ροδόπολη μας άνοιξε για τα καλά την όρεξη! Οι ντόπιες νοστιμιές μας αποζημίωσαν!

Η επόμενη μέρα, το Σάββατο ξεκίνησε με συνάντηση στην τραπεζαρία για πρωινό.

9 110

1213

Ακολούθησε περίπατος στο πλατανόδασος των Άνω Ποροΐων κατά τον οποίο γνωρίσαμε από κοντά την χλωρίδα της περιοχής.

141517

Μετά κατεβήκαμε στην πλατεία των Άνω Ποροΐων, όπου γευτήκαμε τοπικά γλυκά φτιαγμένα με βουβαλίσιο γάλα. Στη συνέχεια με την καθοδήγηση ενός καταρτισμένου εκπαιδευτή παίξαμε παιχνίδι προσανατολισμού (orienteering) κάνοντας χρήση πυξίδας και χάρτη.

18192021 222324

Αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό στο ΚΠΕ, 4 πυροσβέστες μας έμαθαν πρώτες βοήθειες και πυρόσβεση!

25262728 303132

33 1   34 135 1

Αφού σβήσαμε ανύπαρκτες φωτιές, ξεκουραστήκαμε λιγάκι και φύγαμε για το οχυρό Ρούπελ. Μας έπιασε μία πολύ σφοδρή καταιγίδα και έγινε διακοπή ρεύματος. Δε το βάλαμε κάτω και με τη χρήση των φακών των κινητών μας κάναμε την ξενάγηση μέσα στο οχυρό, 25 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης!

36 37

Επιστρέψαμε στο ΚΠΕ και το βραδάκι επισκεφτήκαμε για… ανανέωση δυνάμεων (σουβλάκια) πάλι το χωριό Ροδόπολη, με το λεωφορείο αυτή τη φορά.

Μετά το πρωινό γεύμα την Κυριακή αποχαιρετήσαμε το ΚΠΕ Ποροΐων που μας φιλοξένησε αυτές τις μέρες και επισκεφτήκαμε μια φάρμα βουβαλιών.

38394041 4243

Ακολούθησε ενημέρωση στο κέντρο πληροφόρησης υγρότοπου Κερκίνης στο χωριό Κερκίνη.

44 1 46 1 47

Μετά την ενημέρωση τονωθήκαμε τρώγοντας γλυκά από βουβαλίσιο γάλα στην πλατεία του χωριού Κερκίνη και φύγαμε για παρατήρηση πουλιών!

484950515253

Επόμενος σταθμός το μοναστήρι του χωριού Μοναστηράκι, όπου ο μοναδικός μοναχός μας μίλησε για το μοναστήρι και μας κέρασε πορτοκαλαδίτσα!

Τελευταίος σταθμός το φράγμα της λίμνης Κερκίνης στο χωριό Λιθότοπος.

Πριν φύγουμε φάγαμε πάνω από τη λίμνη με πολύ ωραία θέα και είδαμε γαλοπούλες, κότες, πάπιες, χήνες, ελάφια και πόνυ σε μια πολύ μικρή φάρμα πάνω από το φράγμα.

565754

58596061 62676866

Στον απόηχο αυτής της δράσης…

Συνεργαστήκαμε πολύ καλά με το σχολείο της Πολίχνης! Καινούριες φιλίες δημιουργήθηκαν!

Ήρθαμε σε επαφή με τη φύση! Κι ας αγρίεψε κάποια στιγμή (δε φοβηθήκαμε)!

Κοιμόμασταν διαφορετικά, εναλλακτικά (σε μεγάλα δωμάτια, πολλοί μαζί)!

Τρώγαμε απλά, λιτά αλλά με όρεξη!

Κάναμε καλή παρεούλα, γνωριστήκαμε μεταξύ μας καλύτερα, δεθήκαμε!

Ξεκινήσαμε τη χρονιά μας με τον πιο όμορφο τρόπο!

Να ευχαριστήσω τους γονείς των παιδιών που στήριξαν αυτήν την δράση και μου εμπιστεύτηκαν τα παιδιά τους!

Με τιμή,

Μπίσκα Πασχαλία

5516

Η Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του προγράμματος «Θερινό Σχολείο», διοργανώνει τη δράση με θέμα: «Το σχολείο μετακομίζει στη φύση» πατήστε εδώ για την δράση