Χειμώνιασε… στην τάξη μας

Ήρθε ο Χειμώνας ο βαρύς και τα παιδιά εύχονται να χιονίσει στην πόλη μας! Αλήθεια, “πώς γίνεται το χιόνι;” “Πώς παγώνει το νερό;” “Μπορούμε να φτιάξουμε πάγο στην τάξη μας;” Και τα πειράματα ξεκίνησαν! Αρχικά βάλαμε νερό σε μικρά δοχεία και τα τοποθετήσαμε στην κατάψυξη του ψυγείου μας. “Σε πόση ώρα θα παγώσει το νερό;” Τα παιδιά πρότειναν μετά το πρωινό τους γεύμα να ελέγξουμε την κατάψυξη και πράγματι το νερό είχε προλάβει να παγώσει! Κρατώντας τον μεγεθυντικό μας φακό, εξετάσαμε τα παγάκια και εντυπωσιαστήκαμε από τα σχήματα του πάγου!

“Τι μπορούμε να κάνουμε με τον πάγο;” Κάποιοι κάνουν γλυπτά, όπως κάστρα, μορφές ζώων, τσουλήθρες κ.α., κι εμείς είδαμε στο βίντεο τα εργαλεία που χρησιμοποιούν αλλά και την όλη διαδικασία της δημιουργίας! Εκπληκτικά τα γλυπτά από πάγο!

Κι επειδή εμείς δεν μπορούμε να γίνουμε γλύπτες του πάγου, αποφασίσαμε να γίνουμε ζωγράφοι και να τα χρωματίσουμε! Κόκκινα, κίτρινα, μπλε χρώματα αναμειγνύονταν και έφτιαχναν πράσινα, πορτοκαλί, μωβ αποχρώσεις!

  

Να οι παγωμένες και χρωματιστές δημιουργίες μας!

“Αλλά πώς θα τις διατηρήσουμε;” “Πρέπει να τα βάλουμε στην κατάψυξη, αλλιώς θα λιώσουν’ πρότειναν τα παιδιά κι έτσι κι έγινε! Ακόμη βρίσκονται στην κατάψυξή μας!

Χιόνι και χιονάνθρωπος πάνε μαζί, οπότε εμπνευστήκαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο, κόψαμε δέντρα και χιονάνθρωπους από εφημερίδες, βάλαμε χιόνι από άσπρη τέμπερα με μπατονέτα κι έτοιμος ο πίνακάς μας! Χιονισμένο τοπίο έγινε ο πίνακάς μας!

 

Κι οι δημιουργίες συνεχίζονται! Ώρα για  χιονονιφάδες με χαρτοκοπτική! Σχεδιάσαμε έναν κύκλο, τον κόψαμε, τον διπλώσαμε στη μέση δυο φορές και κόψαμε μικρά κομματάκια! Κάθε χιονονιφάδα είναι μοναδική! Από κάτω ζωγραφίσαμε τα γράμματα της λέξης “Χιόνι” και δημιουργήσαμε μόμπιλε για να στολίζουν την τάξη μας!

  

 

Μας ενέπνευσε η λέξη “χιόνι” και αρχίσαμε να βρίσκουμε πολλές σύνθετες λέξεις: “χιονάνθρωπος”, “χιονονιφάδα”, “χιονοπόλεμος”, “χιονοπέδιλα”… οπότε παίξαμε κι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τις σύνθετες λέξεις και τις σχετικές εικόνες!

 

Κι αφού μάθαμε τη λέξη “χιόνι”, ώρα να μάθουμε και τη λέξη “Χειμώνα”. Αφού βρήκαμε τα γράμματα του Χειμώνα, συνθέσαμε τη λέξη στον μαγνητικό μας πίνακα αρχικά και  στη συνέχεια η δραστηριότητα μεταφέρθηκε στο χαρτί. Αφού ξεχωρίσαμε τα γράμματα του Χειμώνα μέσα στην σούπα, γράψαμε τη λέξη. Μμμμ, μύρισε για τα καλά ο Χειμώνας!

 

  

Αυτές τις μέρες έχει πολύ κρύο και η συζήτηση περιστρέφεται στο ότι πρέπει να ντυνόμαστε καλά. Έτσι, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για τα ρούχα του Χειμώνα! Αρχικά, βάλαμε… μπουγάδα με τα χειμωνιάτικα ρούχα! Καθένας έπαιρνε ένα ρούχο, έβρισκε το μανταλάκι με την αντίστοιχη λέξη και το κρέμαγε στο σχοινί! Έτοιμη η μπουγάδα μας!

 

Στη συνέχεια, είπαμε να φτιάξουμε τη βαλίτσα του Χειμώνα! Έπρεπε να ξεχωρίσουμε τα χειμωνιάτικα ρούχα στο χαρτί, να τα κόψουμε, να τα ζωγραφίσουμε και να τα κολλήσουμε στη βαλίτσα. Παραγέμισε η βαλίτσα μας με σκούφους, γάντια, παλτό, κασκόλ, μπουφάν…!

  

 

Τι ρούχα θα διαλέγαμε από τη βαλίτσα για να ντυθούμε; Αυτή τη φορά, όμως, θα ντύσουμε το παιδάκι στο χαρτί. Διαλέγουμε ρούχα χειμωνιάτικα και το “ντύνουμε” . Ζωγραφίζουμε και το χειμωνιάτικο φόντο κι έτοιμη η χαρτοκοπτική μας!

 

Εντυπωσιακά τα χειμωνιάτικα ρούχα μας!

 

 

Κι εκτός από το να ντυνόμαστε καλά, πρέπει να τρεφόμαστε και υγιεινά! Μιλήσαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα, τα ομαδοποιήσαμε και μάθαμε να παίζουμε μια πρωτότυπη τρίλιζα με πορτοκάλια και αχλάδια!