Κυκλοφορώ στην πόλη με ασφάλεια!

Τον τελευταίο καιρό τα παιδιά χρησιμοποιούν στην αυλή τις κούτες από το πρόγραμμα σίτισης που έχουμε φέτος στο νηπιαγωγείο και παίζουν “αυτοκινητάκια”. Έτσι, προέκυψε το ενδιαφέρον των παιδιών για τα αυτοκίνητα και για τα σήματα στον δρόμο. Αρχικά διαβάσαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή

Συζητήσαμε για τους κανόνες ασφαλής μετακίνησης στον δρόμο και τα παιδιά μας είπαν όσα γνωρίζουν, όπως ότι πρέπει να σταματάμε στο πεζοδρόμιο και να ελέγχουμε τον δρόμο πριν περάσουμε απέναντι, να σταματάμε στο κόκκινο φανάρι, να κρατάμε το χέρι των γονιών όταν διασχίζουμε τον δρόμο κ.α.

Παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή, παιχνίδια που έχουμε αγοράσει στο σχολείο μας και παιχνίδια που φτιάξαμε εμείς. Τα παιδιά ήξεραν πολύ καλά να διακρίνουν τη σωστή και τη λάθος συμπεριφορά όταν κυκλοφορούμε στον δρόμο

 

  

Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τη διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο, τι βλέπουν στον δρόμο, τι σήματα συναντούν…

 

  

 

Ώρα για το αγαπημένο θέμα των παιδιών: τα σήματα κυκλοφορίας! Ζητήσαμε, αρχικά, από τα παιδιά και τους γονείς τους να φωτογραφήσουν τα σήματα που συναντούν στον δρόμο κατά τη διαδρομή από το σπίτι τους στο σχολείο και να μας στείλουν τις φωτογραφίες στο email του σχολείου μας. Εξαιρετικό το υλικό που μαζέψαμε!

 

 

Τις φωτογραφίες τις επεξεργαστήκαμε στη συνέχεια στην τάξη μας και συζητήσαμε για το τι σημαίνουν οι ταμπέλες, τι πρέπει να κάνουμε όταν τις συναντούμε κ.α.

 

Μάθαμε τα βασικά σήματα και κυρίως ασχοληθήκαμε με το φανάρι. Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης ήταν οι αγαπημένοι μας και πλέον ξέρουμε τι να κάνουμε όταν ανάβουν στο φανάρι!

 

 

Τα αυτοκίνητα αρέσουν σε όλους μας, όμως “τι ξέρουμε γι’ αυτά”; “Ποια είναι τα μέρη του αυτοκινήτου”; Ας ζωγραφίσουμε ό,τι ξέρουμε, π.χ. έχουν ρόδες, τιμόνι, καθρέφτες, πινακίδα…

  

Κάποια παιδιά έφεραν κι από το σπίτι τους βιβλία σχετικά με τα αυτοκίνητα, ενώ ξεφυλλίσαμε και σχετικά περιοδικά που έχουμε στη βιβλιοθήκη μας

Και φυσικά το επόμενο στάδιο είναι να φτιάξουμε τα δικά αυτοκίνητα ανά ομάδες! Πήραμε τις κούτες από το πρόγραμμα σίτισης, τις βάψαμε με τέμπερες, κόψαμε μόνοι και κολλήσαμε ρόδες, φώτα, πινακίδες με τα γράμματα και τους αριθμούς, βάλαμε σε κάποια και εξάτμιση από ρολό υγείας. Έτοιμα τα οχήματά μας!

  

  

Περήφανοι παρουσιάζουμε τα αυτοκίνητα που έφτιαξε μόνη της κάθε ομάδα!

  

Η έμπνευσή μας συνεχίζεται! Την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν μια μακέτα με τον δρόμο και σήματα κυκλοφορίας! Πήραν από μια κούτα, σχεδίασαν κι έβαψαν τον δρόμο, χρωμάτισαν σήματα, τα έκοψαν, τα πλαστικοποιήσαμε και τα κόλλησαν πάνω σε ρολά υγείας. Τοποθέτησαν μέσα ξύλινα δεντράκια, αυτοκινητάκια, έφτιαξαν σπιτάκια από τουβλάκια κι έτοιμες οι μακέτες μας! Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Ποιος μπορεί να ξέρει καλά τα σήματα κυκλοφορίας; Μα φυσικά ο σχολικός μας τροχονόμος που κάθε πρωί και κάθε μεσημέρι τον συναντάμε στον δρόμο έξω από το σχολείο μας! Τον καλέσαμε στην τάξη μας για να του πάρουμε συνέντευξη! “Γιατί ανεβάζετε και κατεβάζετε την ταμπέλα;”, “πώς την φτιάξατε;”, “γιατί στέκεστε στο φανάρι;” ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που καταγράψαμε για να του κάναμε από κοντά

 

  

Χαρήκαμε πολύ με την επίσκεψη του σχολικού τροχονόμου και αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν φυσικά η στολή του! Το γιλέκο του και η πινακίδα με το σήμα “STOP” που κρατάει για να σταματάει τα αυτοκίνητα.  Χρωματίσαμε κι εμείς τον τροχονόμο με τα σωστά χρώματα…

  

Συζητήσαμε πως όπως ο τροχονόμος κρατάει την πινακίδια “STOP” και κάνει τα αυτοκίνητα να σταματάνε, έτσι κι εμείς μπορούμε να λέμε “STOP” στα πράγματα και τις λέξεις που μας πληγώνουν. Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας στο χαρτί και είχε πολύ ενδιαφέρον… STOP λοιπόν σε ό,τι μας πληγώνει!

   

Η 3η Ιουνίου έχει οριστεί από τον ΟΗΕ παγκόσμια μέρα ποδηλάτου.Μια καλή ευκαιρία λοιπόν, για να συζητήσουμε για τα οφέλη του ποδηλάτου στη ζωή μας καθώς και για τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε για να χρησιμοποιούμε το ποδήλατο με ασφάλεια. Συμπληρώσαμε πίνακες διπλής εισόδου “Ποιος έχει ποδήλατο;” και “Τι χρώμα έχει το ποδήλατό μου;” και συγκρίναμε τα αποτελέσματα.

 

   

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα μέρη του ποδηλάτου και πώς λέγονται. Γράψαμε τις λέξεις σε ένα φύλλο εργασίας και χρωματίσαμε ποδήλατα.

      

Συζητήσαμε για το  τι πρέπει να προσέχουμε στο δρόμο ως ποδηλάτες  και πώς πρέπει να κυκλοφορούμε με ασφάλεια αν οδηγούμε ποδήλατο. Χρωματίσαμε το φυλλάδιο με τους κανόνες του ποδηλάτη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κάρτα για να την πάρουμε στο σπίτι μας και να θυμόμαστε πάντα αυτούς τους κανόνες.

 

Για εξώφυλλο χρωματίσαμε ένα ποδήλατο και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας ως ποδηλάτη! Μέσα κολλήσαμε το φυλλάδιο με τους κανόνες  και γράψαμε 3 ΙΟΥΝΙΟΥ παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου

 

Έτοιμες οι κάρτες μας! Σίγουρα θα είμαστε οι καλύτεροι ποδηλάτες!

Δεν θα μπορούσε να λείπει μια ομαδική εργασία με το θέμα “Κυκλοφοριακή αγωγή” που ασχολούμαστε τον τελευταίο καιρό. Σχεδιάσαμε δρόμους και τους ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου για να δημιουργήσουμε μια πόλη.

  

Ζωγραφίσαμε σπίτια, πολυκατοικίες, σχολεία, πάρκα, αυτοκίνητα, ποδήλατα, λεωφορεία, ανθρώπους, παιδιά και ό,τι έχει μια πόλη και τα κόψαμε. Φυσικά δεν παραλείψαμε να ζωγραφίσουμε σήματα κυκλοφορίας και φανάρια.

Κολλήσαμε αυτά που είχαμε κόψει στο μεγάλο χαρτί του μέτρου, δημιουργώντας την πόλη μας… Προσέξαμε να κολλήσουμε τους ανθρώπους να περνάνε το δρόμο από τα φανάρια ή τις  διαβάσεις. Τα αυτοκίνητα να είναι στους δρόμους τηρώντας τους κανόνες και τα σήματα. Μας άρεσε πολύ να συζητάμε τη θέση που θα κολλήσουμε το καθετί, ήταν ένα διαδραστικό παιχνίδι το κολλάζ μας!

  

 

Χρωματίσαμε τη λεζάντα “ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ” και το κολλήσαμε στο παράθυρο μας να το θαυμάζουμε καθημερινά και εμείς, αλλά και οι περαστικοί!

Τέλος, για να κλείσει ευχάριστα το πρόγραμμα  της κυκλοφοριακής αγωγής, φτιάξαμε βραβεία και  αποφασίσαμε να τα κρατάμε ντυμένοι…φανάρια! Κόψαμε κύκλους και τους κολλήσαμε σε πλαστική σακούλα σκουπιδιών και φύγαμε έτσι για το σπίτι μας!

 

Δεν είμαστε υπέροχοι; Εμείς πάντως το καταχαρήκαμε και διασκεδάσαμε πολύ!