Ανακύκλωση (6)-Η τέχνη της ανακύκλωσης… διαφορετικά

Στο πλαίσιο του προγράμματος μας για το θέμα της ανακύκλωσης είχαμε τη χαρά να συνεργαστούμε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και να πραγματοποιηθεί στον χώρο του νηπιαγωγείου μας το  εργαστήρι με τίτλο:«Η τέχνη της ανακύκλωσης». Το συγκεκριμένο εργαστήρι υλοποιήθηκε από μια νέα κυρία με νοητική αναπηρία, την κυρία Κική, μαζί με δύο εξειδικευμένους παιδαγωγούς του φορέα ΑΛΜΑ-Πανελλήνιος Σύλλογος Προσαρμοσμένων Δραστηριοτήτων, οι οποίες μας παρουσίασαν ευφάνταστους τρόπους για να επαναχρησιμοποιήσουμε  άχρηστα υλικά! Συγκεκριμένα μας έδειξαν πώς μπορούμε να φτιάξουμε πρωτότυπα γλαστράκια από άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού. Λόγω της διαφορετικότητας του συγκεκριμένου εργαστηρίου με την παρουσία στην τάξη ενός ενήλικου ατόμου με αναπηρία, είχαμε την ευκαιρία με τα παιδιά να συζητήσουμε για το θέμα των ατόμων με αναπηρία και να προετοιμάσουμε την ομάδα για την ξεχωριστή αυτή εμπειρία. Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο Μόζα, η γάτα. Μαι μαγική νύχτα, με βασική ηρωίδα μια γατούλα που είναι τυφλή.

Με αφορμή το βιβλίο, τα παιδιά κατέθεσαν τις εμπειρίες τους με άτομα με αναπηρία από την καθημερινή ζωή, όπως με άτομα που έχουν δει να είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο ή άτομα με κινητικές δυσκολίες κ.α. Θυμηθήκαμε τις διαβάσεις για τυφλούς στο πεζοδρόμιο που είχαμε δει κατά τη διάρκεια του περιπάτου μας στη γειτονιά του σχολείου και μιλήσαμε για το πώς μπορεί να είναι η καθημερινότητα ενός τυφλού ατόμου. Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε κι εμείς τις υπόλοιπες αισθήσεις μας, πέραν της οράσεως, όπως την αφή και την ακοή. Κάποια παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο κρατούν στα χέρια τους χωρίς να βλέπουν.

 

Άλλα προσπαθούσαν με τη βοήθεια του μπαστουνιού να κινηθούν στον χώρο χωρίς να σκοντάψουν, ενώ μια άλλη παρέα παιδιών προσπαθούσε ανά δυάδες, ο ένας στο ρόλο του  οδηγού και ο άλλος στο ρόλο του τυφλού, να φτάσει επιτυχώς σε ένα σημείο της τάξης. Όλα τα παιδιά δήλωσαν πως η στέρηση της οράσεως τους δυσκόλεψε αρκετά.

  

Ώσπου έφτασε η μέρα του εργαστηρίου! Οι κυρίες ήρθαν με μια αγκαλιά λουλούδια που ενθουσίασε πολύ τα παιδιά από την πρώτη στιγμή. Αρχικά γνωριστήκαμε μεταξύ μας και η κυρία Κική μας είπε δυο λόγια για το τι θα κάναμε στη συνέχεια.

Έπειτα κάτσαμε γύρω από τα τραπέζια και τα παιδιά ανέλαβαν να κόψουν μακρόστενες λωρίδες από κομμάτια εφημερίδας.

  

Οι δυο παιδαγωγοί και η κυρία Κική έδωσαν στα παιδιά τα άδεια μπουκάλια κομμένα σε σχήμα πετάλων και τα παιδιά τα δίπλωσαν προς την έξω μεριά,

    

μετά έβαλαν κόλλα στα «πέταλα» και κόλλησαν πάνω τα κομμάτια εφημερίδας.

  

Στη συνέχεια  έβαψαν με τα αγαπημένα τους χρώματα τα «πέταλα» του μπουκαλιού

 

και τέλος διάλεξαν το λουλούδι που τους άρεσε για να το μεταφυτέψουν στο γλαστράκι τους.

  

Έτοιμα τα γλαστράκια μας που ομόρφυναν την τάξη μας!

 

Μετά το πέρας του εργαστηρίου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά για την εμπειρία της συνεργασίας τους με την κυρία Κική. Τα παιδιά ανέφεραν πως τους έκανε εντύπωση που η κυρία Κική «περπατούσε διαφορετικά», μιλούσε «λίγο παράξενα» και «τα μάτια της ήταν κάπως στραβά», όμως στάθηκαν στο γεγονός πως βοηθούσε όποια παιδιά χρειάζονταν βοήθεια και πως δεν τους μίλησε άσχημα. Μάλιστα, όταν τα ρωτήσαμε αν θέλουν να μας ξαναεπισκεφτεί η κυρία Κική, όλα απάντησαν ομόφωνα «Ναι!».  Τελικά, ανακαλύψαμε την τέχνη της ανακύκλωσης…διαφορετικά, αλλά κυρίως ανακαλύψαμε «όλα αυτά που μας ενώνουν, με και χωρίς αναπηρία: αγάπη για τη ζωή και όσα την περιβάλλουν».

 

 

Αφήστε μια απάντηση