“ζωντανεύοντας γνωστούς πίνακες ζωγραφικής” και “όταν οι φύλακες φεύγουν”

ph_theofilos-painting1kafeniochild-with-a-doverenoir mister bin«ζωντανεύοντας γνωστούς πίνακες ζωγραφικής»

«όταν οι φύλακες φεύγουν…»

 

Με βασικό μας στόχο να απολαύσουμε τον «θαυμαστό κόσμο» της ζωγραφικής  μέσω της ενασχόλησής μας με τα έργα γνωστών ζωγράφων, αποφασίσαμε από κοινού με τα παιδιά της Δ΄τάξης να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα με τον τίτλο «ζωντανεύοντας γνωστούς πίνακες ζωγραφικής» . Το πρόγραμμα εντάσσεται στα πολιτιστικά προγράμματα της Διεύθυνσης ΠΕ Αν. Θεσσαλονίκης. Το πρόγραμμα χωρίστηκε σε δύο μέρη . Στο πρώτο μέρος ασχοληθήκαμε με τα διάφορα ρεύματα ζωγραφικής και επιλέξαμε κάποιους από τους γνωστούς ζωγράφους για να ασχοληθούμε ειδικότερα μαζί τους.

 

Το πρότζεκτ ξεκίνησε την προηγούμενη χρονιά όταν τα παιδιά ήταν στην Γ΄τάξη.

Το μεγάλο πρόβλημα υπήρξε η επιλογή των ζωγράφων και ο περιορισμένός χρόνος μας με τα παιδιά. Αποφασίσαμε λοιπόν και:

Ξεκινήσαμε με αφηρημένη τέχνη Μιρό και Καντίσκι , ζωγράφους που αρέσουν πάρα πολύ στα παιδιά γιατί και οι ίδιοι προσπαθούσαν να ζωγραφίζουν σαν παιδιά.

Στη συνέχεια Πικάσο και κυβισμό.

Σαγκάλ και σουρεαλισμό

Συνεχίσαμε με Μονέ και Ρενουάρ τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους

Ντα Βίντσι

Βαν Γκόγκ

Ιακωβίδη , τον ζωγράφο που διακρίθηκε για τις παιδικές σκηνές, τις προσωπογραφίες και τις ανθογραφίες

Και τελειώσαμε με το λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο, που απαθανάτιζε θρύλους και παραδόσεις, καθημερινές στιγμές από την ελληνική πραγματικότητα , με το μοναδικό , προσωπικό του ύφος.

Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής μας με τους παραπάνω ζωγράφους, τα παιδιά έκαναν εκτός από Εικαστικά, παραγωγή γραπτού λόγου, Μελέτη περιβάλλοντος , Θεατρική Αγωγή.

Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος δουλέψαμε την παρουσίαση που θα κάναμε με θεατρικά δρώμενα. Εδώ προσθέσαμε στον τίτλο και το «όταν οι φύλακες φεύγουν». Τι γίνεται λοιπόν σε ένα μουσείο όταν οι φύλακες φεύγουν τη νύχτα; Μαγικά πράγματα συμβαίνουν! Σιγά-σιγά οι πίνακες αποκτούν «σάρκα και οστά και ομιλία».

Ο ενθουσιασμός που επέδειξαν τα παιδιά ήταν πρωτοφανής. Αυτός ο ενθουσιασμός κορυφώθηκε με την αναπαράσταση και το ζωντάνεμα των πινάκων όπου πραγματικά τα παιδιά αυτενέργησαν και δημιούργησαν τα ίδια «ζωντανούς πίνακες ζωγραφικής». Εδώ να τονίσω ότι δεν δόθηκαν κείμενα στα παιδιά . Τα λόγια που ακούστηκαν ήταν δικοί τους αυτοσχεδιασμοί. Προσπαθήσαμε να χαρούμε όλοι αυτό που κάνουμε χωρίς να μπούμε σε καλούπια αποστήθισης κειμένων. Εξάλλου έτσι είναι οι καλλιτέχνες . Δεν μπαίνουν σε καλούπια!

Ο κάθε πίνακας ανάλογα με το περιεχόμενό του είχε και την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Εντελώς αυτοσχέδια ήταν και τα σκηνικά όπως και τα κοστούμια των παιδιών, που με την επίβλεψη της κ. Ευγενίας Γραμμένου , φάνταζαν επαγγελματικά.

Στα παιδιά θα μοιραστεί DVD με το Power point που τα ίδια τα παιδιά με την πολύτιμη βοήθεια της καθηγήτριας κ. Φωτεινής Πωγωνίδου , δημιούργησαν.

 

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος ήταν οι παρακάτω:

 

Στόχοι :

Με το πρόγραμμα στοχεύσαμε:

\

  • να γνωρίσουν πολλούς διάσημους καλλιτέχνες, τη ζωή και το έργο τους και να έρθουν σε επαφή με γνωστά καλλιτεχνικά δημιουργήματα ζωγραφικής
  • να είναι σε θέση να ψάχνουν, να ερευνούν και να ανακαλύπτουν πράγματα
  • να μάθουν ονόματα, ρεύματα και στυλ ζωγραφικής
  • να είναι σε θέση να καταλαβαίνουν ένα έργο τέχνης και να το αφήνουν να τους αγγίξει συναισθηματικά
  • να επεξεργαστούν έργα ζωγράφων με τη βοήθεια των Ν.Τεχνολογιών
  • να ανακατασκευάσουν έργα ζωγράφων
  • να παίξουν με τα καλλιτεχνικά έργα , να διασκεδάσουν και να τα ζωντανέψουν όπως τα ίδια τα παιδιά θέλουν.
  • Και βέβαια πάνω απόλα να εργάζονται συνεργατικά

 

Αξιολογώντας το πρόγραμμα θα ήθελα να τονίσω την απίστευτη ανταπόκριση των παιδιών σε ό,τι του ζητήθηκε, το ξεδίπλωμα των καλλιτεχνικών τους ανησυχιών και τη χαρά της δημιουργίας και της συνεργασίας.

Στο τέλος δώσαμε όλοι μαζί την υπόσχεση ότι θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε το «θαυμαστό κόσμο» της ζωγραφικής και την επόμενη σχολική χρονιά!

 

Ευχαριστούμε την κ. Βοργιατζίδου Γεωργία, δασκάλα της τάξης, για την υπομονή και  τη βοήθειά της,

Την κ. Γραμμένου Ευγενία καθ.Εικαστικών για την πολύτιμη συμμετοχή της  στο πρόγραμμα , την κ Πωγωνίδου Φωτεινή καθ.Ν.Τεχνολογιών για τη δημιουργία του P.P, και τέλος θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά όλα τα παιδιά και τους γονείς τους για την άριστη συνεργασία.

 

΄Ολγα Παπαργυρίου

 

36ο ΔΗΜ.ΣΧ.ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ «Μ.ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ» Δ΄ΤΑΞΗ

«ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ»

«ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΦΕΥΓΟΥΝ…»

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Φύλακες : Βασίλης Παπαζάχος, Κάαν Εμίν

ΠΙΚΑΣΟ (PICASSO)

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ   / μουσικό κομμάτι « Hijo de la luna»

ΜΑΡΙΑ ΜΩΥΤΣΙΔΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΖΙΔΟΥ

 

ΟΙ  ΤΡΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ

ΛΥΔΙΑ ΒΟΥΔΟΥΡΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΤΕΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

 

 ΜΑΡΚ ΣΑΓΚΑΛ (MARC CHAGALL)

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΜΟΥ /  μουσικό κομμάτι  «  rien de rien»

ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ

ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ/ μουσικό κομμάτι από την ταινία «ο αρτίστας»

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΙΛΑΙΤΗ –ΧΑΧΟΛΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΧΝΙΑΣΒΙΛΙ

ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ

 

ΜΟΝΕ (MONET)

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΠΡΕΛΑ/ μουσικό κομμάτι « the heart asks pleasure first»

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΣΣΙΑ

ΚΑΧΑ ΒΑΡΑΝΤΑΣΒΙΛΙ

 

ΛΙΒΑΔΙ ΜΕ ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ/ μουσικό κομμάτι  / “mamma” Pavarotti

ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΣΣΙΑ

 

Ο ΗΛΙΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΤΕΛΛΕΙ/   μουσικό κομμάτι / “ο γλάρος» Καραϊνδρου Ελένη

 

ΜΑΡΙΑ ΜΩΥΤΣΙΔΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΖΙΔΟΥ

ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΣΣΙΑ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ( LEONARDO DA VINCI)

ΤΖΟΚΟΝΤΑ/ μουσικό κομμάτι «το χαμόγελο της Τζοκόντας»

 

ΛΥΔΙΑ ΒΟΥΔΟΥΡΗ

 

ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ (VAN GOGH)

 

ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΗ ΝΥΧΤΑ/ μουσικό κομμάτι « sous le ciel de Paris»

 

ΚΑΧΑ ΒΑΡΑΝΤΑΣΒΙΛΙ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΕΜΙΝ ΚΑΑΝ

ΦΡΑΝΣΙΣ ΚΟΡΤΕΖ

ΚΛΕΙΩ ΖΙΑΚΑ

ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΙΑΚΑΛΑΚΗΣ

 

ΡΕΝΟΥΑΡ (RENOIR)

ΟΙ ΧΟΡΕΥΤΡΙΕΣ/ μουσικό κομμάτι «η λίμνη των κύκνων»

 

ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΣΠΡΙΔΟΥ

ΛΥΔΙΑ ΒΟΥΔΟΥΡΗ

ΔΕΜΙΡΔΕΣΛΗ ΚΩΝ/ΝΑ

ΚΛΕΙΩ ΖΙΑΚΑ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

ΜΑΡΙΑ ΤΕΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ

 

ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ/ μουσικό κομμάτι «bubamara»

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ

ΜΑΚΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΣΠΡΙΔΟΥ

ΔΕΜΙΡΔΕΣΛΗ ΚΩΝ/ΝΑ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΧΝΙΑΣΒΙΛΙ

ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ 2/μουσικό κομμάτι «Gopher just now»    Yma Sumac

 

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΛΑΤΣΙΩΡΗΣ

ΜΑΚΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

ΔΕΜΙΡΔΕΣΛΗ ΚΩΝ/ΝΑ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΙΛΑΙΤΗ-ΧΑΧΟΛΟΥ

 

ΘΕΟΦΙΛΟΣ

ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ/μουσικό κομμάτι « Ιτιά-ιτιά»

 

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΛΑΤΣΙΩΡΗΣ

ΦΡΑΝΣΙΣ ΚΟΡΤΕΖ

ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΙΑΚΑΛΑΚΗΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΜΟΛΑΔΑΣ

 

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ/μουσικό κομμάτι «ας κρατήσουν οι χοροί»

 

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΜΟΛΑΔΑΣ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΣΣΙΑ

ΜΑΡΙΑΝΤΖΕΛΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΟΥ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΕΣΣΗΝΗ

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΚΥΡΙΑΖΙΔΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΟΛΓΑ

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ:

 

ΒΟΡΓΙΑΤΖΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ,  ΔΑΣΚΑΛΑ

ΓΡΑΜΜΕΝΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ,  ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

ΠΩΓΩΝΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ,   ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Ν.ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

εδώ μπορείτε να δείτε το ρ.ρ

Δείτε το στο slideshare.net

Σχετικά με 36ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Διευθύντρια: Παπαργυρίου Όλγα
Α΄ τάξη Χρήστος Κολαργιός
Β τάξη Αυγερινού Χρυσάνθη

 

Γ1 τάξη Γεωργία Βοργιατζίδου

Γ2 τάξη Φρόσω Χαλκιά

Δ1΄τάξη Στέλιος Ομήρου

Δ2΄τάξη ΄Αννα Κουφονίκου

Ε΄τάξη Θεόδωρος Ψαρόπουλος

ΣΤ΄τάξη  Ελένη Σακαράκη

 

Φ.Αγωγή: Γραμματόσης Νίκος

Αγγλικά : Μαρία Παπαδημητρίου

Γαλλικά: Σπουτοπούλου-Σπουτάρου Ντορέτα

Εικαστικά: Μηλιώνη Κατερίνα

Μουσική : Πλακωτή Σίσυ

Θεατρική Αγωγή : Κώστας Παπακώστας

ΤΠΕ: Τσίγκου Μαρία , Μωράτης Ηλίας

 

 

 

 

 

 

Ολοήμερο Αναγνωστοπούλου Παρασκευή

 

 

 

 

 


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εκδηλώσεις, Εκπαιδευτικά θέματα. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Ένα σχόλιο στο “ζωντανεύοντας γνωστούς πίνακες ζωγραφικής” και “όταν οι φύλακες φεύγουν”

  1. Ο/Η Παλιεράκη Αθηνά λέει:

    πολύ εμπνευσμένο !!! απλά Υπέροχο…. Ενθουσιαστήκαμε όλοι !!
    Συγχαρητήρια….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *