Θεατρική Αγωγή

από 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ Κάτω από: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θεατρική Αγωγή

Αγαπητά μου παιδιά,

Εύχομαι ολόψυχα  η επιστολή μου να σας βρίσκει υγιή και προστατευμένα.

Τις μέρες αυτές,  που ήταν δύσκολο, λόγω των συνθηκών, να επικοινωνήσω μαζί σας, αναζήτησα δημιουργικούς τρόπους να κρατήσουμε την επαφή μας με τις τέχνες και, ειδικότερα , με την τέχνη του Θεάτρου.

Η τέχνη του Θεάτρου, όπως έχουμε πολλές φορές συζητήσει στην τάξη, χρειάζεται την φυσική παρουσία  τόσο των μαθητών, όσο και του εκπαιδευτικού , για να λειτουργήσει και να καλλιεργήσει μέσα μας την χαρά της συνεργασίας, της ομαδικής δημιουργίας και της παρουσίασης της δουλειάς μας στην σκηνή.

Το δύσκολο αυτό χρονικό διάστημα δεν μας επέτρεψε να τα έχουμε όλα αυτά, με τον τρόπο που τα είχαμε δουλέψει ως τώρα. Όμως, πάντα θα υπάρχουν δημιουργικές διέξοδοι: Η παρακολούθηση μέσω διαδικτύου (και με την συντροφιά των γονέων μας, αν το επιθυμούν)μιας ωραίας παιδικής παράστασης και η καταγραφή των εντυπώσεών μας, η ανάγνωση ενός παραμυθιού, η ενημέρωση για την κυκλοφορία ενός καλού βιβλίου, είναι μερικές από αυτές τις  πολύτιμες ασχολίες.

 

Παρακάτω σας έχω προτείνει ορισμένες  ευχάριστες δραστηριότητες για τις τάξεις  της Γ’ &Δ’ Δημοτικού και αναμένω με χαρά  να μου γράψετε τις εντυπώσεις σας, να ζωγραφίσετε και να δημιουργήσετε τις δικές σας ιστορίες. Έτσι, όταν θα επιστρέψουμε στο σχολείο, να τις δουλέψουμε και από κοντά.

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:  Διαβάζουμε την βιογραφία του σπουδαίου θεατρικού συγγραφέα  William Shakespeare (Ουίλιαμ Σαίξπηρ), αφού επισκεφτούμε τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://el.wikipedia.org/wiki/Ουίλλιαμ_Σαίξπηρ

Αναζητούμε πληροφορίες για την ζωή και το έργο του: (Σε ποια εποχή έζησε; Σε ποιο τόπο μεγάλωσε; Ποια είναι τα πιο γνωστά του έργα;)

Στην συνέχεια παρακολουθούμε  μέσα από το διαδίκτυο ,το έργο «Τρικυμία», ακολουθώντας τον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=f-Biy8nJ6Kk  μια ιστορία κουκλοθεάτρου,  όπου, αντί για ηθοποιούς ,πρωταγωνιστούν  θαυμάσια κατασκευασμένες μαριονέτες. Ξεχωρίζουμε τους ήρωες και τα παράξενα ονόματά τους, παρατηρούμε την πλοκή (Τι συμβαίνει στους ήρωες της ιστορίας;) και ζωγραφίζουμε τις  σκηνές που μας άρεσαν.

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:

Για να ερευνήσουμε την ενδυμασία της εποχής , παρατηρούμε τα θεατρικά κοστούμια που φυλάσσονται στο βεστιάριο των θεάτρων (χώρος φύλαξης των θεατρικών στολών, από πολλές παραστάσεις)  https://thesstheater.gr/?p=1331 . Ποια από τα κοστούμια που βλέπουμε θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ντύσουμε τους ήρωες του έργου «Τρικυμία»; Ποιες ταιριάζουν με την ενδυμασία της εποχής;  Σχεδιάζουμε τις δικές μας στολές.

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παρακολουθούμε την παιδική θεατρική παράσταση « Το κορίτσι που επιμένει», όσο είναι διαθέσιμος ο σύνδεσμος .https://www.youtube.com/watch?v=w5KK9P1qjV0&feature=emb_title

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Ακούμε και αφηγούμαστε με δική μας σειρά συνεχόμενων εικόνων (υπό την μορφή κόμικς), την  διαδικτυακή αφήγηση του παραμυθιού του Χόρχε Μπουκάι «Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας»  στον σύνδεσμο : https://www.youtube.com/watch?v=fj_IkCX2-QM και αναζητούμε πληροφορίες γύρω από τις συνθήκες ζωής των ζώων σε τσίρκο και ζωολογικούς κήπους.

Και κάτι ακόμα…

Δεδομένου ότι με τις παρούσες συνθήκες δεν κατορθώσαμε να γιορτάσουμε  την Εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου, αναζητήστε στο διαδίκτυο το βιβλίο της συγγραφέως, σκηνοθέτιδος  και θεατρολόγου Αγγελικής Δαρλάση  «Ήρωες του 1821» https://www.youtube.com/watch?v=MmOzEi31ors   Με ωραία, ζωντανή αφήγηση, παρουσιάζονται οι άνθρωποι που αγωνίστηκαν με αυτοθυσία και αυταπάρνηση για το πολυτιμότερο αγαθό: την Ελευθερία.

Η εκπαιδευτικός Κυριακή Κάσση

email επικοινωνίας: kyriakassi@sch.gr