Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

EΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

 ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου ιδρύθηκε το 1960. Για  τη στέγασή του εκμισθώθηκε   το κτίριο της Βερβενιωτείου Ιδιωτικής Σχολής, στην οδό  Κάλβου 16  στο Χαλάνδρι, η οποία  χτίστηκε το 1952 από  την οικογένεια Βερβενιώτη. Λίγο αργότερα, η οικογένεια άφησε  το  κτίριο στο κράτος ως κληροδότημα και για το λόγο αυτό το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου  ονομάστηκε «Βερβενιώτειο».

Τον  Φεβρουάριο  του  1981  ο  ισχυρός  σεισμός  της  Αθήνας προκάλεσε  ανεπανόρθωτες  ζημιές  στο  κτίριο. Οι  μαθητές  μεταφέρθηκαν προσωρινά  στο  Δημοτικό  Σχολείο  Φιλοθέης  και  τον  επόμενο  χρόνο σε μια παλιά φαρμακαποθήκη  στην  οδό  Παύλου Μελά 7 στο Χαλάνδρι.

Τον Σεπτέμβριο του 1988  μεταστεγάστηκε σε ένα πολύχρωμο  και  γεμάτο φως  διδακτήριο  στην οδό Μαραθώνος 19, από  όπου  και σήμερα  συνεχίζει  τη  μακρά  πορεία του στον χρόνο και στην εκπαιδευτική  ιστορία της  πόλης  μας.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, «ο σχολικός κανονισμός αποτελείται από το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου». Συνιστά μέρος της εφαρμογής του εκπαιδευτικού μας σχεδίου για ένα σύγχρονο σχολείο.  Δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας αλλά να βοηθήσει να διαμορφωθούν υγιείς προσωπικότητες, να καλλιεργήσει την αλληλεγγύη, τον σεβασμό στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων αλλά και τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα και τη μορφή ενός καθηκοντολογίου αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον, τον χρόνο, την παιδαγωγική και  τις ιδιαίτερες συνθήκες.  Όσο οι παράγοντες αυτοί θα αλλάζουν, ο κανονισμός θα προσαρμόζεται, θα εμπλουτίζεται και θα τροποποιείται.

Η επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς, να αποδεχτούν ανεπιφύλακτα και να εφαρμόσουν όλα όσα αναφέρονται στον κανονισμό.

ΑΡΘΡΟ 1  – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Στο Σχολείο μας είμαστε όλοι ίσοι, έχουμε τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και σεβόμαστε τη διαφορετικότητα όλων. Αποδίδουμε τον απαιτούμενο σεβασμό στους/στις εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό του σχολείου.  Συνεργαζόμαστε και προσπαθούμε όλοι μαζί για να συμβιώνουμε ευχάριστα και να βελτιωνόμαστε  μαθαίνοντας, παίζοντας και δημιουργώντας.

Η άφιξη το πρωί στο σχολείο πραγματοποιείται αυστηρά από τις 8:00 π.μ. έως στις 8:15 π.μ. που χτυπά το κουδούνι.  Η έγκαιρη προσέλευση όλων βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.  Σε περίπτωση που καθυστερήσουμε δικαιολογημένα, ερχόμαστε στο σχολείο συνοδευόμενοι κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του πρώτου διδακτικού δίωρου, ώστε να μη διαταράσσεται η διεξαγωγή του μαθήματος στην τάξη και η λειτουργία του σχολείου.

Όταν προσερχόμαστε καθυστερημένα λόγω ιατρικών εξετάσεων, εισερχόμαστε ανεξαρτήτως ώρας, προσκομίζοντας στην είσοδο τη σχετική ιατρική βεβαίωση επίσκεψης στον γιατρό.

Σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούμε από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης (π.χ. ασθένεια), γίνεται πάντα σε συνεννόηση με έναν εκ των δύο γονέων του μαθητή ή στην περίπτωση μονογονεϊκής  οικογένειας με τον έχοντα ή την έχουσα την επιμέλεια. Ενημερώνεται  ο εκπαιδευτικός και ο Διευθυντής και υπογράφεται η σχετική άδεια αποχώρησης. Το ίδιο ισχύει και για το ολοήμερο πρόγραμμα.

Όλοι συγκεντρωνόμαστε στην αυλή του σχολείου και συντασσόμαστε στη θέση που έχει οριστεί για το τμήμα μας για την πρωινή προσευχή. Ακούμε τις ανακοινώσεις του Διευθυντή και στη συνέχεια ανά τμήμα προσεκτικά και με τη συνοδεία εκπαιδευτικού πηγαίνουμε στις τάξεις μας.

Και φέτος και όσο διαρκεί η επιδημία, για την αντιμετώπιση της διασποράς του ιού COVID-19, προσερχόμαστε με μάσκα, θερμομετρούμαστε και ανεβαίνουμε απευθείας στις αίθουσες ακολουθώντας το σχέδιο που έχει δημιουργηθεί για την αποφυγή συνωστισμού.

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνεται σε συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών ώστε οι πρώτοι να αισθάνονται υπεύθυνοι, να αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα ταλέντα τους. Όλα αυτά αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και η συμμετοχή σε αυτά πέρα από υποχρεωτική είναι και απαραίτητη τόσο για την ολόπλευρη εκπαίδευσή μας όσο και για την εικόνα και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Και εφέτος, ο τρόπος και ο χρόνος των εορτών θα εξαρτάται από την εξέλιξη της επιδημίας του COVID-19 και θα υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα ανακοινώνονται έγκαιρα.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος βγαίνουμε στο προαύλιο με προσοχή, χωρίς βιασύνη, στο χώρο που έχει καθοριστεί.  Οι αίθουσες κλειδώνονται και για κανένα λόγο δε μένουμε σε αυτές.  Σε περίπτωση βροχής παραμένουμε στους στεγασμένους χώρους σύμφωνα με τις οδηγίες των εκπαιδευτικών.

Και εφέτος, θα υπάρχει διαφοροποιημένο πρόγραμμα διαλειμμάτων το οποίο δύναται να τροποποιείται εκ νέου, ανάλογα με τις συνθήκες, για το καλό και την ασφάλεια όλης της σχολικής κοινότητας. Οι αίθουσες δεν κλειδώνονται ώστε να υπάρχει χρόνος για την απολύμανσή τους.

Παίζουμε τηρώντας τις αποστάσεις χωρίς να τσακωνόμαστε ή να ασκούμε οποιουδήποτε είδους βία. Δεν προσβάλλουμε τους/τις συμμαθητές/τριες μας για κανέναν λόγο. Κάθε βίαιη συμπεριφορά μπορεί να επιφέρει τις ανάλογες συνέπειες. Σεβόμαστε τους κανόνες, λύνουμε τις όποιες διαφορές μας με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθυνόμαστε πρώτα στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Ένας από τους στόχους του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης μας ως μαθητές σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του σχολικού χώρου.

Φροντίζουμε να πετάμε τα σκουπίδια μας στους ειδικούς κάδους και να διατηρούμε το κτίριο του σχολείου καθαρό.

Σεβόμαστε και προστατεύουμε όλη την υλικοτεχνική υποδομή. Απαγορεύεται να χρησιμοποιούμε τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου και ειδικά τις ηλεκτρονικές συσκευές (φωτοτυπικά μηχανήματα, ραδιοκασετόφωνα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.ά.) χωρίς άδεια.  Μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.

Αν θέλουμε να ειδοποιήσουμε τους γονείς μας και μόνο για σοβαρό λόγο (π.χ. ασθένεια), ενημερώνουμε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, ο οποίος αναλαμβάνει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με τους γονείς μας.

Χρησιμοποιούμε τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο μας και τηρούμε τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και καθαριότητας των χώρων.

Στο κυλικείο ψωνίζουμε ακολουθώντας τη σειρά με ηρεμία και υπομονή. Στην παρούσα χρονική στιγμή το κυλικείο είναι κλειστό. Στον κατάλληλο χρόνο, θα προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός από τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του  Δήμου Χαλανδρίου και θα λειτουργήσει με νέο/α υπεύθυνο/η.

Με το χτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφουμε αμέσως στις γραμμές χωρίς να σπρωχνόμαστε ή να τρέχουμε.

Αποφεύγουμε να φέρνουμε στο σχολείο πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα, παιχνίδια και μεγάλα χρηματικά ποσά. Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα και οι συσκευές αποθήκευσης και επεξεργασίας εικόνας και ήχου.  Σε περίπτωση απώλειάς τους το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη.

Δεν επιτρέπεται η επικοινωνία και η συναλλαγή με άτομα που είναι εκτός σχολικού χώρου στη διάρκεια του διαλείμματος ακόμη κι αν αυτά τα πρόσωπα είναι συγγενικά μας.  Το διάλειμμα είναι ο δικός μας χρόνος που αφιερώνεται για την ικανοποίηση των αναγκών μας, την ξεκούραση, το παιχνίδι και την κοινωνικοποίησή μας.

Φροντίζουμε ώστε η εμφάνισή μας να είναι καθαρή και ευπρεπής.

Συμπεριφορές μαθητών που δεν εναρμονίζονται με το πνεύμα και τις αρχές του σχολείου αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

Γνωρίζουμε ότι κάθε πράξη μας που παραβαίνει τον κανονισμό έχει κάποιες επιπτώσεις ανάλογα με τη σοβαρότητά της.  Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι συνέπειες που μπορεί να επιβληθούν είναι ενδεικτικά: παρατήρηση, επίπληξη, παραπομπή στον Διευθυντή, ενημέρωση Γονέων/Κηδεμόνων, ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων, ενημέρωση Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου και όποιο άλλο μέτρο κριθεί απαραίτητο μετά από τη συνεργασία των παραπάνω μερών προς όφελος του παιδιού.

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

ΑΡΘΡΟ 2 – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μέσα στην τάξη έχουμε όλοι μας τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις.  Σεβόμαστε την προσωπικότητα του άλλου και δεν προβαίνουμε σε διακρίσεις. Λειτουργούμε ως ομάδα, τα μέλη της οποίας αλληλοεπηρεάζονται και αλληλεπιδρούν.

Μιλάμε ελεύθερα, διατυπώνουμε τη γνώμη μας χωρίς φόβο και εκφράζουμε τις πεποιθήσεις μας, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων.  Συμπεριφερόμαστε με ευγένεια αποφεύγοντας την εριστική συμπεριφορά, τη βιαιοπραγία και την επιθετικότητα.  Αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου και φροντίζουμε να μην καταπατούμε τα δικαιώματα των συμμαθητών μας.

Ζητάμε τη βοήθεια του δασκάλου μας και μοιραζόμαστε μαζί του τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας.

Κοινωνικοποιούμαστε, αναπτύσσουμε φιλικές σχέσεις και συμμετέχουμε σε ομαδικές εργασίες, σε σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.

Φροντίζουμε για τη σωματική μας υγιεινή και την ευπρεπή μας εμφάνιση. Πλένουμε συχνά τα χέρια μας και κάνουμε χρήση του αντισηπτικού διαλύματος όταν χρειάζεται.

Διατηρούμε την τάξη μας καθαρή και τακτοποιημένη. Χρησιμοποιούμε με προσοχή τα διάφορα υλικά της και αφού τελειώσουμε την εργασία μας τα ξαναβάζουμε στη θέση τους.

Συμμετέχουμε στο μάθημα και είμαστε επιμελείς στις μαθητικές μας υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου μας και τις απαιτήσεις του μαθήματος.

Είμαστε υπεύθυνοι για τον εφοδιασμό της σχολικής μας τσάντας και τη διατήρηση του μαθητικού υλικού σε καλή κατάσταση.

Βγαίνουμε από την τάξη την ώρα του μαθήματος μόνο αν συντρέχει ουσιαστικός λόγος και μόνο με την άδεια του δασκάλου.

Δεν απουσιάζουμε από το σχολείο χωρίς σοβαρό λόγο.

Σε περίπτωση απουσίας μας από τα μαθήματα φροντίζουμε να πάρουμε τη διδακτέα ύλη και τις εργασίες από κάποιον συμμαθητή μας.

ΑΡΘΡΟ 3 – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούμε έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση, η εμψύχωση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών.  Η πρόοδος, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη δική μας συμβολή και προσπάθεια.  Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές μας σε συνδυασμό με την επιστημονική μας κατάρτιση εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς.

Συνεργαζόμαστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Στο τέλος κάθε τριμήνου και της σχολικής χρονιάς κάνουμε απολογισμό του διδακτικού και παιδαγωγικού μας έργου και συζητάμε για το βαθμό επίτευξης των στόχων μας.

Προωθούμε και ενθαρρύνουμε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες και τη μεταξύ τους συνεργασία.

Υποστηρίζουμε ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, σύμφωνα άλλωστε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές που υποστηρίζουν την ύπαρξη πολλαπλών μορφών νοημοσύνης.

Οργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, εθελοντικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες και ενθαρρύνουμε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ως σημαντικά και αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουμε κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων με στόχο την ασφάλειά τους.  Ως υπεύθυνοι εφημεριών στο προαύλιο, βοηθάμε ώστε τα διαλείμματα να είναι χρόνος χαράς και ξεκούρασης και όχι συγκρούσεων, ζημιών και παραπόνων.

Καλλιεργούμε συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.

Για μας, κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με ξεχωριστή ψυχοσύνθεση, ανάγκες, προτερήματα και αδυναμίες.

Συζητάμε όλα τα κρίσιμα θέματα του σχολείου στο Σύλλογο Διδασκόντων, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις με γνώμονα το καλό όλης της σχολικής μονάδας.

Ενημερώνουμε τους γονείς και τους κηδεμόνες για τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών, τόσο ιδιαιτέρως, όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε μέρες και ώρες που καθορίζονται και κοινοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους.

Και εφέτος και όσο διαρκεί η επιδημία, η ενημέρωση θα γίνεται με τροποποιημένο πρόγραμμα που ανακοινώνεται από τη Διεύθυνση ή τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Η γνώση της οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης των μαθητών καθώς και της κατάστασης της υγείας τους κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία για μας τους εκπαιδευτικούς και αντιμετωπίζεται με εχεμύθεια για να μπορούμε να χειριστούμε με ευαισθησία τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα.

Αντιλαμβανόμαστε την καθημερινή αγωνία των γονιών να προσφέρουν σε ό,τι πολυτιμότερο έχουν στη ζωή, στα παιδιά τους, οτιδήποτε θα τα καταστήσει ολοκληρωμένες προσωπικότητες.  Ο στόχος γονέων – εκπαιδευτικών είναι κοινός και επιτυγχάνεται στα πλαίσια του διαλόγου, της ειλικρινούς συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού καθώς και της επίγνωσης του διακριτού ρόλου που έχει η κάθε πλευρά.

ΑΡΘΡΟ 4 – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς, σύμφωνα με το νόμο, είμαστε υπεύθυνοι για τα παιδιά μας όπως και για την εν γένει συμπεριφορά τους και την πρόοδό τους.

Σεβόμαστε την προσωπικότητα των παιδιών μας, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους, ακούμε με προσοχή τη γνώμη τους και τις εμπειρίες τους από τη σχολική ζωή, τα υποστηρίζουμε στην προετοιμασία και στη μελέτη των μαθημάτων. Επιδιώκουμε να χτίσουμε μια ουσιαστική σχέση, επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών μας ώστε αυτά να νιώθουν με θετικό τρόπο τη συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες και στη μάθηση, να αισθάνονται ότι οι γονείς και το σχολείο τα στηρίζουν και ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Επίσης, τα βοηθάμε να εμπεδώσουν τη σημασία που έχουν οι κανόνες για τη λειτουργία του σχολείου και ότι είναι ανάγκη και καθήκον τους να τους τηρούν, για δικό τους όφελος και για την πρόοδό τους.

Είμαστε υπεύθυνοι και οφείλουμε να προσέρχεται το παιδί μας το πρωί στο σχολείο ανελλιπώς και εγκαίρως  (8.00 π.μ. έως 8.15 π.μ.) και να αποχωρεί με το τέλος του πρωινού  προγράμματος (13.15) ή του ολοήμερου (15.00 ή 16.00). Η πρωινή προσέλευση γίνεται από την μπροστινή κεντρική είσοδο για όλους τους μαθητές.  Η αποχώρηση στις 13.15 γίνεται για  τους μαθητές των Α και Β τάξεων και τα αδέλφια τους από την πίσω είσοδο του σχολείου ενώ η αποχώρηση των υπόλοιπων τάξεων  γίνεται από την μπροστινή κεντρική είσοδο. Επίσης, η αποχώρηση του Ολοήμερου γίνεται μόνο από την μπροστινή κεντρική είσοδο.

Και εφέτος και μέχρι να υπάρξει νεότερη ανακοίνωση, η πρωινή προσέλευση καθώς και η μεσημεριανή αποχώρηση για τους μαθητές των τάξεων Α, Β και Γ γίνεται από την είσοδο της οδού Δερβενακίων και για τους μαθητές των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων από την είσοδο της οδού Μαραθώνος. Το πρόγραμμα αυτό ενδέχεται να τροποποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση λόγω των συνθηκών.

Όσο διαρκεί η επιδημία η είσοδος στις αίθουσες θα γίνεται μέχρι τις 8.15 π.μ., η πόρτα κλείνει μέχρι το πρώτο διάλειμμα. Πιθανή καθυστέρηση προσέλευσης για οποιοδήποτε λόγο σημαίνει ότι η είσοδος του μαθητή στο σχολείο θα επιτραπεί την ώρα του πρώτου διαλείμματος.

Οι γονείς επισκεπτόμαστε τον χώρο του σχολείου οποιαδήποτε εργάσιμη ώρα, εκτός από την ώρα των διαλειμμάτων. Αν το σχολείο έχει διάλειμμα, περιμένουμε να τελειώσει, οι μαθητές να μπουν στις τάξεις τους και μετά εισερχόμαστε στους χώρους του σχολείου για να επισκεφθούμε τους εκπαιδευτικούς ή τον Διευθυντή.

Και εφέτος, η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους του σχολείου. Η επικοινωνία με το σχολείο προσπαθούμε να γίνεται δια ζώσης, εφόσον όλοι οι άλλοι τρόποι, για παράδειγμα μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, δεν είναι εφικτοί ή κατάλληλοι.

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει σχετική άδεια.

Οι γονείς/κηδεμόνες διαβάζουμε προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι ή αναρτώνται στην κεντρική είσοδο του σχολικού κτιρίου ή στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Ειδικά για εφέτος και λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, παρακολουθούμε καθημερινά την ιστοσελίδα του σχολείου και την ηλεκτρονική μας αλληλογραφία.

Οι γονείς οφείλουμε ακόμη να γνωστοποιούμε στον δάσκαλο της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών.

Όταν το παιδί πρέπει να απουσιάσει λόγω ασθένειας ή για άλλο σοβαρό λόγο, ενημερώνουμε πάντοτε το σχολείο.

Ως γονείς/κηδεμόνες οφείλουμε να ενημερωνόμαστε τακτικά από τους εκπαιδευτικούς για την επίδοση, την πρόοδο και την εν γένει συμπεριφορά του παιδιού μας στο σχολείο, σε ημέρες και ώρες που μας γνωστοποιούνται.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να τιμωρεί ή να νουθετεί κανένα παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουμε τον δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή, οι οποίοι και θα το διευθετήσουν.

Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουμε ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις δραστηριότητες και στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ιδέες, δημιουργικές πρωτοβουλίες και συνεργατικό πνεύμα.  Έτσι βοηθάμε τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας.

Αν διαπιστώνουμε οποιοδήποτε γεγονός ή πράξη στη λειτουργία του σχολείου που παρεκκλίνει του φυσιολογικού, τηρούμε στάση ψύχραιμη και απόσταση από τα πράγματα, ώστε να έχουμε αποτελεσματική, ορθή και υπεύθυνη συμπεριφορά και αντίδραση.  Πριν από οποιαδήποτε αντίδραση ή διαμαρτυρία μας, επιδιώκουμε άμεσα την ουσιαστική επικοινωνία με τους υπεύθυνους του σχολείου, ακούμε την άποψη των εκπαιδευτικών των παιδιών μας, συνεργαζόμαστε με διάθεση ειλικρίνειας, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειάς τους.

Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με τις οικογένειες των παιδιών, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και με άλλους φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

Μόνο μέσα από τη συνεργασία, την καλή προαίρεση και την αυτοκριτική θα πετύχουμε την εύρυθμη λειτουργία και το θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο μας προς το συμφέρον των παιδιών μας.

ΑΡΘΡΟ 5 – ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Και εφέτος, αν υπάρξει αναστολή της δια ζώσης εκπαίδευσης στο σχολείο τα μαθήματα θα γίνονται και πάλι μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Cisco Webex Meetings και των ηλεκτρονικών τάξεων που υποστηρίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η παρακολούθηση των μαθημάτων σε αυτά είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ακολουθούν καθημερινά το ωρολόγιο πρόγραμμα που τους έχει αποσταλεί και πρέπει να συνδέονται την καθορισμένη ώρα και σε όλα τα μαθήματα που περιλαμβάνονται σε αυτό.

Οι μαθητές συνδέονται στις ηλεκτρονικές αίθουσες των εκπαιδευτικών χρησιμοποιώντας ολόκληρο το ονοματεπώνυμό τους και ανοίγουν την κάμερά τους ή μιλάνε στο μικρόφωνό τους εφόσον τους ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό για λόγους ασφάλειας. Επίσης, οι μαθητές για κανένα λόγο δεν κοινοποιούν σε τρίτους τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους (URLs) ούτε τους κωδικούς τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί δε δέχονται και αποβάλλουν από την ηλεκτρονική αίθουσα οποιονδήποτε αμφίβολης ταυτότητας συμμετέχοντα.

Κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως μαθημάτων οι μαθητές ακολουθούν τις συστάσεις των εκπαιδευτικών τους, ώστε να μη δυσχεραίνεται η διαδικασία του διαδικτυακού μαθήματος. Για παιδαγωγικούς λόγους οι μαθητές – όπως κατά τη διάρκεια της δια ζώσης εκπαίδευσης έτσι και στην εξ αποστάσεως – παρακολουθούν μόνοι τους και συμμετέχουν ενεργά. Μόνο οι γονείς των μαθητών των μικρότερων τάξεων μπορούν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων να παρέχουν στα παιδιά τους τεχνική υποστήριξη με τη διακριτική τους παρουσία εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας εγκρίνεται από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας και ισχύει για ένα σχολικό έτος.

                                                               

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων