3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ και 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Τα νήπια του 3ου Νηπιαγωγείου και η νηπιαγωγός κ. Τσαδήλα Σοφία, μας επισκέφθηκαν μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας και της δασκάλας της Α τάξης. Τα υποδεχθήκαμε με χαρά κ αγάπη και τα περιμένουμε του χρόνου στον οικείο γι αυτά χώρο του Δημοτικού.

1 2 2 2

Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του  Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 19141923.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εκτόπιση, η εξάντληση από έκθεση σε κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, οι πορείες θανάτου στην έρημο και συχνότατα οι εν ψυχρώ δολοφονίες ή εκτελέσεις. Ο αριθμός των θυμάτων έχει υπολογιστεί από έναν Πόντιο μελετητή σε 353.000. Οι επιζώντες κατέφυγαν στον Άνω Πόντο στην Ρωσία  (ΕΣΣΔ) και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922, στην Ελλάδα.

Ύστερα από την συνθηκολόγηση της Ρωσίας και την απόσυρση του ρωσικού στρατού από την περιοχή, εντάθηκαν οι διώξεις στην περιοχή. Με την άφιξη του Κεμάλ Ατατούρκ, τον Μάιο του 1919, στην περιοχή και την έξαρση του κινήματός του εντάθηκε η δράση ατάκτων ομάδων (τσετών) κατά των χριστιανικών πληθυσμών.

Στις 29 Μαϊου ο Κεμάλ ανέθεσε στον τσέτη Τοπάλ Οσμάν την επιχείρηση για τη διενέργεια μαζικών επιχειρήσεων κατά του τοπικού πληθυσμού. Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιήθηκαν οι σφαγές και οι εκτοπίσεις των Ελλήνων στη Σαμψούντα και σε 394 χωριά της περιοχής, κατοικημένα από ελληνικούς πληθυσμούς. Σχετικές αναφορές έχουν καταγραφεί από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, καθώς και από τον Αμερικανό πρέσβη Χένρυ Μοργκεντάου.

Μεταξύ Φεβρουαρίου και Αυγούστου 1920 πραγματοποιήθηκε η πυρπόληση της Μπάφρας και η μαζική εξόντωση των 6.000 Ελλήνων που είχαν σπεύσει να βρουν προστασία στις εκκλησίες της περιοχής. Συνολικά από τους 25.000 Έλληνες που ζούσαν στις περιοχές της Μπάφρας και του Ααζάμ, το 90% δολοφονήθηκε, ενώ από τους υπόλοιπους, οι περισσότεροι εκτοπίστηκαν στο εσωτερικό της Μικράς Ασίας.

Οι προύχοντες και οι προσωπικότητες του πνεύματος, συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν σε θάνατο από τα αποκαλούμενα “Δικαστήρια της Ανεξαρτησίας” στην Αμάσεια, κατά τον Σεπτέμβριο του 1921. Παράλληλα, σημειώνονταν και εξαναγκαστικές αποσπάσεις νεαρών κοριτσιών και αγοριών από τις οικογένειές του, τα οποία δίνονταν για τα χαρέμια των εύπορων Τούρκων.

Η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε τη γενοκτονία το 1994 και ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως «Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο». Το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 14ης Σεπτεμβρίου ως «ημέρα εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος».

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CF%89%CE%BD_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BD%CF%89%CE%BD_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A0%CF%8C%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85.

20220519 185121

RUNGREECE KASTORIA

Συμμετοχή του Σχολείου, μαθητές κ γονείς, στους αγώνες δρόμου που φέρνουν γιορτινή ατμόσφαιρα στην πόλη, προσφέροντας παράλληλα  άθληση, υγιή άμιλλα, κοινωνικοποίηση και την ικανοποίηση της συμμετοχής!
Συγχαρητήρια στα παιδιά κ στην Γυμνάστριά μας Ανατολή Κικιδοπούλου.
1 1 2 1 3 4

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Αφιερωμένη στις Μανούλες ήταν η χθεσινή μέρα στο Σχολείο μας. Όλες οι εικαστικές δραστηριότητες είχαν τον σκοπό τους! Κάρτες, καρδούλες, λουλούδια και γλαστράκια ετοιμάστηκαν με αγάπη και ενθουσιασμό απο τα παιδιά, για να τα προσφέρουν στις Μανούλες τους. Την παράσταση έκλεψαν τα πρωτάκια του 3ου Δημοτικού Σχολείου με τις υπέροχες δημιουργίες τους, αλλά και τα νήπια του 3ου Νηπιαγωγείου που έκοψαν μονα τους και έγραψαν στις καρδούλες ευχές!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στις ΜΗΤΕΡΕΣ!!
Οι μαθητές μας, οι Εκπαιδευτικοί & η Διευθύντρια του Σχολείου
Δώρα Τελλίδου- Τζηκαλάγια

1 2 3 4 5 6

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

3ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς – Αθ. Χριστόπουλος

Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) αφιερώσαμε την εβδομάδα που μας πέρασε σε δράσεις για το ΒΙΒΛΙΟ.

Η Διευθύντρια του Σχολείου και οι εκπαιδευτικοί μίλησαν στους μαθητές για την γιορτή, για το βιβλίο, για το φετινό μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης για την Νεότητα ΙΒΒΥ και του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.

Κάθε τάξη ανέλαβε να γράψει το δικό της μήνυμα αφιερωμένο στο  «βιβλίο» και να εκφραστούν εικαστικά. Έτσι είχαμε θαυμάσιες ζωγραφιές, συνθετικές εργασίες με μηνύματα, φωτογραφίες και βιογραφίες.

Περάσαμε χρόνο στην βιβλιοθήκη του Σχολείου μας, η οποία μετά την συνένωση των δύο σχολείων, έχει τόσα πολλά και φρέσκα βιβλία, σε ένα τόσο όμορφο και ανανεωμένο χώρο, που είναι πιστεύουμε η χαρά της ανάγνωσης και της ευεξίας. Η υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης, κ. Λέκκου Μαρία, δημιούργησε μία διαδραστική σελίδα “thing link” σαν γνωστικό παιχνίδι για βιβλία, ενώ συμπεριέλαβε και όλες τις εργασίες των παιδιών https://www.thinglink.com/card/1565779875929784323.

Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από την αφίσα του Καναδά, υπεύθυνης χώρας για τον φετινό εορτασμό και από το μήνυμα του πολυβραβευμένου συγγραφέα Richard Van Camp: «Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα».

 

Κάποια από τα δικά μας μηνύματα:

«η μάθηση με μια ανοίγει τα μυαλά

και σε όλους μας προσφέρει νέα, χαρούμενα και έξυπνα μυαλά

Σε κάποιων παιδιών κρύβεσαι, σε άλλων εμφανίζεσαι, και σε άλλων υπάρχεις πάντα και είσαι στο μυαλό και στην καρδιά και μας μιλάς»

«Δεν είσαι ποτέ μόνος με ένα βιβλίο»

«Όταν πετάς ψηλά με ένα βιβλίο σκέφτεσαι καθαρά»

«Τα βιβλία είναι ωραία που σου γαληνεύουν την ψυχή»

«διαβάζοντας κολυμπάς σ’ έναν απέραντο ωκεανό…»

 

Όσο και να εξελιχθούν οι Νέες Τεχνολογίες και να καταλάβουν χώρο στην ζωή μας, τα ΒΙΒΛΙΑ δεν θα χάσουν ποτέ την αίγλη τους, την αξία τους, την θέση τους στην μαθητική ζωή, όσο όλοι μας τα διατηρούμε ζωντανά και τα υποστηρίζουμε!

 

Η Δ/ντρια του Σχολείου

 

Δρ. Δώρα Τελλίδου- Τζηκαλάγια 

20220408 150328 B COLLAGE E D d1 ECOLLAGE2 IMG 20220406 110437 9572

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΤΟΥ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

«ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΤΟΥ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ»

 

Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης με την βοήθεια της δασκάλας τους δημιούργησαν  έντυπη και ηλεκτρονική εφημερίδα με τίτλο: «ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΤΟΥ 3ου».

Η δημιουργικότητα της δραστηριότητας βασίστηκε στον θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία». Η δασκάλα της τάξης  προετοίμασε τους μαθητές και συντόνισε τις ομάδες δράσεις σε όλα τα παραγωγικά στάδια για να απολαύσουμε το τελικό αποτέλεσμα έντυπα αλλά και ηλεκτρονικά. Οι μαθητές μας οργάνωσαν τα περιεχόμενα και με προσωπική συμμετοχή εμπλούτισαν το περιεχόμενο. Έτοιμη η  ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας μέσα από την εφαρμογή του  https://schoolpress.sch.gr/   την οποία μπορείτε να «ξεφυλλίσετε» στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://schoolpress.sch.gr/mathitikanea123/

Τώρα θέλουμε να την γνωρίσουν και άλλοι μαθητές, να διαβαστεί – γιατί αυτή είναι και η αξία μιας εφημερίδας – και από άλλους αναγνώστες μικρούς και μεγάλους από τη στιγμή που θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο.

Η εμπειρία της έκδοσης της σχολικής εφημερίδας ως σχολικής δράσης είναι σπουδαία τόσο για τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται. Το σπουδαιότερο είναι η ενεργή συμμετοχή των ίδιων των μαθητών, οι οποίοι έχουν κατακτήσει τον ψηφιακό γραμματισμό, όμως εξακολουθούν να εργάζονται ομαδικά, να συζητούν, να αναστοχάζονται με την δασκάλα τους πάνω στο πρόγραμμα, στις δραστηριότητες και να αξιολογούν.

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης και στην δασκάλα τους κ. Μαίρη Σημαιοφορίδου για την ολοκλήρωση της αξιόλογης αυτής δράσης και ευχόμαστε να συνεχίσουν έτσι δυναμικά.

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Δρ. Δώρα Τελλίδου – Τζηκαλάγια

 

us me

25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 – ΕΘΝΙΚΗ & ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 – ΕΘΝΙΚΗ & ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

Γιορτάζουμε αύριο τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου μια μεγάλη Θρησκευτική γιορτή και την Εθνική επέτειο της Ελληνικής επανάστασης του 1821 από τον τουρκικό ζυγό. Διπλή γιορτή για το Ελληνικό έθνος! Σε όλη την χώρα θα γιορτάσουμε τα δύο «Χαίρε». «Χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία» – «Χαίρε ω χαίρε Ελευθεριά».

Σήμερα στο σχολείο μας αποτίνουμε φόρο τιμής οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές μας με ποιήματα για τους ήρωες και την Θεοτόκο, ψάλλοντας «τη Υπερμάχω…» και τραγουδώντας τον Εθνικό μας Ύμνο. Όπως είθισται,  έγινε και η παράδοση της Σημαίας στον Σημαιοφόρο και στους παραστάτες του Β’ εξαμήνου, με ευχές και συγχαρητήρια για καλή πρόοδο.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ!

ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821!

 

Η Δ/ντρια του Σχολείου

Δρ. Δώρα Τελλίδου- Τζηκαλάγια

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7