Τα σχήματα μέσα από την τέχνη!

Τα σχήματα είναι ένα θέμα που δουλεύουμε πάντα τον πρώτο καιρό στο νηπιαγωγείο μας και φέτος σκεφτήκαμε να συνδυάσουμε τα σχήματα με την… τέχνη.

Οι κύκλοι του Ντελονέ

Παρατηρήσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων που ασχολήθηκαν με τα σχήματα και ξεχωρίσαμε τους κύκλους του Ντελονέ. Μας άρεσαν οι ομόκεντροι κύκλοι και τα χρώματά τους και αποφασίσαμε να τους φτιάξουμε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας και να γίνουμε μικροί Ντελονέ!

Αρχικά βρήκαμε αντικείμενα που έχουν σχήμα κύκλου μέσα στην τάξη μας. Ξεχωρίσαμε τα πιάτα και τα ποτήρια από την κουζίνα μας και με πατρόν αυτά, σχεδιάσαμε σε λευκό χαρτί έναν μεγάλο κύκλο και μέσα του μικρότερους.

       

Στην συνέχεια χωρίσαμε με χάρακα τους κύκλους που είχαμε σχεδιάσει, ώστε να σχηματιστούν τεταρτημόρια και ύστερα τα ζωγραφίζαμε με έντονα χρώματα όπως και ο Ντελονέ στο έργο του.

Η δουλειά μας ήταν υπέροχη και μας ενθουσίασε το αποτέλεσμα! Αναρτήσαμε όλους τους κύκλους μας στον πίνακα της τάξης μας και φτιάξαμε ένα εντυπωσιακό ομαδικό έργο !

   

Τα τετράγωνα του γκραφιτι της αυλής μας

Το Καλοκαίρι του 2019 είχαμε τη χαρά και την τιμή να μας φτιάξει στον τοίχο της αυλής μας ένα υπέροχο γκράφιτι ο ζωγράφος Γεράσιμος Αβλάμης, στο πλαίσιο του προγράμματος  «Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία» του Δήμου Αθηναίων, όπου συμμετέχουμε τα τελευταία χρόνια. Καθημερινά το βλέπουμε, το θαυμάζουμε και εμπνεόμαστε! Ευκαιρία να παίξουμε με τα σχήματα που βλέπουμε σε αυτό, όπως τα τετράγωνα. Είδαμε το στένσιλ που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος, κόψαμε τετράγωνα χρωματιστά με το ίδιο μέγεθος και βγήκαμε στην αυλή μας!

   

Κρατώντας το δικό μας τετράγωνο,προσπαθήσαμε να το εντοπίσουμε στην τοιχογραφία… όλοι βρήκαμε ακριβώς το ίδιο τετράγωνο με αυτό που κρατούσαμε! Παρατηρήσαμε πως τα τετράγωνα βρίσκονται σε κίνηση… ίσως γιατί «τα φύσηξε ο αέρας» ή «ταξιδεύουν», είπαν τα παιδιά και αμέσως μας ήρθε μια ιδέα!

  

Βάλαμε τη φαντασία μας και προσπαθήσαμε να σκεφτούμε την ιστορία που κουβαλάει το κάθε τετράγωνο! «Πού ταξιδεύει;», «ποιος μένει στο τετράγωνό μας;» …

 

«Ένα ηφαίστειο», «μια παιδική χαρά», «ένα ουράνιο τόξο», ήταν μερικές από τις ιδέες που ζωγράφισαν τα παιδιά! Στη συνέχεια τα κολλήσαμε πάνω στην τοιχογραφία και εμπλουτίσαμε το έργο του ζωγράφου μας!

 

   

Τα τρίγωνα του Ακιμότο 

Αφού είχαμε κόψει πολλά και πολύχρωμα τρίγωνα, πειραματιστήκαμε να φτιάξουμε σχέδια μόνο με τρίγωνα. Η φαντασία μας ήταν μεγάλη…είδαμε πως μπορούσαμε να σχηματίσουμε χαρταετούς, πεταλούδες, ακόμα και ζωάκια!

  

    

Στη συνέχεια, είδαμε στον υπολογιστή πως ένας μεγάλος ζωγράφος από την μακρινή Ιαπωνία, ο Ακιμότο,  πειραματίστηκε να φτιάξει έργα μόνο με τρίγωνα.

Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά να κάνουμε κι εμείς το ίδιο! Θα κολλούσαμε πολλά τριγωνάκια στη σειρά για να φτιάξουμε ένα έργο σαν του Ακιμότο!

  

Βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στο δικό μας έργο και το έργο του Ακιμότο!

Αφήστε μια απάντηση