«

»

Δεκ 09

Eκπαιδευτική επίσκεψη στη Σικελία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Tο 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη»

με το Erasmus+ KA2 στη Σικελία

Στη Σικελία της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε η 2η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “We, the Kids of the EU, believe…” στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το 3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης «Δόμνα Βισβίζη» και οι παρακάτω χώρες: Κροατία (συντονίστρια χώρα), Σλοβενία, Ιταλία, Λιθουανία και Τουρκία. Από την Ελλάδα συμμετείχαν τέσσερις μαθητές (Ζησίδης Παναγιώτης, Μίντογλου Δημήτριος, Σκαμνού Ζαχαρούλα-Ραφαηλία και Κουκουρίκου Μαρία), η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Παταπάτη Ευφροσύνη,  οι καθηγήτριες κ. Λαζάκη Παναγιώτα (φιλόλογος, συντονίστρια του προγράμματος) και η κ. Παπαδοπούλου Βασιλική (δασολόγος).

H συνάντηση διήρκεσε από τις 26 Νοεμβρίου έως τις 2 Δεκεμβρίου 2017. Τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι καθηγήτριες ήρθαν σε επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Σικελίας παρακολουθώντας μαθήματα στο σχολείο υποδοχής, ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE “EMANUELE ARMAFORTE” στο Altofonte, (Prejudices and stereotypes,  Geography: “The State of the Union”, Lapbook “My pocket Erasmus”,  Science: Electro lab, Body percussion, Odyssey, Maths:  “From pictures to figures”, English:  “I read, I learn…I grow up with Peter Pan!”) και συνεργάστηκαν άψογα με μαθητές και εκπαιδευτικούς από τις άλλες χώρες-εταίρους (Κροατία-συντονίστρια χώρα-, Λιθουανία, Τουρκία, Ιταλία) συμμετέχοντας σε δράσεις, όπως: ποδοσφαιρικός αγώνας/τίμιο παιχνίδι (fair play), αυθόρμητη χορευτική εκδήλωση σε δημόσιο χώρο (flash mob of peace), φεστιβάλ και σύνθεση ραπ τραγουδιού με θέμα την εξάλειψη των προκαταλήψεων και των διακρίσεων.

Kατά την παραμονή της αποστολής στη Σικελία πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο ιστορικό κέντρο του Παλέρμο με τους παρακάτω σταθμούς: 1. Massimo theatre  2. Via Maqueda 3. Quattro canti (The four corners of the city)  4. Pretoria Square 5. Martorana Church  6. The Cathedral of Palermo 7. Salinas Museum.

Παράλληλα έγιναν επισκέψεις σε κέντρα υποδοχής και στήριξης προσφύγων, όπως το Astalli Centro στο Παλέρμο (http://centroastalli.it/) και το Caritas στη Santa Cristina Gela  (Κέντρο για την προστασία ασυνόδευτων παιδιών-προσφύγων), καθώς ένας από τους άξονες του προγράμματος είναι η αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης, η προώθηση της ανεκτικότητας, η εξάλειψη τη διαφορετικότητας, των προκαταλήψεων και των διακρίσεων. Ταυτόχρονα, ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα στάθηκε η επίσκεψη στην πόλη Piana degli Albanesi, η συνομιλία με τον Δήμαρχό της, η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό της και στο μουσείο  “Nicola Barbato”, καθώς δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν μία κοινότητα με γλωσσική, θρησκευτική και πολιτισμική ιδιαιτερότητα.

Κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών συσκέψεων στη Σικελία οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να αναλύσουν δια ζώσης λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή και πραγματοποίηση των επερχόμενων δραστηριοτήτων του προγράμματος. Τέλος, έγινε αναφορά σε θέματα διάχυσης και βιωσιμότητας του προγράμματος, ενώ παράλληλα καθορίστηκαν οι ημερομηνίες και η ανάθεση προετοιμασίας εφαρμογής καλών πρακτικών της τελευταίας κινητικότητας που θα πραγματοποιηθεί στην Κροατία τον ερχόμενο Μάιο.

Η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Altofonte και στο Palermo της Σικελίας της Ιταλίας θα μείνει αξέχαστη στη μνήμη τόσο των μαθητών που συμμετείχαν όσο και των εκπαιδευτικών για πολλούς λόγους, για την άψογη υποδοχή και φιλοξενία των Ιταλών συναδέλφων εκπαιδευτικών, Ιταλών γονέων και κηδεμόνων, Ιταλών μαθητών, για τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουμε το εκπαιδευτικό τους σύστημα εκ του σύνεγγυς, για την ξενάγηση σε τόπους ιστορικής και πολιτισμικής σημασίας, για την επίσκεψη σε δομές κοινωνικής αλληλεγγύης, για την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τη μοναδική σιτσιλιάνικη κουζίνα με τα υπέροχα τοπικά γλυκά cannoli και γενικά για τη γεμάτη ζεστασιά συνύπαρξή μας αυτές τις λίγες μέρες που συ-ζήσαμε στους ρυθμούς του Erasmus+ προγράμματος. Δίνουμε το τελευταίο μας ραντεβού στην Κροατία, τη συντονίστρια χώρα του προγράμματος…

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων