Η εκπαιδευτική ρομποτική στο σχολείο μας

Απρ 202114

Η εκπαιδευτική ρομποτική προσφέρεται για την καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας στους μαθητές, ενώ τους ενθαρρύνει να πειραματιστούν και να εφαρμόσουν αυτά που έχουν διδαχθεί από τα γνωστικά πεδία των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής. Επιπλέον, έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.

Όπως έχει γίνει φανερό τα τελευταία χρόνια, πολλά είναι τα παιδιά που επιθυμούν να ασχοληθούν με την εκπαιδευτική ρομποτική.Το σχολείο μας έχει συμπεριλάβει την εκπαιδευτική ρομποτική στο μάθημα Τ.Π.Ε. κυρίως των μεγαλύτερων τάξεων. Συμμετέχει σχεδόν σε κάθε δράση που έχει σχέση με την εκπαιδευτική ρομποτική. Ομάδες παιδιών του σχολείου μας έχουν διακριθεί κατά καιρούς σε πανελλαδικό επίπεδο.

 

Εξοπλισμός σχολείου

Ο εξοπλισμός είναι επαρκής και είναι διαθέσιμος σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Το ιδανικό θα ήταν να συμπληρωθεί με 3-4 ακόμη σετ.

Το σχολείο διαθέτει :

  • 3 κιτ ρομποτικής Lego Wedo2 τα οποία αγοράστηκαν από την σχολική επιτροπή και από τον σύλλογο γονέων & κηδεμόνων του σχολείου.
  • 10 σετ ρομποτικής arduino τα οποία δωρήθηκαν φέτος από τον κο Μαρτίνο.
  • Μικροεργαλεία για κατασκευές ρομποτικής τα οποία αγοράστηκαν από το σύλλογο γονέων και συμπληρώθηκαν από τη δωρεά του κου Μαρτίνου.

 

Συμμετοχή σε διαγωνισμούς

Όλες οι δράσεις ρομποτικής σε πανελλαδικό επίπεδο εξαιτίας της πανδημίας ήταν λίγες και έγιναν όλες από απόσταση.

Διαγωνισμός RoboMarathon

5 μαθητές της Ε’ τάξης συμμετείχαν στον διεθνή διαγωνισμό RoboMarathon που διοργανώθηκε από την WRO Hellas όπου συμμετείχαν συνολικά 182 ομάδες από 4 χώρες.

Τα αποτελέσματα της τελικής φάσης είναι πολύ ενθαρρυντικά για το μέλλον. Αν και αυτή ήταν η πρώτη χρονιά που τα παιδιά χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο λογισμικό, κατάφεραν να συναγωνιστούν επάξια τις ομάδες που συμμετείχαν.

 

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοικτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Υποβλήθηκε και εγκρίθηκε η συμμετοχή 2 έργων ρομποτικής στον τελικό του 3ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοικτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, επικεντρώνεται σε έργα Ανοιχτών Τεχνολογιών που ενσωματώνουν Τεχνητή Νοημοσύνη στις θεματικές που αφορούν την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την κοινωνία.

Το σχολείο μας, σε σύμπραξη με 2 άλλα σχολεία της Σύρου, θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό με τις παρακάτω προτάσεις :

 

Education smart home (3ο – 4ο – 6ο Δ.Σ. Σύρου) : https://github.com/techlabsyrou/educationBox

Το education smart home είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον αυτοματισμού ενός σπιτιού. Πρόκειται για ένα σύνολο αυτοματισμών με στόχο την εκμάθηση νέων τεχνολογιών από μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Εκτός από τους αυτοματισμούς θα δημιουργηθούν μια σειρά από σχεδίων μαθημάτων από τους ίδιους τους μαθητές. Το τελικό προϊόν θα είναι ένα ξύλινο συναρμολογούμενο σπιτάκι με αυτοματισμούς που θα ελέγχεται πλήρως από έναν μικροϋπολογιστή, με σχέδια μαθήματος που θα περιλαμβάνουν την λειτουργία των αυτοματισμών καθώς και τον προγραμματισμό τους. Το κόστος του education smart home θα είναι σχετικά μικρό έστι ώστε σε συνδυασμό με τα σχέδια μαθημάτων, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ομάδες μαθητών στα πλαίσια του μαθήματος τεχνολογίας στο δημοτικό και στο γυμνάσιο

 

VirtualEyes (3ο – 4ο Δ.Σ. Σύρου) :

Βοηθός περιήγησης τυφλών : https://github.com/4odimotikosyrou/assistant

Ο βοηθός περιήγησης τυφλών είναι ένα αυτοκινούμενο όχημα με αισθητήρες το οποίο προηγείται ενός ατόμου με δυσκολία στην όραση. Ανιχνεύει το περιβάλλον και ενημερώνει το άτομο για τυχόν εμπόδια ή για σημεία ενδιαφέροντος στον περιβάλλοντα χώρο. Το όχημα κινείται σε προκαθορισμένη διαδρομή και έχει την δυνατότητα να “διαβάσει” ετικέτες με πληροφορίες που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος της διαδρομής. Τις πληροφορίες αυτές τις μεταβιβάζει με ηχητικά μηνύματα στο άτομο με δυσκολία όρασης, π.χ. τον καθοδηγεί στην wc, στο κυλικείο, στο κοντινότερο παγκάκι κτλ.

Η επικοινωνία είναι αμφίδρομη, το άτομο με κατάλληλο τηλεχειριστήριο μπορεί και επικοινωνεί με το όχημα ώστε να του μεταβιβάσει εντολές, πχ να σταματήσει να κινείται, να επαναλάβει το προηγούμενο μήνυμα, να τον οδηγήσει στην έξοδο κτλ.

 

Μαθήματα προγραμματισμού

Στα πλαίσια του μαθήματος Τ.Π.Ε. οι μαθητές μας διδάσκονται :

  • Α & Β τάξη : Εισαγωγή στην κατανόηση, ανάλυση και επίλυση προβλημάτων μέσω παιχνιδιών
  • Γ & Δ τάξη : 3d σχεδίαση, εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη
  • Ε & Στ τάξη  : 3d σχεδίαση, αλγόριθμοι, προγραμματισμός παιχνιδιών

Ομάδα ρομποτικής : Παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων, μαζί με παιδιά του 4ου και 6ου Δημοτικού μέσω τηλεδιασκέψεων παρακολουθούν μαθήματα της ανοιχτής πλατφόρμας Arduino τα οποία εστιάζουν στον προγραμματισμό, στην εξοικείωση με τις βασικές αρχές των κυκλωμάτων, την σύνδεση των ηλεκτρονικών στοιχείων και στην ανάπτυξη ποικίλων ικανοτήτων των μαθητών.

Σχεδιασμός για την επόμενη χρονιά

Εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο με ανοικτές τεχνολογίες στις τάξεις Δ, Ε και Στ αξιοποιώντας τον νέο εξοπλισμό.

Συμμετοχή σε εγκεκριμένους από το Υπουργείο Παιδείας διαγωνισμούς ρομποτικής.

Εκμάθηση προγραμματισμού με τη χρήση λογισμικού προσομοίωσης, με το οποίο οι κινήσεις του ρομποτικού οχήματος προσομοιώνονται στον υπολογιστή. Έτσι δεν είναι απαραίτητη η αγορά ρομποτικού κιτ και τα παιδιά θα μπορούν να συμμετέχουν και εξ αποστάσεως αν χρειαστεί.

 

από κάτω από: Δημιουργούμε..., Μαθητική Εφημερίδα| με ετικέτα ,  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η εκπαιδευτική ρομποτική στο σχολείο μας    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Σαν σήμερα

29/3/1896: Ο Σπύρος Λούης ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης στο μαραθώνιο των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων.
Ο Λούης έτρεξε τον μαραθώνιο σε χρόνο 2 ώρες, 58 λεπτά και 50 δεύτερα.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων