Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης παρακολουθήσαμε την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου μια διδασκαλία διαφορετική από τα καθιερωμένα διδακτικά πλαίσια στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου μας. Πρόκειται για το πρόγραμμα STIMEY (Science, Technology, Innovation, Mathematics, Education for the Young), το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Ηorizon 2020. Το πρόγραμμα συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο του Cadiz (Ισπανία), ενώ για την Ελλάδα φορέας υλοποίησης είναι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Η καινοτομία είναι ένα μικρό λευκό ρομπότ, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει ο καλύτερος φίλος του μαθητή. Το όνομά του είναι STIMEY, όπως λέμε επιστήμη, και η δουλειά του είναι να βελτιώσει την διαδικασία της μάθησης και να κινήσει το ενδιαφέρον των παιδιών για τις θετικές επιστήμες. Μπαίνει μέσα σε μια ομάδα σαν συνέταιρος της ομάδας. Αλληλεπιδρά με τα παιδιά, οπότε αμέσως δημιουργεί ένα διαφορετικό πλαίσιο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντί λοιπόν να είναι τρεις μαθητές και να κάνουν τα μαθήματά τους στο σχολείο όπως τα κάνουν ως ομάδα, βάζουμε κι ένα ρομποτάκι στην ομάδα και αυτό δημιουργεί κίνητρα, δημιουργεί μια θέληση για δουλειά.
Το ρομποτάκι είναι ένα μόνο κομμάτι του προγράμματος κοινωνικής ρομποτικής “STIMEY”, που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία πανεπιστημίων και εταιρειών από Ελλάδα, Γερμανία, Λευκορωσία, Ισπανία και Φινλανδία. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρονική πλατφόρμα και ραδιόφωνο, καθώς και παιχνίδια που συνδυάζουν ψυχαγωγία και μάθηση.
Παρά τις τεχνικές δυσκολίες που προέκυψαν κατά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στα σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης, οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές. Ελπίζουμε τα όποια προβλήματα να επιλυθούν άμεσα και η εφαρμογή του προγράμματος να γενικευτεί σε όλα τα σχολεία.
Αφήστε μια απάντηση