«

»

Ιούν 24

ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Με διαφορετική – αειφορική προσέγγιση πραγματοποιήθηκε φέτος η λήξη της σχολικής χρονιάς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας.

Σε κλίμα ευχάριστο, δημιουργικό και παιδαγωγικό μαθητές και εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τα καινοτόμα παιδαγωγικά προγράμματα που εκπονήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, προγράμματα που στόχευαν στην καλλιέργεια αειφορικής συνείδησης και συμπεριφοράς

.

 

Α ΤΑΞΗ

Με παιγνιώδη και χορευτικό τρόπο έκανε την παρουσίαση της κυκλοφοριακής αγωγής η Α τάξη. Είσοδος με ένα χορευτικό τραγούδι «το ποδήλατο» από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου. Δραματοποίηση του παιδικού τραγουδιού κυκλοφοριακής αγωγής «προσοχή-προσοχή», όπου παρουσιάζονταν τροχονόμοι πινακίδες και κανόνες του ΚΟΚ για πεζούς, οδηγούς αυτοκινήτων και ποδηλάτων. Στη συνέχεια οι μαθητές τραγούδησαν το τραγούδι «Μαθαίνω τους φωτεινούς σηματοδότες» στα ελληνικά και έκλεισαν με το αντίστοιχο τραγούδι στα αγγλικά όπου ολοκλήρωσαν με κέφι κι ενθουσιασμό την παρουσίαση τους.

 

Β ΤΑΞΗ

Οι μαθητές της Β τάξης παρουσίασαν παιχνίδια στην αυλή. Σύμφωνα με το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποίησαν συμμετείχαν σε ενδιαφέροντα, διασκεδαστικά παιχνίδια όπως: αγώνες με κάρα, οδηγός και συνεπιβάτης και οι βάρκες βγήκαν για ψάρεμα.

 

Γ1, Γ2 ΤΑΞΗ

Στο γνωστικό μας ταξίδι στην κυκλοφοριακή αγωγή γνωρίσαμε τον κύριο Κ.Ο.Κ. και τον αγαπήσαμε. Είδαμε βίντεο, ζωγραφίσαμε πινακίδες, γράψαμε οδηγίες, κάναμε έρευνα και παρουσιάσαμε το πρόγραμμα μας:

«Περπατώ – περπατώ μες στην πόλη» Θεατρικό.

«Κύριε Κ.Ο.Κ είσαι εδώ;» Τραγούδι

«Φορούν οι κάτοικοι της Αριδαίας ζώνη;» Έρευνα – Παρουσίαση.

«Ποδήλατο και καλοκαιρινές βόλτες» Χρήσιμες οδηγίες για τους ποδηλάτες συμμαθητές μας.

 

Δ1 ΤΑΞΗ

Το Δ1 δημιούργησε και παρουσίασε στους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του σχολείου μας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Κυκλοφορώ με ασφάλεια». Μέσα από το επιτραπέζιο οι μαθητές εκτελώντας εντολές και απαντώντας σε ερωτήσεις εξοικειώνονται με τα σήματα και με απλούς κανόνες του ΚΟΚ που αφορούν είτε πεζούς είτε οδηγούς αφού οι μικροί μαθητές συχνά οδηγούν ποδήλατο. Η αποδοχή του παιχνιδιού από τους μαθητές του σχολείου μας που το έπαιξαν, ήταν ενθουσιώδης.

 

Δ2 ΤΑΞΗ

Μέσα στα πλαίσια της αειφορίας οι μαθητές του Δ2 τμήματος δραματοποίησαν θεατρικό έργο με τίτλο «Καθαρή Παραλία» που αφορούσε την ανακύκλωση. Επίκαιρο όσο ποτέ αποτέλεσε μία νοερή απόδραση στις μαγείες του καλοκαιριού.

 

Ε ΤΑΞΗ

Όταν η κουζίνα έχει την τιμητική της.

Οι μαθητές της Ε τάξης παρουσίασαν το πρόγραμμά τους «γεύσεις κουζίνας» με μυρωδιές και αρώματα από τοπικές συνταγές και προϊόντα. Είχε μεγάλη επιτυχία και έγινε αποδεκτό με ενδιαφέρον από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που συμμετείχαν στην παρουσίαση.

Επίσης, οι μαθητές έλαβαν μέρος σε 3 αγωνίσματα ταχύτητας και εφάρμοσαν τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απόκτησαν κυρίως μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής.

 

ΣΤ1  ΤΑΞΗ

Η δημιουργική γραφή στην πράξη.

Σύμφωνα με τις αρχές του σύγχρονου αειφόρου σχολείου η  διαφοροποίησης της διδασκαλίας και η χρήση βιωματικών μεθόδων μάθησης είναι απαραίτητη για την καλλιέργεια των ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στον 21ο αιώνα. Η δημιουργική γραφή ανοίγει δρόμο σε μαθητές και μαθήτριες να συνθέσουν τις εμπειρίες της ζωής με τις γνώσεις που αποκτούν στην εκπαίδευση να συνδυάσουν την ατομική εμπειρία με σχολική  γνώση  σ’ ένα φαντασιακό επίπεδο.

Έτσι λοιπόν χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Την ομάδα του Ευγένιου Τριβιζά, την ομάδα της Ζώρζ Σαρή και την ομάδα της Άλκης Ζέη.  Κάθε μαθητής  της ομάδας  δανείστηκε από την βιβλιοθήκη του σχολείου ένα βιβλίο του συγγραφέα της ομάδας του και αφού το διάβασε επέλεξε το σημείο του βιβλίου που τον εντυπωσίασε και  το συμπλήρωσε με τη  δική του φαντασία. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ένωσε τις έξι διαφορετικές ιστορίες σε μία και ο κάθε ένας από εμάς ζωγράφισε την  ιστορία που διάλεξε. Τέλος ενώσαμε τις τρείς ιστορίες της κάθε ομάδας σε μια και φτιάξαμε το ¨Τριβιζαλκήσαρ¨.

 

Η παρουσίαση της εργασίας μας ήταν βιωματική και συνοδεύτηκε από μια ¨έκπληξη ¨ για τους γονείς των μαθητών κατά την οποία τους προσκαλέσαμε στη σκηνή προκειμένου να συμμετέχουν οι ίδιοι και με οδηγό τη φαντασία να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες και να γίνουν οι ίδιοι για λίγο συγγραφείς.

 

 

ΣΤ2 ΤΑΞΗ

«Η ποίηση και η μουσική μαγεύουν τους ανθρώπους. Τους κάνουν καλύτερους. Λειαίνουν τις αντιθέσεις τους και τους στέλνουν ψηλά ν’ ανταμώσουν το φως».

Το παραπάνω μήνυμα στέλνουν με την ποίησή τους ο Οδυσσέας Ελύτης και ο Γιάννης Ρίτσος, ποίηση που αναδείχθηκε από τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

 

ENGLISH CLASS

Εnglish is fun… έγραφαν τα καρτελάκια των μαθητών του 3ου Δημ. Σχ. Αριδαίας και η χαρά τους πραγματικά ήταν το κίνητρο για να καταφέρουν οι μαθητές των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων να μυήσουν τους μικρότερους συμμαθητές τους των υπόλοιπων τάξεων στη δημιουργικότητα και φαντασία της πολυγλωσσίας και της αειφορικής στάσης και συμπεριφοράς. Red, yellow, blue… πινέλα, πέτρες και βότσαλα είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που συνέβαλλαν στην επιτυχία της δράσης!!!

 

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων