Στόχος του Σχεδίου Δράσης “Μάθηση για όλους” είναι η συμμετοχή όλων των παιδιών στη διαδικασία της μάθησης.
Με την εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών στρατηγικών και πρακτικών, οργανώνονται δραστηριότητες που να μπορούν να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών/τριών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τη μαθησιακή ετοιμότητα και το μαθησιακό προφίλ τους που ταιριάζει στην εκάστοτε δραστηριότητα.
Υλοποιούνται καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και μαθητοκεντρικές προσεγγίσεις όπως είναι η συνεργατική μάθηση και η διαφοροποιημένη διδασκαλία με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στα παιδιά ώστε να παρουσιάσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που κατέκτησαν με εναλλακτικούς τρόπους , χρησιμοποιώντας ποικίλα μέσα έκφρασης .
Αξιοποιούνται οι Νέες Τεχνολογίες με διαδραστικά βίντεο, εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης, εκπαιδευτικά λογισμικά και με τη δημιουργία διαδραστικού υλικού όπως ψηφιακά παιχνίδια, ασκήσεις, κουίζ , κ.τ.λ.).
Δημιουργείται επίσης, προσαρμοσμένη εκπαιδευτική περιοχή μέσα στη τάξη για την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με ιδιαίτερες ανάγκες, οι οποίοι αλληλεπιδρούν με τους υπόλοιπους μαθητές και ενσωματώνονται στην ομάδα της τάξης.
Θεματική προσέγγιση ” Ο χαμένος θησαυρός των καλών πειρατών” η οποία βασίζεται στην ομαδοσυνεργατική στρατηγική διδασκαλίας, jigsaw.(Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μέθοδο)
Καταιγισμός ιδεών
Τα παιδιά εκφράζουν τις γνώσεις, τις ιδέες και τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα.
Οι ιδέες τους καταγράφονται σε χαρτί του μέτρου αλλά και ψηφιακά, με τη χρήση του εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης coogle.
Γίνεται εξακτίνωση του κεντρικού θέματος σε 5 υποθέματα:
-Πώς ζούσαν οι πειρατές
-Πώς ήταν οι αρχηγοί τους
-Υπήρχαν γυναίκες πειρατές;
– Πειρατικά καράβια
– Ο χαμένος θησαυρός
σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και με τα οποία επιθυμούν να ασχοληθούμε.
Δημιουργία ομάδων εργασίας
Προέκυψαν 5 ομάδες εργασίας και το κάθε παιδί εντάσσεται στην ομάδα ενδιαφέροντός του.
Δημιουργούνται επίσης οι ομάδες των “ειδικών” , οι οποίες αποτελούνται από ένα παιδί από τις αρχικές ομάδες σύνθεσης με στόχο να μελετήσουν το ίδιο υποθέμα-υποενότητα.
Παρέχουμε το απαραίτητο υλικό (π.χ. κείμενα, βίντεο, εικόνες, βιβλία κ.α.) που θα μελετήσει η ομάδα “ειδικών” και στη συνέχεια συγκεντρώνονται οι απαραίτητες πληροφορίες για κάθε τομέα.
Γίνεται καταγραφή των γνωστικών αντικειμένων που εμπλέκονται στην κάθε υποενότητα και από τα οποία αντλούμε τους στόχους και πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες δραστηριότητες.
Οι “ειδικοί” επιστρέφουν στις αρχικές τους ομάδες κι είναι υπεύθυνοι να μεταδώσουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που απέκτησαν σχετικά με το υπό μελέτη θέμα.
Τέλος, οι αρχικές ομάδες σύνθεσης παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στην ολομέλεια της τάξης,
όπου το κάθε παιδί- μέλος παρουσιάζει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που κατέκτησε με όποιον τρόπο επιθυμεί , μέσα από ποικίλα και διαφορετικά μέσα έκφρασης κι αναπαράστασης.
Τα παιδιά αξιολογούν τον εαυτό τους (αυτοαξιολόγηση) και την ομάδα (ετεροαξιολόγηση).
Διαδραστικό ψηφιακό υλικό που δημιουργήθηκε για τη συγκεκριμένη θεματική προσέγγιση.
https://view.genial.ly/61ffd339da38a000186d7aeb/interactive-content-ta3idi-me-toys-peirates
Εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε από τις νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής για να εξυπηρετηθούν οι στόχοι του σχεδίου Δράσης
Πατήστε παρακάτω