Μετά την επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο από την επίσκεψή μας στο Μουσείο της Ακρόπολης. αποκομίσαμε πολλές νέες εμπειρίες. Είδαμε πολλά αγάλματα, μάθαμε τόσα καινούρια πράγματα και το χαρήκαμε πολύ. Η συζήτηση για την εμπειρία της εκδρομής αυτής, συνεχίστηκε για πολλές μέρες και το ενδιαφέρον των παιδιών για τα αγάλματα και την αρχαία Ελλάδα ήταν αμείωτο. Στο σχολείο, λοιπόν, δεν μπορούσαμε παρά να ασχοληθούμε με αυτά που είδαμε και μας έκαναν εντύπωση και να τα αναλύσουμε ακόμη περισσότερο…

Αρχικά, παρατηρώντας τους αμφορείς που είδαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης σε συνδυασμό με τα αγάλματα των ζώων, εξασκήσαμε τη δημιουργικότητά μας και τη φαντασία μας , στολίζοντας με όμορφα χρώματα και σχέδια τους δικούς μας αμφορείς με εικόνες ζώων της σύγχρονης εποχής.

    

Δεν βγήκαν πανέμορφοι οι αμφορείς μας;

    

Τα παιδιά καθημερινά μιλούσαν για τα αγάλματα των ζώων που είδαμε στο Μουσείο και ακόμα και στο ελεύθερο παιχνίδι τους έφτιαχναν ιστορίες και διαλόγους που είχαν σχέση με αυτά! Δεν χάσαμε λοιπόν την ευκαιρία να τα απαθανατίσουμε και σε χαρτί, ώστε να θυμόμαστε τους φανταστικούς τους διαλόγους! Εκτυπώσαμε τα αγαπημένα μας αγάλματα ζώων που είδαμε στο Μουσείο και ζητήσαμε από τα παιδιά να τα χρωματίσουν όπως φαντάζονται πως ήταν στην αρχαιότητα και στη συνέχεια να δημιουργήσουν διαλόγους μεταξύ των αγαλμάτων. Τα καταγράψαμε όπως ακριβώς μας τα είπαν!

   

Επειδή αυτό το παιχνίδι με τους φανταστικούς διαλόγους μας άρεσε πολύ και η φαντασία όλο και εξελισσόταν…σκεφτήκαμε να φτιάξουμε και μια όμορφη ομαδική εργασία για να θυμόμαστε την επίσκεψή μας στο Μουσείο της Ακρόπολης , αλλά και να την εκθέσουμε στην Τεχνόπολη κατά τις ημέρες παρουσίασης του προγράμματος “Το Παιδί, η Πόλη και τα Μνημεία”. Η ιδέα ήταν η εξής: να απεικονίσουμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι την επίσκεψή μας μας στο Μουσείο της Ακρόπολης από την ώρα που ξεκινήσαμε από το σχολείο μας μέχρι και την επιστροφή μας με το πούλμαν, καθώς και τη διαδρομή που ακολουθήσαμε για να γίνουμε οι “Ντετέκτιβ των αγαλμάτων” και να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας κατά την ξενάγησή μας στο Μουσείο. Αρχικά, εκτυπώσαμε την κάτοψη του Μουσείου και την κολλήσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι. Με πινέλα και τέμπερες χρωματίσαμε τον κήπο στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου, καθώς και το πλακόστρωτο μέρος της Διονυσίου Αρεοπαγίτου μέχρι και το σημείο που θα μας παραλάμβανε το πούλμαν για να επιστρέψουμε στο νηπιαγωγείο.

    

Στην συνέχεια εκτυπώσαμε και κολλήσαμε μέσα στον χώρο του Μουσείου τα αγάλματα των ζώων που συναντήσαμε εκεί: την κουκουβάγια, το λιοντάρι, το φίδι και τα υπόλοιπα αγάλματα, αλλά και τα αγάλματα  που συναντήσαμε στο δρόμο προς το Μουσείο, δηλαδή το άγαλμα του Μακρυγιάννη και το άγαλμα της Μελίνας Μερκούρη.

Εκτυπώσαμε τα κεφάλια των παιδιών από φωτογραφίες τους και εκείνα ζωγράφισαν το υπόλοιπο σώμα τους, κρατώντας στο χέρι έναν μεγεθυντικό φακό. Έτσι δημιουργήθηκαν οι μικροί ντετέκτιβ! Τα παιδιά κόψανε τους εαυτούς τους και τους κόλλησαν δίπλα στο αγαπημένο τους άγαλμα μαζί με μια φούσκα που θα λέγανε αυτό που σκέφτονται για το συγκεκριμένο άγαλμα. Τι διασκεδαστική δουλειά!

    

Στην συνέχεια ζωγράφισαν και έκοψαν λουλουδάκια και δεντράκια για να τα κολλήσουν στον εξωτερικό χώρο και στον δρόμο..Ενδεικτικά κάποια από αυτά που μας είπαν τα παιδιά και τα καταγράψαμε…

    

    

Και συνολικά η εργασία μας! Δεν είναι πανέμορφη και παράλληλα δημιουργική; Την έχουμε κρεμάσει σε έναν τοίχο του σχολείου μας και την θαυμάζουμε καθημερινά, ενώ ανυπομονούμε να την παρουσιάσουμε στην Τεχνόπολη και να την δείξουμε  στα υπόλοιπα σχολεία στην έκθεση που θα πραγματοποιηθεί εκεί τον Μάιο!

Εκτός από αυτή την ομαδική εργασία, τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουμε μια εφημερίδα που θα στείλουμε επίσης στην έκθεση της Τεχνόπολης το Μάιο. Αρχικά συζητήσαμε τι θέλουμε να περιέχει η εφημερίδα μας και καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών.

Αμέσως στρωθήκαμε στη δουλειά και αρχίσαμε να στήνουμε την εφημερίδα μας. Τυπώσαμε στις σελίδες της τον χάρτη της διαδρομής προς το Μουσείο της Ακρόπολης, φωτογραφίες από τα αγάλματα των ζώων που είδαμε εκεί, φωτογραφίες από τις εργασίες μας, ατομικές και ομαδικές, καθώς και πληροφορίες και φωτογραφίες των 12 θεών του Ολύμπου. Στην συνέχεια καταγράψαμε τον μύθο της Μέδουσας όπως ακριβώς μας τον διηγήθηκαν τα παιδιά και φτιάξαμε μέσω εφαρμογής ένα σταυρόλεξο με τους 12 θεούς του Ολύμπου για την διασκεδαστική στήλη της εφημερίδας μας.

 

Στο τέλος, ψάξαμε να βρούμε ένα όνομα για την εφημερίδα μας. Μετά από ψηφοφορία, το όνομά της αποφασίστηκε να είναι “Πάμε παιδιά!“.

Μόλις την ετοιμάσαμε, περήφανοι την ξεφυλλίζαμε κάθε μέρα, μέχρι να την στείλουμε στην έκθεση της Τεχνόπολης.

       

Οι δραστηριότητες μετά την επίσκεψή μας στο Μουσείο της Ακρόπολης δεν τελείωσαν εδώ. Το παιχνίδι καθημερινά ήταν ατελείωτο. Δραματοποιούσαμε τους Θεούς του Ολύμπου, παίζαμε διάφορα παιχνίδια στην αυλή, ενώ ακόμα και στις ελεύθερες δραστηριότητες  ζωγραφίζαμε τα αγάλματα και φτιάχναμε διάφορα κολλάζ. Αγαπημένο μας παιχνίδι ήταν και αυτό του γλύπτη που φτιάχνει το άγαλμά του.