Το ΕΚΦΕ Κέρκυρας με τους κ. Παναγιώτη Μουρούζη και την κ. Μαριάνθη Βαρβαρούση διοργάνωσαν ένα πρότυπο- εργαστηριακό μάθημα φυσικοχημείας σ’ ένα τμήμα της Β’ τάξης του 3ου Γυμνασίου το οποίο παρακολούθησαν και καθηγητές του κλάδου ΠΕ 04 από άλλα γυμνάσια.
Δόθηκε το παρακάτω φύλλο εργασίας: https://bit.ly/2TNniKn
Στην άσκηση αυτή οι μαθητές εξετάσανε πόσο αγώγιμα είναι τέσσερα δείγματα νερού φτιάχνοντας ένα σχετικά απλό κύκλωμα.
Χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και η καθεμιά μέτρησε την ένταση του ρεύματος ( με χρήση αμπερομέτρου) που διέρρεε το κύκλωμα που φτιάξανε με διαφορετικά δείγματα νερού η κάθε ομάδα.
Κατέταξαν τα νερά σε σειρά απ’ την μικρότερη προς την μεγαλύτερη αγωγιμότητα.
Έβγαλαν συμπεράσματα για το που οφείλεται αυτή η διαφορά στην αγωγιμότητα των δειγμάτων νερού και αναφέρθηκε στους μαθητές ότι το «σκληρό» νερό είναι αυτό με τα περισσότερα ιόντα, ενώ το «μαλακό» νερό ( με τα λιγότερα ιόντα) είναι καλύτερης ποιότητας.
Τέλος συμπλήρωσαν με τις μετρήσεις και τα συμπεράσματα τους το δοσμένο φύλλο εργασίας.