Όλου του κόσμου τα παιδιά, δικαιώματα έχουν μοναδικά

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ένα θέμα που κάθε χρόνο το συζητάμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ξεκινώντας απο τη σημερινή ημέρα. Με την τεχνική της ιδεοθύελλας, καταγράψαμε τις γνώσεις και τις ιδέες των παιδιών για το τι σημαίνει “έχω δικαίωμα”, και ορισμένες απ’ αυτές ήταν: “σπίτι”, “γονείς”, “ελευθερία”, “αγάπη”, “ηρεμία”.

Αφού συζητήσαμε για τα δικαιώματα που ζούμε καθημερινά στη ζωή μας, στη συνέχεια, μιλήσαμε  για τα παιδιά ανά τον κόσμο που στερούνται τα δικαιώματά τους. Ορισμένα γνώριζαν για τον πόλεμο που γίνεται στη Συρία και για το διακίωμα της ειρήνης που στερούνται τα παιδιά που ζουν εκεί, ενώ άλλα μας ανέφεραν πως στις χώρες καταγωγής των γονιών τους δεν πάνε όλα τα παιδιά σχολείο. Γνωρίσαμε τον τρόπο ζωής διαφόρων παιδιών σε όλον τον κόσμο διαβάζοντας το βιβλίο Μια ζωή σαν τη δική μου, Πώς ζουν τα παιδιά σ’ όλο τον κόσμο, ένα βιβλίο της Unicef 

και συζητήσαμε για τη συγκεκριμένη οργάνωση. Διαβάσαμε την ιστορία της Unicef εικονογραφημένη και παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι-παζλ της Unicef, επεκτείναμε το παιχνίδι, με το να προσπαθούμε να αντιστοιχίσουμε σε κάθε εικόνα, την αντίστοιχη λέξη.

 

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα προς ενημέρωση των γονιών μας αλλά και των υπολοίπων της ευρύτερης κοινότητας σχετικά με την παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού, την οποία και θα αναρτούσαμε στα παράθυρα της τάξης μας. Με ερεθίσματα το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της γης”, αλλά και το πρόσφατο θέμα του Πολυτεχνείου με τις διαδηλωσεις των φοιτητών, ιδέα των παιδιών ήταν να  κρατιούνται τα παιδιά χέρι-χέρι γύρω από τη γη σε σχήμα καρδιά και να κρατάνε ταμπέλες με συνθήματα όπως: “όχι πόλεμο”, “σχολείο”, “φίλους”. Αφού την σχεδιάσαμε πρώτα στον ασπροπίνακα, ξεκινήσαμε τη δουλειά ανά ομάδες.

  

Προς ενημέρωση των γονέων αλλά και για να θυμούνται τα παιδιά τη σημερινή σημαντική ημέρα, ετοιμάσαμε μαζί και πήραν στο σπίτι ένα φυλλάδιο με λίγα λόγια και ζωγραφιές των παιδιών.

 

Σε συνέχεια των δράσεων για τα δικαιώματα του παιδιού, είχαμε τη χαρά να υλοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου 2018 στον χώρο του νηπιαγωγείου μας το εκπαιδευτικό εργαστήριο με τίτλο «Γιατί οι νυχτερίδες κρέμονται ανάποδα» από Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, εντασσόμενο στο ευρύτερο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορούσε στην ευαισθητοποίηση των παιδιών στα ανθώπινα δικαιώματα με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.