Από το Νηπιαγωγείο… στο Δημοτικό και από το Δημοτικό … Στο Γυμνάσιο

Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από και προς το Δημοτικό.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα ομαλής μετάβασης για τους μαθητές που θα έρθουν να φοιτήσουν του χρόνου στην Α’ Δημοτικού αλλά και για τους μαθητές μας που βρίσκονται στη ΣΤ’ τάξη και του χρόνου θα φοιτήσουν στο Γυμνάσιο. Σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του 3ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, καθηγητές του 3ου Γυμνασίου Ιεράπετρας, τη Σύμβουλο Εκπ/σης ΠΕ70 2ης Περιφέρειας Λασιθίου κ.Ρηνάκη και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων κ.Βασαρμίδου οργανώθηκαν δράσεις που υλοποιήθηκαν από κοινού στο 3ο Νηπιαγωγείο και στο σχολείο μας για το πρόγραμμα ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό αλλά και στο 3ο Γυμνάσιο και στο σχολείο μας ξανά για την ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας μαζί με τους μαθητές της Α’ Δημοτικού του σχολείου μας, έφαγαν μαζί το κολατσιό τους, έκαναν κατασκευές και παιχνίδια γνωριμίας και έφτιαξαν αναμνηστικά τα οποία αναρτήθηκαν σε εμφανές σημείο στο σχολείο μας ώστε του χρόνου που θα έρθουν να τα δουν. Επιπλέον οι  μαθητές του νηπιαγωγείο ξεναγήθηκαν στους χώρους του δημοτικού με στόχο να τους γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με αυτούς (πχ τουαλέτες, κυλικείο, γραφείο δασκάλων και Διευθυντή κ.α.) παρακολούθησαν και συμμετείχαν στη διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας παίρνοντας μια πρώτη ιδέα για τι τι θα συναντήσουν τη νέα σχολική χρονιά.

Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, επισκέφτηκαν το 3ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας, ξεναγήθηκαν στους χώρους του, έκαναν δράσεις αλλά και παρακολούθησαν μάθημα όπως Γεωγραφία, Θρησκευτικά, Οικιακή Οικονομία αλλά και Φυσική. Επιπλέον, καθηγητές του Γυμνασίου επισκέφτηκαν το σχολείο μας και δίδαξαν Αρχαία και Μαθηματικά γυμνασίου στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης βοηθώντας τους να πάρουν μία πρώτη ιδέα και να εξοικειωθούν  με το περιεχόμενο των μαθημάτων του Γυμνασίου.

H μετάβαση των μαθητών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό κι από το δημοτικό στο Γυμνάσιο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία που συνδέεται με αλλαγές ρόλων και περιβαλλοντικών συνθηκών. H προσαρμογή των μαθητών το πρώτο ειδικά τρίμηνο της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο αλλά και στην Α’ τάξη του Δημοτικού, εμφανίζει δυσκολίες, τόσο στη μαθησιακή τους απόδοση όσο και στην κοινωνικοποίηση και ένταξή τους στη νέα σχολική πραγματικότητα. Το σχολείο μας μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος ομαλής μετάβασης σκοπό είχε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις ώστε οι μαθητές να συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Επιδιώχθηκε η κατάλληλη εξοικείωση των μαθητών/-τριών με τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Δημοτικού και του Γυμνασίου και η δημιουργία θετικών συναισθημάτων στους/στις μαθητές/-ήτριες για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις παιδαγωγικές, διδακτικές, ψυχολογικές και συναισθηματικές προκλήσεις της νέας εκπαιδευτικής βαθμίδας.