Στην Α΄ Δημοτικού, η εκμάθηση της αλφαβήτας είναι μια από τις πιο σημαντικές και θεμελιώδεις δραστηριότητες για τα μικρά παιδιά. Η σωστή κατανόηση των γραμμάτων και η σύνδεσή τους με ήχους και λέξεις είναι θεμέλιο για την εξέλιξη της αναγνωστικής τους ικανότητας. Για να κάνουμε τη διαδικασία πιο διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα, οργανώσαμε ένα συνεργατικό παιχνίδι, το οποίο ενίσχυσε τις δεξιότητες συνεργασίας, αλλά και τη μάθηση μέσω της δράσης και της διασκέδασης.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και τους δόθηκε ο στόχος να κατασκευάσουν την αλφαβήτα το ταχύτερο δυνατό, με δημιουργικό και συνεργατικό τρόπο. Τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν, να συζητήσουν και να συντονιστούν για να τοποθετήσουν τα γράμματα στην σωστή σειρά. Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη σημασία της συνεργασίας, καθώς κάθε ομάδα έπρεπε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες όλων των μελών της για να ολοκληρώσει την αποστολή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στο τέλος της δραστηριότητας, οι τρεις ομάδες παρουσιάστηκαν με τη σειρά τους και συζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο η καθεμία συνεργάστηκε και έφερε εις πέρας την αποστολή της. Εξετάστηκαν οι στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν, πώς οι μαθητές συνεργάστηκαν και ποια εμπόδια αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Η συζήτηση αυτή προσέφερε την ευκαιρία να αναδειχθούν τα θετικά σημεία, αλλά και οι τρόποι βελτίωσης της συνεργασίας για μελλοντικές δραστηριότητες. Τα παιδιά ανταλλάξαμε απόψεις και παρατηρήσεις, ενώ συνειδητοποίησαν τη σημασία της ομαδικότητας και της επικοινωνίας.
Αμέσως μετά τη συζήτηση, απονεμήθηκαν βραβεία στις ομάδες για την προσπάθεια και τη συνεργασία τους. Οι βραβεύσεις δεν επικεντρώθηκαν μόνο στην ταχύτητα ή την ακρίβεια, αλλά και στην αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και στην υποστήριξη που προσέφεραν τα μέλη των ομάδων το ένα στο άλλο.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ζωή Τζώνου
Αφήστε μια απάντηση