Όλοι Μαζί στη Σχολική Ζωή – Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να σεβομάστε .
Θεματική Ενότητα Δεξιοτήτων:
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Συμπερίληψη και Σεβασμός στη Διαφορετικότητα
Γενικός Σκοπός:
Οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, σεβασμού, ενσυναίσθησης και αποδοχής του άλλου, συμβάλλοντας σε ένα θετικό, ενωτικό σχολικό περιβάλλον.
Συγκεκριμένοι Στόχοι:
Οι μαθητές:
- να αναγνωρίζουν τη σημασία της συνεργασίας και της φιλίας στο σχολείο
- να εκφράζουν συναισθήματα με σεβασμό και υπευθυνότητα
- να κατανοούν τη διαφορετικότητα ως πλούτο
- να αντιμετωπίζουν θετικά τις συγκρούσεις
- να συμμετέχουν ενεργά σε ομαδικές δραστηριότητες
Ενδεικτικές Δραστηριότητες:
- Εισαγωγική Συζήτηση – Τι σημαίνει “Όλοι μαζί”;
- Χρήση πίνακα ιδεών (μυαλού) με λέξεις: παρέα, φιλία, συνεργασία, ένταξη.
- Ερωτήσεις προβληματισμού: «Πότε νιώθω ότι ανήκω στην ομάδα;», «Τι σημαίνει να σε δέχονται;»
- Παιχνίδια Συνεργασίας και Εμπιστοσύνης
- «Η αλυσίδα της ομάδας»
- «Το παζλ της τάξης» (κάθε μαθητής φτιάχνει ένα κομμάτι που τον αντιπροσωπεύει – όλα ενωμένα δείχνουν την τάξη)
- Δραματοποίηση – Η Διαφορετικότητα στην Τάξη
- Μικρά σκετσάκια για καταστάσεις αποκλεισμού / φιλίας
- Συζήτηση: Πώς ένιωσε ο καθένας; Τι θα κάναμε διαφορετικά;
- Κύκλος Συναισθημάτων – Μιλάμε για το Πώς Νιώθουμε
- Παιχνίδι με κάρτες συναισθημάτων
- Μαθαίνουμε να ακούμε και να εκφράζουμε χωρίς να πληγώνουμε
- Διαχείριση Συγκρούσεων – Μαθαίνω να Λύνω Διαφορές με Λόγο
- Παρουσίαση απλών τεχνικών: “μιλάω χωρίς φωνές”, “ακούω πρώτα”, “κάνω μια συμφωνία”
- Παιχνίδι ρόλων
Διαθεματικές Συνδέσεις:
- Γλώσσα: Δημιουργία συνθημάτων, σύντομων κειμένων, κόμικ
- Εικαστικά: Κατασκευές, αφίσες
- Θεατρική Αγωγή: Δραματοποίηση
- ΤΠΕ: Παρουσιάσεις ή αφίσες στον υπολογιστή (προαιρετικά)
Αξιολόγηση (διαμορφωτική & τελική):
- Παρατήρηση συμμετοχής, συνεργασίας, διάθεσης
- Αυτοαξιολόγηση μαθητών
- Τελική παρουσίαση / έκθεση / αφίσα ως προϊόν μάθησης
Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Ο σκοπός του προγράμματος είναι η εκμάθηση κανόνων καλής οδικής συμπεριφοράς μέσα από δραστηριότητες όπως η αναγνώριση και η σημασία πινακίδων και η σπουδαιότητα του ορθού χειρισμού του ποδηλάτη.
Ακολούθησε συζήτηση και αξιολόγηση του προγράμματος από τους μαθητές που συμμετείχαν.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΙΤΛΟΣ: ΦΥΣΙΚΟ ΠΟΛΥ – ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Οικολογική Συνείδηση
Η οικολογική συνείδηση αποτελεί βασικό στοιχείο της σύγχρονης κοινωνίας, καθώς η διατήρηση του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής μας. Ο σεβασμός προς τη φύση είναι ζωτικής σημασίας για ένα βιώσιμο μέλλον. Αναφέρεται στην ευαισθητοποίηση και στη λήψη δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος. Περιλαμβάνει την ανακύκλωση, τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, την υπεύθυνη χρήση των φυσικών πόρων και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Η προστασία των δασών, των υδάτινων πόρων και της ατμόσφαιρας είναι καθήκον όλων μας.
Στο 2ο εργαστήριο αναφερθήκαμε στην επισιτιστική κρίση που μαστίζει τον παγκόσμιο πληθυσμό με αιτίες : την κλιματική αλλαγή, την οικονομική κρίση, τους πολέμους…
Είδαμε εικόνες από το βιβλίο : Hungry Planet→ What the world eats, όπου είδαμε την καθημερινή διατροφή διαφόρων λαών.
Με αφορμή το graffiti του WILD DRAWING :<< NO LAND FOR THE POOR>> αφιερωμένο στον φτωχό και άστεγο στην Ελλάδα, συζητήσαμε για τους άστεγους ,τις ΜΚΟ και οι μαθητές έφτιαξαν τα δικά τους graffiti (τέχνη του δρόμου) για το αντίστοιχο θέμα.
Κλείσαμε με ερωτήσεις και απορίες που δημιουργήθηκαν από όλα αυτά που είδαν και άκουσαν. Στο τέλος του εργαστηρίου υπήρχαν ερωτήσεις αυτόαξιολόγησης του προγράμματος.
Δ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
3ο ΔΣ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ













