Διαβάσαμε το ποίημα «Η ευθεία και η καμπύλη», που εδώ θα το δείτε ως φύλλο εργασίας .
Σε πρώτη φάση ακούσαμε τι έχουν να μας πουν για τα σχήματα που γνωρίζουν…Και ποιος δε γνώριζε τον Κύκλο, το Τετράγωνο, το Τρίγωνο ακόμη και το Παραλληλόγραμμο και το Ρόμβο. Έτσι αποφασίσαμε να εισβάλουμε στη ζωή τους και να μιλήσουμε για το καθένα χωριστά. Όλα τα παιδιά δέχονται με μεγάλο ενδιαφέρον την πρόταση.
Αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τα σχήματα με το να τα βιώσουμε με το σώμα μας. Έτσι:
– Γινόμαστε κύκλοι, τρίγωνα, τετράγωνα όρθιοι ή ξαπλωτοί. Πόσα παιδιά χρειάζονται για να σχηματιστεί ένα Τρίγωνο; Τετράγωνο; Παραλληλόγραμμο;
– Όλοι μαζί! Ένας Κύκλος χέρι χέρι. Ένα τετράγωνο. Ένα τρίγωνο. Ποιο μπορούμε πιο εύκολα να σχηματίσουμε;
– Τα ψάχνουμε και τα βρίσκουμε στην τάξη. Πού κρύβονται κύκλοι; Τετράγωνα; Τρίγωνα; Παραλληλόγραμμα; Ρόμβοι; Τα ταξινομούμε. Ποια είναι περισσότερα; Λιγότερα;
Στη συνέχεια παρακολουθούμε το βίντεο :Ο Λάκης και τα σχήματα.
– Βρίσκουμε στο περιβάλλον αντικείμενα που έχουν σχήμα Κύκλου (ρολόι), Τετραγώνου ( δέμα), τριγώνου ( Τρίγωνάκι για κάλαντα), Ρόμβου (χαρταετός), Παραλληλόγραμμο (φάκελος). Αφήνουμε τα παιδιά να σκεφτούν και συγκεντρώνουμε τς απαντήσεις τους. Μπορούμε να το παίξουμε στην παρεούλα και με εικόνες που τις ταξινομούμε ανά σχήμα ή και με τη μορφή κρυμμένου θησαυρού κατά ομάδες.
Ατομικές εργασίες με σχήμα και χρώμα: