Γ΄ τάξη

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ- ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

Γ’ ΤΑΞΗ – ΓΑΪΤΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ: Το ταξίδι της τροφής – Το Φαγητό ταξιδεύει μέσα μου: Μια περιπέτεια από το στόμα στο… τέλος!

Μέσα από αυτό το εργαστήρι, σκοπός μου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τη βασική λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Πιο συγκεκριμένα, θα καταστούν ικανοί:

  • Να αναγνωρίζουν τα βασικά στάδια του ταξιδιού της τροφής: παραγωγή – μεταφορά – επεξεργασία – κατανάλωση.
  • Να γνωρίζουν από πού προέρχονται τα βασικά τρόφιμα και πώς φτάνουν στο πιάτο μας.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής διατροφής και των ομάδων τροφίμων.
  • Να αντιληφθούν την έννοια της τροφικής αλυσίδας και τη σημασία της για τη ζωή στον πλανήτη.
  • Να γνωρίσουν τις βασικές λειτουργίες του πεπτικού συστήματος με απλό και κατανοητό τρόπο.

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο αυτό με δύο πολύ περιεκτικά και αξιόλογα βίντεο που παρακολούθησαν τα παιδιά μέσα στην τάξη, προκειμένου να γνωρίσουν αυτό το ταξίδι της τροφής. Ακολούθησε συζήτηση και λύθηκαν οι απορίες των παιδιών. Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν τα όργανα του πεπτικού συστήματος και μιλήσαμε αναλυτικά για το καθένα από αυτά (ρόλος, χρησιμότητα κλπ).

Eikona1 Eikona2 1

 

Στο επόμενο εργαστήρι μιλήσαμε για τις υγιεινές επιλογές που μπορούμε να κάνουμε στα καθημερινά μας γεύματα. Συμφωνήσαμε στην αναγκαιότητα να έχουμε μέτρο και ποικιλία στη διατροφή μας, αναπτύσσοντας έτσι υπευθυνότητα απέναντι στις διατροφικές μας επιλογές. Ο καθένας μας , μάλιστα, ζωγράφισε και ένα πλήρες μενού για τα 5 απαραίτητα γεύματα που πρέπει να κάνουμε μέσα στην ημέρα.

Eikona3 Eikona4

Να που ήρθε η ώρα να φτιάξουμε και την τσάντα με το πρωινό μας! Εκφράσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα σχετικά με τις καθημερινές μας συνήθειες και τον τρόπο που επηρεάζουν τον οργανισμό μας.

Eikona5 1

Ένα πολύ σημαντικό εργαστήρι ήταν εκείνο που μαζί με την κυρία μας συμπληρώσαμε Φύλλα Εργασίας για το ταξίδι της τροφής με ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Μάθαμε για την προέλευση των προϊόντων που έχουν τα ψυγεία στο σπίτι μας! Μιλήσαμε για το πόσο μπορεί να μας επηρεάσει μια διαφήμιση για να αποκτήσουμε ένα προϊόν, ακόμη κι αν δεν το χρειαζόμαστε. Μάθαμε για την ανακύκλωση των προϊόντων στην κουζίνα και πως καλό είναι να μην πετάμε έτσι εύκολα το φαγητό στα σκουπίδια!

Eikona6 Eikona7 1

Για την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, μέσα στην τάξη δημιουργήσαμε όλοι οι μαθητές μαζί κι ένα ιδιαίτερο παζλ από 200 κομμάτια, πολύ ανόμοια μεταξύ τους! Φτιάξαμε τον ανθρώπινο οργανισμό! Δυσκολευτήκαμε λιγάκι, αλλά στο τέλος η χαρά μας ήταν μεγάλη!

Eikona8 1

Στο τέλος του εργαστηρίου οι μαθητές κατάφεραν:

  • Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση απέναντι σε θέματα όπως η σπατάλη τροφίμων και η ανάγκη για πιο υπεύθυνη κατανάλωση.
  • Να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή
  • Να ενισχύσουν την οικολογική συνείδηση σχετικά με τη μεταφορά και κατανάλωση τροφίμων.